Dacia predstavila treću generaciju Dustera

Duster se u svojih 13 godina na tržištu prodao u nevjerojatnih 2,2 milijuna primjeraka, a u 2022. godini bio je najprodavaniji SUV u svim segmentima na europskom tržištu privatnih kupaca

Samo najvažnije, bez nepotrebnih dodataka”. To je ukratko filozofija kojom se Dacia vodila prilikom dizajniranja nove generacije Dustera. David Durand, direktor Odjela za dizajn marke Dacia: „Prije nego što smo počeli raditi na dizajnu novog Dustera, izbrusili smo njegove proporcije i dali mu čvrst, uravnotežen stav. Kad na samom početku uskladite proporcije vozila, nećete ga morati naknadno dotjerivati Željeli smo čvrsto povezati vanjski i unutarnji dizajn. Zategnute linije i dojam čvrstoće putničkog prostora pomažu da se osjećate istinski zaštićeno.”

U ECO-G verziji Duster ima dva spremnika goriva, jedan za benzin i jedan za plin. To mu omogućuje autonomiju od gotovo 1300 km

Platforma CMF-B, na kojoj je sazdan novi Duster, prvi je put upotrijebljena u novom Sanderu i Loganu, a zatim i u Joggeru. Ali ona donosi još jednu prednost, omogućila je elektrifikaciju novog Dustera, odnosno ugradnju blagog i punog hibridnog motora. Pod prednjim poklopcem Dustera pronaći ćete Duster Hybrid 140 pogon. Radi se o motoru koji je početkom 2023. predstavljen u Joggeru, a koji se sada našao i u Dusteru. On se sastoji od 1.6 litrenog benzinskog motora s 94 KS te dvaju električnih motora (glavnog elektromotora snage 49 KS i visokonaponskog elektropokretača-generatora) s ukupnom snagom od 140 KS.

Nadalje imamo poznate pogone u vidu TCe motora te ECO-G pogon koji kombinira pogon na benzin i plin. Kod prvog je riječ o kombinaciji 1,2-litrenog trocilindarskog benzinskog turbomotora nove generacije koji upotrebljava Millerov ciklus izgaranja (manji gubici pumpe povećaju učinkovitost) i blagog hibridnog motora od 48 V. Drugi pak se oslanja na 1.0 litreni motor koji u ECO-G pogonu kombinira benzinski i plinski pogon. Novost je da dizel motora više nema.

Kad je Duster opremljen pogonom na sva četiri kotača, vozač može birati između pet načina rada (Auto, Snijeg, Blato/Pijesak, Off-Road i Eco)

Novi Duster se čini znatno širim i ravnijim, iako su se dimenzije samo neznatno promijenile. S 1.656 milimetara, 3,7 centimetra je niži od svog prethodnika, a širina (prethodno 1.804 milimetra bez vanjskih retrovizora) navodno je povećana za oko jedan centimetar. Od prednjeg do stražnjeg branika, novo izdanje mjeri 4343 milimetra, što znači povećanje duljine od samo dva milimetra. U unutrašnjosti novog Dustera pronaći ćete 20 posto materijala izrađeno od recilkirane plastike te novi multimedijski sustav s 10,1-inčnim središnjim dodirnim zaslonom, koji je serijski dostupan od paketa Expression i s nekim od dva multimedijska sustava za Duster – Media Display i Media Nav Live. Zapremina prtljažnika povećala se za 27 litara pa sada broji 472 litre.

Ukupno se kupcima nude četiri paketa opreme: Essential, Expression, Extreme i Journey, a veličina kotača kreće se od 16 do 18 inča. Nova Dacia Duster na našem se tržištu očekuje u proljeće 2024.

U Dacijinoj tvornici u Pitestiju u Rumunjskoj svakog se dana proizvede oko 1000 Dustera – otprilike jedan svake minute