Dacia Jogger 1.0 TCe Extreme (2022.) – Sandero na kvadrat

Rumunjski je proizvođač stavio nekoliko dobro promišljenih sastojaka u blender i dobio vrlo zanimljiv napitak. Jogger okusom neodoljivo podsjeća na Sandero čiju je platformu iskoristio do krajnjih granica, a nakon testa sve manje žalimo za dizelskim motorom

Bez sumnje, Jogger je pobudio neviđen interes hrvatske publike i velika većina od 800 komada iz prvog kontingenta je zakaparena. Pristupačan i oku ugodan sedmerosjed odlično je upotpunio Dacijinu gamu, pa smo s velikim nestrpljenjem i još većim očekivanjima sjeli u Jogger te prevalili nepunih 1000 km na domaćim prometnicama. Pogon na sve kotače zaista nije neophodan s obzirom na profil vozila, ali nikako se nismo mogli načuditi izostanku dizelske motorizacije. Pod prednjim poklopcem, barem zasad, ne može biti ništa drugo osim trocilindarskog jednolitrenog turbobenzinca, a jedina dilema je hoćete li se odlučiti za tvorničku plinsku verziju ili ćete se držati tekućeg goriva. Na test je stigla potonja verzija, pritom i snažnija 10 KS od one pokretane LPG-om. Je li tih 110 KS dovoljno za ugodno putovanje s višečlanom posadom i punim prtljažnikom?

Sitne ergonomske nedorečenosti

Vozačko okruženje praktički je identično onome u Sanderu Stepway. Razmjerno velik odmak od tla od 20 cm olakšava ulazak u kabinu, no odmah zamjećujemo da položaj sjedenja nije idealan, odnosno, zbog specifične pozicije sjedala izostaje puna potpora u donjem dijelu bedara. Ništa strašno, ali bilo bi dobro i da je hod pedale spojke nešto kraći. U cjelini, ergonomija sjedenja nema većih nedostataka, a ni putnici u drugom redu neće se žaliti – prostora je sasvim dovoljno i u predjelu koljena i glave. Ima li smisla doplatiti za opcionalni treći red, odnosno dva dodatna sjedala u prtljažniku? Itekako, jer možemo reći da je Jogger punopravni sedmerosjed. U treći red ugodno će se smjestiti i odrasle osobe, ne samo djeca, premda ulazak traži malo gimnasticiranja, ali čak i manje nego kod izravnih konkurenata.

Pristup olakšava jednostavno preklapanje naslona, a zatim i sjedeće površine sjedala u drugom redu. No, Jogger sa sedmero putnika ima vrlo skromne mogućnosti prijevoza prtljage, na raspolaganju je tek 160 litara. Zanimljivo, drugi i treći red sjedala postavljeni su kao u kinodvorani, pa putnici imaju relativno dobar pogled prema naprijed, s pozicije povišene za 5,5 cm, odnosno 7,5 cm u odnosu na prvi red. Zgodno je što dva sjedala u trećem redu možete jednostavno preklopiti i priljubiti uz naslon klupe u drugom redu, a treba li vam maksimalni obujam prtljažnika, lako ćete ih izvaditi jer svako na vagi pokazuje tek 10 kg.

Neočekivana žustrina

U odnosnu na konkurentske trocilindraše, Renaultov jednolitreni motor ostavlja razmjerno konkretan dojam, subjektivan osjećaj je kao da ima barem 200 ccm više. U praznom hodu i niskim okretajima jest pomalo ‘drndav’ i neuravnotežen, ali kada kazaljka okretomjera uđe u sferu iznad 2500 o/min, Jogger dobiva sasvim pristojan vjetar u leđa. Ručni mjenjač broji šest stupnjeva, ali je prvih pet proračunato relativno kratko, što naglašava dojam žustrine tijekom ubrzanja. Ručica bespogovorno klizi kroz stupnjeve i u gradu nije nimalo naporno. A nije naporno ni na autocesti, gdje je šesti stupanj prijenosa postavljen kao ‘overdrive’ i Jogger bez ikakvih problema održava putnu brzinu od 150 km/h pri niskih 3000 o/min. U takvom tempu još se uvijek može razgovarati s putnicima bez povišenih tonova, ali tada se potrošnja eurosupera kreće oko 9 l/100 km što opet ne bismo okarakterizirali kao rasipništvo.

Ako se slijepo držite ograničenja brzine od 130 km/h potrošnja pada na sasvim prihvatljivih 7 l/100 km, dok u gradskom okruženju potrošnja izravno ovisi o gužvama i konfiguraciji terena, a kroz zagrebački prometni kaos provlačili smo se s prosjekom oko 8 l/100 km, čemu pripomaže sustav start-stop. Najmanju potrošnju od 5,3 l/100 km zabilježili smo na magistralnim cestama, uz promišljenu vožnju bez nepotrebnih pretjecanja. U konačnici ne možemo zaključiti da se maleni benzinac razbacuje s gorivom, ali teško se oteti dojmu da bi dizelska motorizacija Joggeru sjela ‘kao budali šamar’. Srećom, dugoprugašima je ponuđena alternativa u vidu tvorničke LPG-instalacije od koje nipošto ne treba zazirati. Ako vam treba dodatni nagovor, slobodno proćakulajte s taksistima. Sjećamo se reportaže otprije koju godinu s djelatnicima tvrtke Taxi-Cammeo, bez obzira na surove uvjete eksploatacije, Dacije pokretane plinom nisu pokleknule ni nakon 300.000 km, a nije zabilježen niti jedan kapitalni kvar u cjelokupnoj floti. Jedino čega se u tom slučaju odričete jest rezervni kotač, na čijem se mjestu nalazi plinski spremnik.

Jednostavno Dacia

Rumunjska marka već 15 godina mijenja pravila igre u autoindustriji i čini se kako im to ide za rukom. A posljednjih nekoliko godina učinili su i velik korak naprijed po pitanju dizajna. Dacije su postale prepoznatljive i dovoljno stilski privlačne bez suvišnih kerefeka. A jedan od najjačih aduta svakako je cijena. Nažalost, inicijalnih 112.900 kn zvučalo je predobro da bi bilo istinito, u međuvremenu je početna cijena korigirana na 126.400 kn što je i dalje vrlo pošten iznos za konkretan komad automobila dužine 4,5 m. No, za razliku od početnog modela na kojem je potrebno doplatiti klima-uređaj, testirana verzija Extreme djeluje pomalo šminkerski, posebno u zanimljivoj smeđoj nijansi boje Terracotta, uz komforne detalje poput beskontaktne kartice, automatske klime, navigacije, zatamnjenih stražnjih stakala, kamere za vožnju unazad itd.

Takav Jogger košta najmanje 147.000 kn što je i dalje u sferi pristupačnosti, kako za obiteljske potrebe, tako i prijevoznike. U slučaju da na godišnjoj razini prevaljujete iznadprosječnu kilometražu naša je preporuka plinska verzija ECO-G. Ako ste unutar prosjeka, ni klasična benzinska izvedba nije loš odabir jer nudi više žustrine, ali i veću bezbrižnost tijekom izleta u prirodu jer s vama je uvijek i rezervni kotač.

TEHNIČKI PODACI
Karoserija
D x Š x V 4547 x 1784 x 1691 mm, međuosovinski razmak 2897 mm, prtljažnik u kombinaciji s pet sjedala 708/1819 l; prtljažnik u kombinaciji sa sedam sjedala 160 l, masa 1176 kg, nosivost 520 kg

Motor
Turbobenzinski, tri cilindra, 999 ccm, 81 kW (110 KS) pri 5000 o/min, 200 Nm pri 2900 o/min

Vozne osobine
0-100 km/h……10,5 s
Najviša brzina…..183 km/h
Potrošnja (WLTP)….5,6 l/100 km
Emisija CO2….127 g/km
Potrošnja na testu…..7,8 l/100 km

Konkurenti
Škoda Octavia Combi 1.0 TSI 110 Active od 164.146 kn, Peugeot 5008 Puretech 130 Active od 242.842 kn, Volkswagen Caddy od 224.538 kn

Cijena
Osnovni model……126.400 kn
Testni model……147.000 kn

Ocjena
Plus: Vrijednost za novac, modularnost putničkog prostora, svestranost namjene, lakoća vožnje
Minus: skroman izbor motorizacije, jeftini materijali u interijeru, buka u visokom tempu autoceste