Seres 5 stigao u Hrvatsku, 580 KS i 940 Nm za manje od 60.000 eura
Nakon Seresa 3 stiže Seres 5 koji značajno podiže ljestvicu veličinom, premium izričajem, ali i performansama. Za 59.900 eura kupci dobivaju 4,7 metara dug e-SUV kupe s baterijom kapaciteta 80 kWh, dva e-motora snage 430 kW, pogonom na sve kotače i naravno – top opremom
Trendovi danas gotovo isključivo govore u prilog SUV-a, a budućnost je ionako električna. Kako onda pogriješiti, pogotovo ako nudite super bogato opremljeni i luksuzni elektro SUV kupe. S markom Seres već se neko vrijeme družimo u Hrvatskoj, a kolike su njene ambicije najbolje pokazuje najnoviji model Seres 5 koji ne skriva premium ambicije i hrabro ulazi u bitku s etabliranim veličinama kao što su BMW iX3 ili Audi Q4 e-tron. SUV dug 471 cm stoga ništa ne prepušta slučaju, od atraktivnih kupe linija izvana u kombinaciji s LED tehnologijom do vrhunski izvedene unutrašnjosti s ventiliranim sjedalima presvučenim napa kožom i masažnom funkcijom. No krenimo s podlogom. Već lagana aluminijska šasija s dvostrukim porečnim ramenima sprijeda i multilinkom straga počinje opravdavati visoke ambicije kineskog proizvođača.
Auto Hrvatska, kao zastupnik marke Seres, najprije će nuditi srednju varijantu Premium koja koristi LPF-bateriju (litij željezo fosfat) kapaciteta 80 kWh i pogon na sve kotače. Nešto kasnije stiže i početna Standard varijanta s pogonom na stražnje kotače, ali i top izvedba Flagship sa semi solid state baterijom kapaciteta 90 kWh i također pogonom na sve kotače. Za potonje je zaslužna kombinacija dva elektro motora, prednjeg AC indukcionog (ACIM – 210 kW/520 Nm) i stražnjeg sinkronog s permanentnim magnetima (PMSM – 220 kW 420 Nm) ukupne snage 430 kW (580 KS) odnosno još impresivnijih, praktično kamionskih 940 Nm okretnog momenta. Ne čudi stoga što Seres 5 Premium treba tek 4,3 sekunde do 100 km/h dok je maksimalna brzina dvostruko veća.
Gotovo 500 km bez punjenja
Seres 5 međutim nije samo čudovišno brz nego je i iznimno učinkovit. Kupe linije i brižno dizajnirana aerodinamika rezultiraju jednim od nižih koeficijenata otpora (Cd 0,278) što je bolje od spomenute konkurencije te pridonosi kombiniranom dosegu prema WLTP mjerenjima od 483 km. Recipročno brzo je i punjenje pri čemu je 45 minuta dovoljno na brzim DC punjačima da se podigne kapacitet baterije s 30 na 80 posto.
No, Seres 5 može i donirati struju (3,3 kW) bilo drugim vozilima, bilo drugim uređajima, primjerice za rad ili kampiranje. Visoko je apostrofirana i sigurnost s više od 18 sigurnosnih sustava između ostalih pomoći kod napuštanja ili promjene vozne trake, vožnje u gužvi, upozorenja na vozila u mrtvom kutu, upozorenja na sudar sprijeda ili opasnosti od naleta na vozilo straga. Dodajmo tome sustav kamera od 360 stupnjeva ili head up zaslon i jasno je kako je vozač “pokriven” sa svih strana. Uz prestižnu i prostranu unutrašnjost s prtljažnikom volumena 367 odnosno 763 litre s polegnutim naslonima, ali i prednjim “frunkom” od 67 litara, Seres 5 ponajviše oduševljava modernim infotainmentom. Ispred vozača su informativni 12,3 inčni digitalni instrumenti dok na središnjoj konzoli nalazimo veliki, čak 15,6-inčni multimedijalni zaslon. Ukupno su na raspolaganju četiri USB punjača, ali dvije površine za bežično punjenje. Potpuna umreženost i pristup internetu se podrazumijevaju kao i mogućnosti bežične nadogradnje softvera.
Iako 59.900 eura nije mali iznos, obzirom na dobiveno, ali i usporedbu s konkurencijom, Seres 5 s pravom ima visok očekivanja. Servisni intervali predviđeni su na svakih 20.000 km ili jednom godišnje, za sada u AH servisu u Zagrebu no s obećanjem brzog širenja usluge po drugim gradovima. Rokovi isporuka s otprilike dva mjeseca od dana narudžbe relativno su kratki dok tvorničko jamstvo iznosi osam godina (160.000 km) na bateriju odnosno četiri godine (100.000 km) na samo vozilo.