Cupra predstavila osvježeni Formentor i Leon

Elektrifikacija i veća raznolikost modela dvije su glavne smjernice Cuprine strategije za budućnost. Pa ipak, u Madrid smo pozvani na svjetsku premijeru osvježenog Formentora i Leona – dakle, dva klasična modela pogonjena benzinskim (i PHEV) te dizelskim motorima!? Ruku na srce, riječ je trenutno o dva ključna modela mlade španjolske marke koji pune blagajnu VW-koncerna

Za Cupru Formentor vrijedi izreka ‘Nomen est omen’ jer – Formentor jest Cupra! Najprodavaniji model marke (oko 120.000 jedinica) za 2024. dolazi s izmijenjenim dizajnom eksterijera i interijera, pogonjen benzinskim motorom, po izboru i s blagom hibridnom tehnologijom, te s dizelskim pogonom. U Hrvatsku bi trebao stići tijekom srpnja, kada će biti poznate i cijene. Ujedno, predstavljena je i nova generacija plug-in hibridnog pogona u Formentoru koja bi trebala nuditi oko 100 km e-dosega. To bi trebalo utjecati na cijenu Formentora u Hrvatskoj budući da je oslobođen plaćanja PPMV-a na CO2-komponentu. Raspon pogona seže od 150 (110 kW) do 333 KS (245 kW) i uključuje ukupno osam varijanti.

Dizajn Formentora je nešto radikalniji no na prethodniku, iako nam je prijašnja verzija u konačnici ipak djelovala agresivnije. No, to je samo mišljenje autora teksta. Rešetka hladnjaka s logotipom je prošlost, model 2024. krasi tzv. ‘Shark Nose’ tj. ‘lice morskog psa’. Opcijska prednja svjetla u LED-matrix tehnologiji imaju dnevna svjetla trokutastog dizajna. Straga se u sredini svjetlosne trake – koja povezuje dva stražnja svjetla s novom trokutastom grafikom – ističe osvijetljeni logo. Ispod su otvori za zrak, difuzor je postavljen između dvije kvadratne dvostruke ispušne cijevi sa svake strane.

Cupra veliku važnost u unutrašnjosti pridaje spoju sportskog dizajna i održivih materijala. Vozači mogu uživati u digitalnom kokpitu i 12,9-inčnom zaslonu osjetljivom na dodir s poboljšanim korisničkim sučeljem. Apple CarPlay, Android Auto i punjenje pametnog telefona funkcioniraju bežično. Dobro poznati detalji u bakrenoj boji i dalje su sastavni dio Cupre. Uz standardna sportska sjedala, tu su i školjkasta sportska koja po izboru mogu biti presvučena veganskim mikrovlaknom ili ekološki prihvatljivom ‘kožom’. Sigurnosni sustavi i sustavi asistencije u novoj Cupri Formentor uključuju i adaptivni tempomat koji se koristi informacijama o ruti i GPS podacima iz navigacijskog sustava kako bi prilagodio brzinu konfiguraciji ceste.

Ulazni model i dalje je 1,5-litreni TSI sa 150 KS (110 kW) i šeststupanjskim ručnim mjenjačem, koji je opcijski dostupan i kao blagi hibrid sa sedamstupanjskim DSG-om. Slijedi 2.0 TSI sa 204 KS i sedamstupanjskim DSG-om te s pogonom na sva četiri kotača a ponuda dizela započinje s 2.0 TDI-jem (150 KS) koji je uparen sa sedamstupanjskim DSG-om. Stvari postaju znatno ‘konkretnije’ kada je u pitanju Formentor VZ – 265 KS (195 kW) ili 333 KS (245 kW) u kombinaciji sa sedamstupanjskim DSG-om i ‘Torque Splitterom’. Tu su i kočnice Akebono sa šest klipova i diskovima od 375 mm (opcija).

Svatko tko želi voziti Cupra Formentor kao eHybrid, odnosno kao PHEV, sada ima izbor između 204 KS (150 kW) i 272 KS (200 kW). Snažniji plug-in hibrid naziva se Formentor VZ E-Hybrid i nudi opciju Brembo kočnica s četiri klipa i većim, perforiranim diskovima. U obje verzije proizvođač kombinira 1.5 TSI s elektromotorom. Kapacitet baterije je 19,7 kWh, a puni se na wallboxu s 11 kW (prije s 2,6 kW) te na brzom punjaču do 50 kW.

Ujedno, u Madridu je iste večeri predstavljen i osvježeni Leon, koji se od 2020. pojavljuje pod Cuprinim logom. Cupra je već prošle godine na Tavascanu pokazala u kojem smjeru će se razvijati dizajn. Leon se, baš kao i Formentor, najviše promijenio sprijeda – rešetka je i ovdje uklonjena. Motorizacija je gotovo identična, baš kao i promjene u interijeru i sigurnosti.