Citroen C3 Aircross (2021): Tek stigao, a već na popustu

Nova prinova u Citroenovim domaćim prodajnim salonima je C3 Aircross. Robustan gradski SUV koji mjeri 4,16 x 1,76 x 1,64 metra (DxŠxV) nije ništa drugo no brat blizanac Opel Crosslanda a koji je za ovu priliku obnovljen u nekoliko detalja

Citroen kaže da ‘..od sada C3 Aircross ima naglašeniji prednji dio’, u što su uključeni i novi svjetlosni potpis (LED Vision svjetla u seriji) te pripadajući ukrasni detalji a tu su i bogatije mogućnosti personalizacije koje uključuju čak 70 mogućih kombinacija boja (interijera i eksterijera).

Alu-naplatci su novodizajnirani te su raspoloživi u dimenzijama 16 i 17 cola (nadoplata 1000 do 3000 kuna; serija su čelični 16-colni naplatci s 3D ukrasnim poklopcima). Valja napomenuti da u početnom paketu Feel primjerice dolazi sustav prepoznavanja prometnih znakova i pomoć za kretanje na uzbrdici, no ne i (itekako potrebni) stražnji parkirni senzori zbog kojih ćete morati napraviti upgrade na srednju opremu ‘Feel Pack’. U tom slučaju ste pak bogatiji i za Apple Car Play/Mirror Screen.

Citroen C3 Aircross u ponudi je s dva benzinska motora, snage 110 i 130 KS. I dok je većina proizvođača iz gradske klase u potpunosti izbacila dizelske motore, Citroen ih je u C3 Aircrossu zadržao, i to u dvije razine snage – sa 110 i 120 KS. Snažnije inačice Puretecha i BlueHDi-a dolaze sa šetstbrzinskim automatskim mjenjačem, dok su one slabije uparene s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva. Inače, Citroen je za C3 Aircross pripremio tri paketa opreme: Feel, Feel Pack i najbogatiji Shine.

Na kraju malo i o cijeni. C3 Aircross u početnoj benzinskoj varijanti starta sa 131.900 kuna (PureTech 110 S&S BVM6) dok ćete BlueHDi u istoj razini snage i opremi platiti čak 13.000 kuna više. Ipak, povodom lansiranja obnovljenog modela na hrvatsko tržište, Citroen je početni benzinac u Feel Packu već snizio na 126.900 kuna što je popust u iznosu od 12.000 kuna. Inače, PureTech 110 je u cjenovnom rasponu od 131.900 do 147.900 kuna, dok onaj snažniji starta sa 155.900 a završava na 164.900 kuna. Dizel se pak kreće između 144.900 a završava na 176.900 kuna.

Malo i o konkurenciji. Već spomenuti brat blizanac iz istog koncerna – Opel Crossland – cjenovno je pozicioniran malo iznad C3 Aircrossa, no nudi i nešto bogatiji i opsežniji opreme. U izvedbi 1.2 Turbo sa 110 KS i ručnim šeststupanjskim mjenjačem, u paketu Business Edition (drugi paket opreme; serija: kožni upravljač, prednji i stražnji parking senzori, kamera za vožnju unazad, dvozonska ručna klima, Apple Car Play, lane-assist, prepoznavanje znakova itd.) košta svega 6000 kuna više tj. 132.900 kuna.

S druge strane, kao najžešći konkurent C3 Aircrossa na hrvatskom se tržištu ipak nameće nešto kraća i niža Dacia Sandero Stepway (4,09 x 1,84 x 1,58 m) koja u najbogatijem paketu opreme Comfort (LED-svjetla i LED-svjetla za maglu, TFT-zaslon, multimedija Adriatik, stražnji parking senzori, automatska klima, sustav za kočenje u nuždi itd) i s motorom Eco-G 100 (tvornička plinska instalacija) starta sa osjetno nižih – 115.990 kuna.