Mazda CX-60: Prva vožnja plug-in hibrida iz Hirošime
Na međunarodnoj prezentaciji u Leverkusenu odradili smo prve kilometre za upravljačem PHEV-a s 327 KS i 500 Nm
Mazda misli ozbiljno i njihova namjera da odlučno zakorače prema premium segmentu dobila je snažno pokriće. Zapravo, najsnažnije dosad, jer potpuno novi CX-60 je i najsnažnija serijska Mazda ikad proizvedena. Novu perjanicu ponude brenda iz Hirošime premijerno smo provozali cestama okolicom Leverkusena i zaključujemo da su sve predispozicije na broju.
Mazdin slogan ‘izazov konvencionalnom’ tako je dobio novu epizodu. Sviđa nam se taj pristup koji ne prihvaća ustaljena rješenja iz autoindustrije, već traži neke nove puteve za postizanje cilja. Potpuno novi CX-60 utjelovljuje sve ono na čemu su inženjeri iz Hirošime predano radili posljednjih godina, pa Mazdina tendencija da uđe u krug premium proizvođača postaje sve izraženija.
Osim što uživo djeluje impozantnije nego na fotografijama, CX-60 sa svojih 4,75 m dužine djeluje osjetno korpulentnije od sestrinskog modela CX-5. S kojim, pak, nema baš nikakve veze. Riječ je o posve novoj platformi čija su glavna obilježja uzdužno postavljen motor i stražnji pogon, odnosno pogon na sve kotače. U dizajnerskom smislu, CX-60 ima vrlo zavodljive proporcije, s vrlo dugačkim poklopcem motora, kotačima gurnutim u kuteve karoserije i pozamašnim međuosovinskim razmakom od 2,87 m. S boka pomalo podsjeća na Range Rover Velar, odnosno Jaguar F-Pace.
Za početak, CX-60 je dostupan isključivo kao plug-in hibrid, sastavljen od 2,5-litrenog četverocilindarskog benzinca snage 141 kW, elektromotora snage 129 kW i baterije kapaciteta 17,8 kWh. Snaga sustava iznosi impresivnih 327 KS i 500 Nm, što osigurava vrlo dinamične performanse s ubrzanjem 0-100 km/h od 5,8 s i najvećom brzinom od 200 km/h. S druge strane, ugrađena baterija omogućava električni doseg do 63 km, pod uvjetom da se ne premašuje brzina od 100 km/h. Sasvim dovoljno za dnevne gradske potrebe, uz deklariranu potrošnju od 1,5 l/100 km prema WLTP-u.
Kretanje iz mjesta je bešumno, a energična ubrzanja probudit 2,5-litarski benzinac pa zvučna kulisa u putničkoj kabini dobiva decentnu sportsku notu. Snaga se na kotače šalje putem novog 8-stupanjskog automatika iz Mazdinog vlastitog razvoja, uz još jednu tehničku pikanteriju. Riječ je o klasičnoj arhitekturi, ali bez pretvarača momenta, pa su izmjene stupnjeva osjetno brže. Možda ne baš munjevito brze kao kod automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom, ali podjednako brze uz subjektivan doživljaj koji bismo mogli povezati uz ručni mjenjač.
Široki kotači, baterija postavljena nisko u središnjem dijelu podnice, filigranski podešen ovjes i besprijekorna ergonomija sjedenja preduvjeti su za visoki užitak vožnje. U laganom tempu sve je idealno, no u oštrijim zavojima korpulentni SUV teško skriva masu od dvije tone, premda vrlo dugo zadržava neutralnost. S obzirom na segment vozila kojem pripada, kritike treba shvatiti uvjetno, a poželjeli bismo i nešto ‘prozračniji’ upravljač, jer dojam je kao da umjetno stvara otpore pri skretanju. No, zato je osjećaj na pedali kočnice istančan i prijelaz s regenerativnog na frikcijsko kočenje izveden je bezgrešno, što je rezultat velikog inženjerskog umijeća.
Ruku na srce, putnička kabina ne nudi raskošnu prostranost koju nagovještavaju vanjske dimenzije, jer svoj danak uzeo je uzdužni smještaj motora. Sprijeda je središnja konzola izdašno široka što naglašava dojam luksuza (karoserija je široka 1,89 m), a putnici na stražnjoj klupi imaju sasvim dovoljno prostora u predjelu glave, dok za koljena ipak nešto manje od očekivanog. Da se razumijemo, iza vozača visine 185 cm može se vrlo ugodno smjestiti osoba istih proporcija, ali s obzirom na međuosovinski razmak od nepunih 2,9 m očekivali bismo još koji centimetar prostora za koljena. Prtljažnik? Sasvim pristojnih 570 litara, u što je ubrojen i prostor ispod podnice. Gledamo li isključivo volumen od podnice do gornjeg pokrova prtljažnika, na raspolaganju je vrlo upotrebljivih 477 litara.
Za kraj još nekolicina zapažanja o Mazdinoj želji da postane dio premium društva. Da, CX-60 zaista djeluje profinjeno, kako zbog dizajnerskih rješenja i elegantnih proporcija karoserije, tako i vrhunskih materijala u unutrašnjosti, uz završnu obradu koja ne ostavlja mjesta ni najmanjim prigovorima. Jak adut su i uzdužno smješteni pogonski motori raskošnog obujma, stražnji pogon, odnosno pogon na sve kotače, visoke performanse, kao i plug-in hibridna tehnologija koja je u stanju povući prikolicu od 2,5 tone, odnosno manje plovilo za sport i razonodu. A CX-60 skriva još dva aduta u rukavu. Već u siječnju iduće godine paletu motora obogatit će rasni 3,3-litreni šestcilindarski dizelaš, nakon kojeg stiže i trolitreni šestcilindarski benzinac, što je upsizing u punom smislu riječi. Na koncu, i cijena zalazi u sferu premiuma, jer za početni model CX-60 PHEV treba izdvojiti najmanje 424.272 kn. Da, Mazdina aura počinje zračiti nekim posebnim sjajem!