Cybex Anoris T i-Size – Najsigurnija sjedalica na svijetu

Najnoviji model renomiranog proizvođača osvojio je najviše ocjene na testiranju koje je proveo ADAC, čime je stekla laskavu titulu najsigurnije dječje autosjedalice ikad testirane

Cybex, kao izvorno njemački brend, snažno je okrenut inovacijama. Najnovija u nizu je dječja autosjedalica s integriranim zračnim jastukom, zahvaljujući kojem nudi čak 50 posto više zaštite u odnosu na konvencionalne dječje autosjedalice. Puni naziv modela je Cybex Anoris T i-Size, sjedalicu smo premijerno isprobali te donosimo prve dojmove iz svakodnevnog korištenja, na primjeru djeteta u dobi od četiri godine. Inače, sjedalica je namijenjena za prijevoz djece od 15 mjeseci do šest godina, odnosno visine od 76 do 115 cm. Drugim riječima, sjedalica je pogodna za djecu od njihovog prvog rođendana pa sve dok ne sjednu u školske klupe.

Integrirana Isofix-baza

Budući da sjedalicu možete koristiti najmanje pet godina, nameće se kao dugoročna investicija. Stoga ne čudi da je pomalo glomazna, no to je još jedan zalog sigurnosti. Isofix baza i sama sjedalica su ‘jedno tijelo’, pa kod povremenih premještanja u drugi automobil treba računati na veću masu i dimenzije. Zanimljiv detalj su bočni štitnici (mogu se zaklopiti) koji pružaju dodatnu zaštitu kod bočnog sudara, dok je sustav fiksiranja izuzetno jednostavan.

Nakon što Isofix priključci kliknu u predviđeno ležište zasvijetlit će prvi zeleni indikator, drugi zeleni indikator zasvijetlit će kad nogica od baze dobije čvrsto uporište u podnici automobila, a treći će zasvijetliti kad djetetu zakopčate pojas s jastukom oko struka. Dakle, nema ni najmanje dileme, kad vidite tri zelena indikatora, možete biti posve sigurni da je sve spremno za vožnju.

Manji ergonomski kompromisi

Da budemo sasvim iskreni, prvi izazov pred kojim smo se našli jest taj da dijete mora prihvatiti novi sustav vezanja, odnosno poveći jastuk koji naliježe izravno na trbuh. U sjedalicu je premijerno sjeo dječak od 20 mjeseci, ali žestoko negodovanje i protestiranje krenulo je u trenutku zakopčavanja, tako da nismo ni krenuli na vožnju. Tko zna, možda bismo sutradan, uz malo nagovaranja, imali više sreće.

U drugom pokušaju sjedalicu je isprobala djevojčica od nepune četiri godine, također uz malo ‘natezanja’, ali svidio joj se taj jastuk jer inače ne voli klasičan sustav vezanja u četiri točke, koji pomalo ograničava pokretljivost gornjeg dijela tijela. Stvar je vrlo individualna i teško je reći kako će koje dijete reagirati, no valja biti spreman na rundu pregovora i eventualne motivacijske metode. U kojoj mjeri, saznat ćete tek kad pokušate na vlastitom primjeru.

Airbag kao dodatna vrijednost

Najveći tehnički kuriozitet svakako je zračni jastuk smješten unutar pojasa za zakopčavanje, opremljen sofisticiranim senzorima koji prepoznaju panično kočenje i nalet na drugo vozilo. Njegova je učinkovitost nedvojbeno utvrđena na nedavnom testiranju koje je proveo ADAC, a sjedalica proglašena kao najsigurnija ikad testirana. Teško je naći snažnije argumente kad je u pitanju sigurnost prijevoza djece.

Uostalom, ni automobili novije generacije nemaju zračne jastuke straga, stoga Cybex Anoris T i-Size predstavlja sigurnosnu nadogradnju svih automobila, posebice onih starijih od 15 godina, kakvi se često sreću na domaćim prometnicama. Druga strana priče je preporučena maloprodajna cijena od 750 eura, no složit ćete se da – sigurnost nema cijenu.