Detailing Mazde3 – Poliranje i keramička zaštita
Održavanjem automobila ne bismo trebali smatrati samo redoviti odlazak u servis, nego i kvalitetno čišćenje i zaštitu karoserije i unutrašnjosti. U prvom dijelu naše dvodijelne priče bavimo se vanjštinom, tj. poliranjem i keramičkom zaštitom laka
Čišćenje automobila mnogi od nas smatramo usputnim zadatkom, nerijetko i ‘tlakom’ koju obavljamo samo kada se sjetimo i kada red ispred automatske ili samoposlužne praonice nije predug. No poput redovitog servisiranja automobila u propisanim intervalima, kvalitetno i pravodobno vanjsko i unutarnje čišćenje – koje znači i izbjegavanje četki te korištenje kvalitetnih šampona – također igra poprilično važnu ulogu u cjelokupnom održavanju automobila, a time i očuvanju njegove dugovječnosti i prodajne vrijednosti.
S tim ciljem na umu, ali i da bismo naučili ponešto o važnosti kvalitetnog i temeljitog čišćenja automobila, detailingu smo odlučili podvrgnuti od strane našeg člana redakcije nedavno kupljenu i ne osobitu čistu Mazdu 3. Automobil je iz 2019. i u četiri godine prešao je nešto više od 75.000 kilometara po cijeloj Hrvatskoj te velikom dijelu Europe, te iako je bio redovito čišćen, svakodnevno korištenje ostavilo je očekivane tragove na karoseriji, a osobito u unutrašnjosti sa sjedalima u vjerojatno, iz gledišta održavanja čistoće, najnepoželjnijoj kombinaciji presvlaka – bijeloj koži.
Detailing studio s dugogodišnjim iskustvom
Za Mazdino temeljito ‘osvježavanje’ odabrali smo Show&Shine Auto Detailing, licencirani studio koji se među posljednjih godina postepeno rastućem broju detailing stručnjaka u Zagrebu i okolici, između ostalog, ističe s više od 14 godina iskustva, više od 3000 zadovoljnih klijenata i brojnim preporukama. U stručnost našeg odabira uvjerio nas je i razgovor s vlasnikom studija, Edisom Selimagićem, čiji je entuzijazam prema detailingu i automobilima očit već nakon nekoliko razmijenjenih rečenica, a neupitnu predanost poslu potvrđuje i radno vrijeme – sedam dana u tjednu, većinom od 7 do 22 sata (nedjeljom od 8 do 17).
U svrhu otkrivanja punog raspona detailing-usluga, Mazda 3 prošla je temeljito, kemijsko čišćenje vanjštine i unutrašnjosti, čiju priču ćemo podijeliti u dva nastavka. U sljedećem broju magazina obradit ćemo čišćenje provedeno u unutrašnjosti, a u nastavku možete pročitati sve o vanjskom ‘osvježavanju’.
Vanjsko pranje i dekontaminacija
Karoserija i lak Mazde3 u osnovi su bili u dobrom stanju prije cjelokupnog tretmana – osim nekolicine manjih ogrebotina i oštećenja na očekivanim mjestima (vratima, poklopcu motora…) te ostataka paste od prethodnog poliranja dok je automobil bio kod prijašnjeg vlasnika. Proces temeljitog čišćenja i zaštite vanjštine započinje ručnim pranjem aktivnom pjenom (pH 0, odnosno pH neutralnim šamponom), a potom slijedi kemijska i mehanička dekontaminacija laka te odmašćivanje kao priprema za poliranje i keramičku zaštitu.
Višeslojno (troslojno) poliranje
Pored osnovnog, jednoslojnog poliranja, Show&Shine nudi i višeslojno, odnosno u slučaju Mazde troslojno poliranje. Ono služi za maksimalnu korekciju laka, a tijekom samog procesa Edis i njegova ekipa koriste različite kvalitetne paste, spužve i vune za dovođenje laka u stanje koje nadmašuje i tvorničko. Rezultat vidljiv na fotografijama još je dojmljiviji uživo, pa ova četiri godina stara Mazda3 zaista djeluje kao da je nedavno izašla iz salona. Sivi lak Machine djeluje osvježeno, vizualno dublje te znatno podiže cjelokupan dojam i stanje automobila – i ne samo pod svjetlima studija već i na dnevnom svjetlu. Cijene poliranja variraju ovisno o tipu automobila – jednoslojno poliranje započinje od 100 eura za osobne automobile, a u slučaju Mazde troslojno poliranje stajalo je 300 eura.
Keramička zaštita
Keramička zaštita laka u svijetu auto detailinga predstavlja svojevrstan vrhunac tehnologije koji služi zaštiti automobila od niza nepoželjnih vanjskih utjecaja, poput ogrebotina ili oštećenja uzrokovanih, primjerice, kamenčićima, granama, ptičjim izmetom… Osim toga, pomaže odbijanju nečistoća pa automobil dulje vrijeme ostaje čistim – to smo primijetili već kod prve kiše tijekom koje se kapljice vode ne zadržavaju, već samo klize niz karoseriju. Keramička zaštita kategorizirana je ovisno o trajanju zaštite i pripadajućeg jamstva, odnosno jedne, tri, pet ili devet godina, a ovisno o odabiru varira i cijena u rasponu od 135 (jedna godina jamstva) do 1100 eura (devet godina jamstva).
Na karoseriju testirane Mazde3 primijenjena je keramička zaštita s pet godina jamstva koja stoji 600 eura. Takva vrsta zaštite neosporno je dobra investicija u dugovječnost laka i karoserije, neovisno o tome radi li se o novom ili rabljenom automobilu te sigurno, tijekom godina vlasništva, omogućuje i nemalu uštedu u smislu troškova pranja i popravaka manjih oštećenja koja bi inače nastala na nezaštićenom laku.
Osim karoserije, keramikom se mogu zaštititi prednja i stražnja svjetla, sve plastične i staklene površine te naplatci automobila. Valja istaknuti i da je za zadržavanje spomenutog jamstva važno izbjegavati pranje četkama (automatske praonice), odnosno preporučuje se ručno pranje kvalitetnim, odnosno pH neutralnim šamponima.