Dacijin industrijski podvig za obnovu identiteta
U tvornicama u Pitestiju, Tangeru i Casablanci Dacia je istodobno preobrazila sve svoje modele i udahnula im novi vizualni identitet, i to na 3100 vozila u jednom danu
Dinamično organizirana Dacia upustila se u jedinstven industrijski izazov i pritom očuvala besprijekornu kvalitetu svojih vozila. Svemu tome prethodilo je više od godinu dana detaljne pripreme i koordiniranog rada između svih odjela. Proizvodnja vozila sveobuhvatan je i složen proces, ali Daciji je pošlo za rukom implementirati novi vizualni identitet istodobno na sve modele u svojoj paleti. I sve to u rekordnom roku, u isto vrijeme i u tri različite tvornice: u Pitestiju u Rumunjskoj te u Casablanci i Tangeru u Maroku. Marka je tako radikalno promijenila vlastiti imidž i poprimila novi identitet koji utjelovljuje njezina obećanja za budućnost i vrijednosti na kojima se ona temelje. Preobrazbom vlastitog identiteta, Dacia je poduzela prvi korak u okviru strategije Renaulution: suočila se s nekoliko velikih izazova, od logistike dijelova preko obuke zaposlenika do mreže koncesionara.
S proizvodnih linija u tri Dacijine tvornice (u Pitestiju, Tangeru i Casablanci) svakih 50 sekundi siđe jedno vozilo. U trenucima preobrazbe, u jednom je danu trebalo implementirati novi identitet u čak 3100 vozila. Bio je to 24. listopada 2022., a vozila u koja je trebalo ugraditi nove dijelove počela su stizati na traku od devet sati ujutro.
Promjena vizualnog identiteta cijele ponude vozila, u samo jednom danu, bila je nužna za uspješnost projekta. Novi su dijelovi unaprijed registrirani u informatičkim sustavima, koji su prebačeni u ponedjeljak ujutro kako bi se uklonio rizik od pogrešaka te osigurao uspješan prijenos bez kompromisa u pogledu kvalitete. Logističke zone također su bila prilagođene za smještaj novih dijelova, pri čemu se vodilo računa o tome da se ne pomiješaju sa starim kataloškim brojevima. Promjena identiteta donijela je i velike logističke izazove: sve je modele (Duster, Sandero, Logan i Jogger) trebalo istovremeno izmijeniti u tri tvornice, a raspored za razvoj i proizvodnju bio je vrlo tijesan. Uz 190 novih proizvoda od 57 različitih dobavljača, uključujući logotip, novi amblem i nove boje, logistički je tim imao pune ruke posla. Dodatan izazov predstavljala je nestašica rezervnih dijelova i sirovina, zbog čega se tim morao nositi s kašnjenjima te osiguravati da svi dijelovi odgovaraju dogovorenim standardima.
Za uspješnost radikalne obnove zaslužan je i izvanredan timski rad 20 tisuća ljudi, zaposlenih u tri Dacijine tvornice. Predani zaposlenici tvornice spremno su odgovarali na sve izazove i brzo napredovali, poštujući smjernice cjelovitog razvoja i postupke industrijske proizvodnje. Za vrijeme uvođenja temeljnog proizvodnog plana, operatori su prolazili obuku. Time je već od prvog dana osiguran besprijekoran tijek proizvodnje uz pridržavanje beskompromisnih standarda kvalitete. Prodajni i marketinški izazovi bili su vezani uz očekivanja kupaca: morali smo otvoriti narudžbe prije nego što smo implementirali novi identitet u tvornicama. Industrijski podvig i novi identitet marke prenose Dacijinu poruku na dosad najprivlačniji način. Ovo je novi početak marke koja neumorno mijenja pravila.