Citroen C5 X (2022.)
Pet godina nakon prestanka proizvodnje modela C5, Citroën se u srednju klasu vratio s elegantnim crossoverom. Koliko dobro novi C5 X vozi kao plug-in hibrid?
Citroën je dugo vremena ignorirao činjenicu da je marka nekoć bila jedan od najtradicionalnijih i najpoznatijih proizvođača u sofisticiranoj srednjoj klasi. Limuzine poput DS, CX ili XM također su bile individualističke alternative premium asortimanu na njemačkom tržištu. Stoga nije krivo što Citroën o tome ponovno razmišlja pet godina nakon završetka proizvodnje starog modela C5. Barem tako sugerira novi C5 X. Njegovo ime podsjeća na CX iz 70-ih. Bio je poznat po izdašnoj količini prostora i izvanrednoj udobnosti, a korišten je u DDR-u, primjerice, kao reprezentativna limuzina za državne i stranačke čelnike.
S C5 X ne mora ići tako daleko, ali nedugo nakon prve vožnje pokazuje da se pridošlica osjeća predanim ovoj tradiciji. Iako je baziran na EMP2 platformi bivše PSA grupe, pahuljasto iskustvo vožnje na prvih nekoliko metara uvelike podsjeća na pomalo zgužvanu udobnost francuskih obiteljskih limuzina 70-ih. To je zamišljeno kao veliki kompliment, C5 X oduševljava s vrlo velikom dozom udobnosti u vožnji, što samo umanjuje pomalo grubu reakciju na tvrde poprečne neravnine.
Dobrobiti pridonosi i velikodušan osjećaj prostora, kao i domaći dizajn interijera, u kojem su se dizajneri potrudili staviti različite naglaske za novi veliki Citroën. C5 X iznutra izgleda vrlo čisto uz kvalitetnu izradu. Također, nudi puno prostora i sprijeda i straga. Po tom pitanju ovdje je malo toga za prigovoriti. Međutim, kada je u pitanju opslužnost ovaj model slijedi obrazac koji je već poznat iz raznih modela Citroëna, DS i Peugeota. Postoje dvije tipke prečaca ispod zaslona osjetljivog na dodir, što ipak ne olakšava rukovanje multimedijom. Barem je kontrola klime opremljena čvrstim gumbima. Poluga mjenjača je atrofirala i postala nezgrapan klizač na središnjoj konzoli.
Pogon se, s druge strane, pokazuje kao dobar izbor, iako obećanih 224 KS nije nužno odmah uočljivo. No, četverocilindraš radi dobro i glatko s električnim motorom od 81 kW i automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa iz Aisina. Tek kada je potrebno više snage, benzinski motor se počinje glasnije javljati. Tu je i električni način rada; C5 X ima doseg od oko 60 kilometara (WLTP) sa svojom baterijom kapaciteta 12,4 kWh. Na kućnom zidnom punjaču baterija se puni s 3,7 kW energije. Koliko stoji novi C5 X? Plug-in je u Njemačkoj dostupan od 44.980 eura, no početni model s benzinskim motorom sa 131 KS je dostupan od 35.730 eura.
C5 X blista tradicionalnim Citroënovim vrlinama kao što su vrlo dobra udobnost vožnje i izdašan prostor. Manje uvjerljivo: upravljanje putem zaslona osjetljivog na dodir i male tipke na upravljaču.