

Naravno – Formentor s pet cilindara odnosno VZ 2.5 litrena verzija s 390 KS i 480 Nm okretnog momenta. Uvijek smo rado ugostili snagu. Sada je vrijeme da prijeđemo na malo održiviji Formentor. Imamo još i onaj s 1.5 TSI pogonom i ovaj koji se našao na testu. Dvolitreni TSI motor sa 190 KS i 320 Nm okretnog momenta uz sedamstupanjski DSG mjenjač i pogon na sve kotače. Lakiran u mat sivo, a ipak miran i staložen auto. Dakle, bez Brembo kočnica, školjkastih sjedala ili posebnog ispušnog sustava, već s dobro izrađenim standardnim sportskim sjedalima s presvlakama od tkanine, 19-inčnim kotačima i adaptivnim amortizerima (zajedno 15.269 kuna) i izuzetno dobrim motorom, o kojem ćemo još malo pričati.
U jednom trenutku miran i tih, uglađen u krstarenju prometnicama, a onda odjednom stiže pravi potisak kakav bi ste očekivali od osebujnog sportskog automobila. U kombinaciji s brzim i uglađenim mjenjačem plus varijabilnim pogonom na sve kotače, postoji odgovarajući sretan, bezbrižan osjećaj da se idealan pogon nalazi ispod moćno oblikovanog poklopca motora.
Svejedno je li ljeto ili zima, prazan ili natovaren, kod Formentora je testna potrošnja uvijek prihvatljiva. Naravno, TSI koji je voljan i ima velik okretni moment može zahtjevati i preko 10 l/100 km, ali na kraju dana prosjek nam je iznosio 8,7 l/100 km. A ako želite turbobenzinac može trošiti i samo 6,7 l/100 km.
Dosad nepoznata 2.0 TSI varijanta stoga sasvim dobro ide uz ovaj crossover koji s 1571 kilogramom čak i nije pretjerano težak. U isto vrijeme, civilizirana konfiguracija također ima savršenog smisla. DCC adaptivna kontrola karoserije, koja se može varijabilno podešavati putem virtualnog upravljača, omogućuje širok raspon između željene udobnosti ovjesa od meko podešenog do neumoljive oštrine kada vam to zatreba. Kako Cuprino upravljanje nije kod Formentora podešeno da bude ekstra osjetljivo, ovaj je SUV stabilan i direktan i pri bržoj vožnji autocestom.
Nije dobro sve što blista
Raskošna funkcionalna oprema konačno čini Cupru ugodnim automobilom za putovanja. LED prednja svjetla, trozonska klima, četiri USB utičnice, adaptivni tempomat i (ovisno o postavci) čitljivi digitalni instrumenti uključeni su u cijenu, kao i daljinsko otključavanje i 220 voltna utičnica u velikom prtljažniku (450 litara).
Pa zar je sve savršeno? Ne u potpunosti, iako za to Formentor nije ništa kriv. Razigrani infotainment još uvijek zna zbijati šale s onim koji njime pokušava upravljati.
OCIJENA: Udoban gotovo kao Tiguan, ali upakiran karizmatičnije, ovaj Formentor ostavlja vrlo dobar dojam. Samo pomodna multimedija sprječava da dobije pet zvjezdica.
TEHNIČKI PODACI
Karoserija
DxŠxV 4450 x 1839 x 1520 mm, međuosovinski razmak 2679 mm, prtljažnik 450/1505 litara, masa 1571 kg, nosivost 539 kg
Motor
Turbobenzinski, 1984 ccm, četiri cilindra, 140 kW/190 KS pri 4200 o/min, okretni moment 320 Nm pri 1500 o/min
Prijenos
Automatski mjenjač sa sedam stupnjeva, pogon na sve kotače
Vozne osobine
0-100 km/h……………………………………..… 7,3 s
Najviša brzina…………………………………….220 km/h
Potrošnja deklarirana prosječna (WLTP)………………..7,5-8,0 l/100 km
Potrošnja na testu…………………………………8,7 l/100 km
Emisija CO2………………………………………….171 g/km
Kočnice
Pri 100 km/h (hladne)…………………………………..34,9 m
Pri 130 km/h (hladne)…………………………………..58,9 m
Cijena
Početni model………………………. 260.884 kn (34.645 eura)