Cupra Born (2021.) – Španjolski odgovor na ID.3
Cupra Born miješa dinamiku i veselje u elektromobilnosti. Na provjerenoj platformi MEB grupe, Španjolci isporučuju praktično kompaktno električno vozilo kojim se lako upravlja i koje donosi individualni dodir
U Volkswagen Grupi trenutno izbacuju električna vozila jedno za drugim, svi na modularnoj električnoj platformi (MEB). Nakon ID.3, ID.4 i Skode Enyaq uključujući izvedenice, sada dolazi Cupra Born. Seatov dinamični podbrend bit će potpuno električna. Bez obzira na sve, model s pet vrata razvijen je u Martorellu i proizveden u Zwickauu.
Na temelju dobro poznate tehničke baze i pogona preko stražnjih kotača imamo poznatu priču s tri veličine baterija (45, 58 i 77 kWh) uz dosege između 420 do 540 km. Što se snage motora tiče ponuda kreće od 150 do 231 KS. Born se zvao El Born, ako se sjećate, ali to je bila samo studija.
Sada sjedamo u gotov proizvod, dodajemo gas i Born snažno kreće naprijed, prema očekivanjima. Dokazani Bornov pogon sa sinkronim motorom i stalnim magnetom iznad stražnje osovine radi kako treba: Kultiviran je i vrlo tih te nudi ubrzanje od 6,6 s u top modelu. Odaberete li veću bateriju, gubite 0,4 s u sprintu, ali dobivate dodatni doseg od 120 km.
Precizno upravljanje s velikim okretnim momentom komunicira s vozačem jednako fino kao i specijalna šasija spravljena od Cupre. Oslanja se na dobro poznatu stražnju multilink osovinu s pet karika i prilagodljive amortizere, ali s Cuprinim vlastitim ugađanjem uz dodatno spuštanje karoserije za 15 mm sprijeda i 10 straga. Born je dug 4,30 m i vozi na kotačima od 18 do 20 inča. Uske i široke zavoje osvaja glatko, što je uobičajeno za e-automobili, centralizirano težište s čvrsto pričvršćenom aluminijskom kutijom za baterije (velika teži gotovo 800 kg uključujući integrirano upravljanje toplinom), što povećava krutost.
Poput braće i sestara iz VW koncerna i Born ima poznata digitalna rješenja u unutrašnjosti. Tu je 12 inčni dodirni zaslon i head-up displej, Apple i Android uređaji se bežično povezuju, glasovne naredbe funkcioniraju dobro. Born se može puniti s maksimalnom snagom do 125 kW, Cupra obećava od pet do 80 posto napunjenosti u 35 minuta ili sedam minuta za 100 km.
S Bornom, Cupra donosi trenutno vizualno najdinamičniji automobil na bazi električne MEB grupe. A u prvoj vožnji dinamična električna Cupra s tri baterije i po upravljivosti čini ono što vizualno obećava. Dolazak na hrvatsko tržište očekuje se s početkom 2022., dok cijena još nije poznata.