Cupra Terramar – Sport za obitelj
Terramar je novi Cuprin SUV koji tehničku bazu dijeli s aktualnim VW Tiguanom. No za razliku od njega djeluje oštrije, dinamičnije, aktivnije, sportskije... Vozi li se kao i što izgleda? Dojmovi s prve vožnje u okolici Barcelone
Info:
Segment: kompaktni SUV, C-segment
Ciljana skupina: mladi, ili oni koji se tako osjećaju
Početak prodaje: konfigurator je otvoren
Konkurenti: BMW X1, Volvo XC40, Mercedes GLB
“Seat i Cupra funkcioniraju u sinergiji, međusobno nisu konkurencija te imaju različite ciljane skupine kupaca. Bez Seata danas ne bi bilo Cupre, a bez snažne Cupre u budućnosti neće biti ni Seata.” Tako se prvi čovjek Cupre Wayne Griffiths, u manirama najvještijih političara, provukao iz našeg vrućeg pitanja tijekom intervjua u Barceloni u svibnju. A pitanje je bilo konkretno – Seat odlazi, Cupra dolazi?
Na stranu sve rasprave, ali skloni smo vjerovati da ni VW-koncern, a kamoli matična marka Seat, nisu predvidjeli da će se Cupra u tako kratkom vremenu tako uspješno razvijati. Jer sve što zapravo nudi Cupra već je nudio i Seat, no rebrending je tu očito odigrao ključnu ulogu. Mlada španjolska marka u prvih je šest godina prodala 600.000 jedinica, nametnula se svojim snažnim karakterom, dinamičnim lifestyleom i aktivnim sportskim duhom te se uspješno ‘uploadala’ u glave kupaca, pretežito mladih (ili koji se tako osjećaju).
Ljepši, ali ne i praktičniji od Tiguana
Novi električni Tavascan je kod nas prošao poprilično nezapaženo, no o dolasku druge Cupre vrlo se glasno raspravljalo. Naravno, riječ je o Terramaru, ljepšem bratu novog VW Tiguana. Baš kao i potonji, Terramar tendira klasi kompaktnih SUV-a, no nešto je veći od Formentora, i to u svim smjerovima. Konkretno – u dužinu mjeri plus od sedam centimetara, u širinu tri, a visinu sedam. Riječ je o dimenzijama 4519 x 1869 x 1586 mm (D x Š x V). Shodno tome, Terramar u unutrašnjosti nudi i više prostora od Formentora. Umjesto 450 litara (Formentor) na raspolaganju je volumen prtljažnika od 540 l, dok je kod PHEV-a skučeniji (450 l).
Iako je izgledom nesumnjivo privlačniji od Tiguana, već je prva vožnja pokazala da nije tako praktičan. Naime, Terramaru nedostaje klizna stražnja klupa, no dopuštena je mogućnost preklapanja naslona u tri dijela. Da, u Cupri ispred praktičnosti i svakodnevice gaje neke druge vrijednosti. Vanjski dizajn i onaj unutrašnjosti podređen je sportu, a paket je uspješno zaokružen prilagodbom podvozja za agilniju i dinamičniju vožnju. Niža visina podvozja od 10 mm bit će mamac za one sportskog duha, a vjerojatno problem za one koji Terramar budu koristili ‘u ime obitelji’.
U tom je slučaju možda mudrije odabrati opcijski adaptivni ovjes koji vozač može prilagoditi po pitanju komfora. Baš kao i upravljač koji je podešen izravnije nego kod Tiguana te u kombinaciji s dobro ugođenim podvozjem omogućuje čistu liniju prolaska brzih zavoja. Iako nam je brzina kretanja na istoimenoj ovalnoj stazi Autodromo de Sitges-Terramar umnogome bila ograničena zbog loše kvalitete podloge (povijesni spomenik), Cupra se ondje osjećala baš kako je i zamišljeno – dovoljno dinamično, ali ne pretjerano sportski.
Za početak tri motora
Koji su motori na raspolaganju? Osim dobro prihvaćenog mild-hibridnog 1,5-litrenog eTSI-ja sa 150 KS i pogonom na prednje kotače, koji je više nego dovoljan za svakodnevicu, tu su i pogoni koji su kompatibilni sa sportskim zahtjevima marke. Uz spomenuti osnovni motor, u ponudi su još dva benzinska motora – 2.0 TSI 4Drive VZ (pogon na sve kotače) sa 265 KS te 1.5 eHybrid sa 272 KS. Ovaj drugi, uz naravno osnovni pogon, imali smo prilike isprobati u okviru prve vožnje u okolici Barcelone, te je na nas ostavio sjajan dojam. Moćan je u ubrzanjima (nula do 100 km/h za 7,3 s), vrlo linearan i uglađen, osobito kod prelaska sa struje na benzin.
Dakle, ima potencijal da izmami osmijeh na lice sportski nastrojenim vozačima. Iako je glavni cilj plug-in hibrida zapravo sasvim drukčiji – voziti što više na struju i pritom što više štedjeti gorivo. U tu svrhu PHEV s baterijom od 19,7 kWh (neto) prema WLTP-u ima doseg od 110 do 120 km?! U praksi bi trebalo biti izvedivo barem 90 km, što nam je uspjelo tijekom testne vožnje po brdovitim magistralnim cestama uokolo Barcelone, te kroz samo središte grada. A to je i više nego dovoljno za plug-in koncept. Važno je napomenuti da se baterija može brzo napuniti na DC-punjaču snage do 50 kW. Terramar troši do 11 kW na AC-punjaču, što je također u redu.
Konfigurator je otvoren
Cupra za Terramar nudi i neke posebnosti u opremi. Primjerice, svjetla LED-matrix tehnologije, head-up zaslon (s informacijama o ograničenju brzine, brzini kretanja, navigaciji), hlađeno indukcijsko postolje za punjenje mobitela te dvije mat vanjske boje. Infotainment se temelji na aktualnim VW-modelima, što znači da je središnji element veliki zaslon osjetljiv na dodir najnovije generacije. Njegova prezentacija je prošla bez ikakvih poteškoća. Ikone su velike i njima se lako rukuje, a odgovor na unos podataka u sustav je brz. Za pohvalu je i što su gore i dolje fiksne trake za brzo upravljanje klima-uređajem (dolje), navigacijskim sustavom te ostalim postavkama (gornja traka). Generacija odrasla uz smartphone vrlo će brzo svladati infotainment Cupre, dok će ostalima trebati malo vremena da se naviknu na njega.
Terramar je već stigao u hrvatske prodajne salone, konfigurator je otvoren, a dostupan je s osnovnim pogonom (od 38.617 eura) te u verziji VZ sa 265 KS (od 48.276 eura). Dakle, nešto skuplje od VW Tiguana, ali svu tu silnu ljepotu i sportski duh na kraju netko mora i platiti, zar ne?!
Zaključak
Teško da se ima što ozbiljnije kritizirati na Terramaru. Cupra je brend koji u VW-koncernu stoji za sport, pa se eventualno može raspravljati o tome je li Terramar dovoljno prilagođen svakodnevici. Tvrd ovjes, izravan upravljač, nedostatak praktičnih rješenja? Sve ovisi iz koje perspektive ga gledate. Razlika u cijeni spram bratskog Tiguana je prihvatljiva.