Mazda MX-30 e-Skyactive R-EV – Povratak Wankel motora

Mazda predstavlja MX-30 kao plug-in hibrid s vrlo posebnom tehnologijom. Automobil je električan, a Wankel motor daje struju po potrebi i jasno produžuje doseg

Sajam automobila u Bruxellesu (14.-22.01.) predstavio nam je Mazdu MX-30 R-EV, model s kojim Mazda vraća Wankel u uporabu, iako ne na način na koji bi to obožavatelji rotacijskog motora željeli. Kompaktna jedinica osmišljena je kako bi hibridnoj izvedbi baterijsko-električne MX-30 omogućila veći doseg. Zapravo, ovo je do sada bila glavna kritika kompaktnog SUV-a bez opcije pogona na sve kotače, koji je usko povezan s CX-30.

Mazda je od samog početka planirala verziju s većim dosegom i upravo to je japanska marka predstavila na sajmu automobila u Bruxellesu. Kompaktni SUV, kršten punim imenom Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV, tehnički je električni automobil s vrlo malom baterijom, jer pogon daje isključivo elektromotor preko prednjih kotača. Kako bi unatoč maloj bateriji mogao pokriti velike udaljenosti ako je potrebno, MX-30 e-Skyactiv R-EV ispod prednjeg poklopca ima Wankel motor s unutarnjim izgaranjem koji radi isključivo kao generator struje. Izraz plug-in hibrid stoga je također prikladan.

Wankel stroj ima zapreminu komore od 830 cm 3 i isporučuje maksimalnu snagu od 75 KS. Iznenađujuće je, primjerice, da je Mazda hibridnom modelu dala mnogo snažniji električni motor od potpuno električnog MX-30 EV. Ima izlaznu snagu od 125 kW/170 KS, što je 20 kW više od električnog MX-30. Maksimalni okretni moment je 260 Nm, a najveća brzina ograničena je na 140 km/h.

SUV iz mjesta do 100 km/h ubrzava za 9,1 s. Za napajanje elektromotora dostupna je litij-ionska baterija kapaciteta 17,8 kWh, što odgovara točno polovici baterije MX-30 EV. Mazda navodi električni doseg od 85 km, dok u isključivo gradskoj vožnji prema WLTP-u ova Mazda može prijeći 110 km. Maksimalni doseg u kombinaciji elektromotora i motora s unutarnjim izgaranjem trebao bi biti veći od 600 km.

Posebnost je, međutim, tehnologija punjenja, koja je vrlo izdašna za PHEV. MX-30 R-EV ne samo da može puniti trofaznu struju na izvorima izmjenične struje s maksimalno 11 kW, što je već izvanredan podatak. Postoji i mogućnost punjenja na istosmjernim punionicama snage do 36 kW.