Citroën C3 1.2 Puretech Shine – Cijena opravdava nedostatke

Nakon četiri godine na tržištu, C3 je prošao blagi redizajn koji nije bitnije unaprijedio ovaj gradski automobil, no nije ni narušio njegovu izvornu ideju, a ni povisio cijenu. Testirali smo ga u izvedbi Puretech 110 u bogatom paketu opreme Shine

Otkako smo prvi put sjeli u treću generaciju Citroënova gradskog automobila, prošle su četiri godine, a prema viđenom vrlo je popularan na našim prometnicama, ali i globalno sa 850.000 prodanih jedinica. Ponajviše zbog vrckastog dizajna vanjštine, ali i interijera. Cjenovno se C3 također uvijek kretao u prihvatljivim omjerima, pa je to slučaj i kod redizajna postojeće generacije. Pohvalno je da za nešto više od 120.000 kuna dobivate 110 KS pod prednjim poklopcem te bogat paket opreme Shine koji sadrži LED-svjetla, automatski klima-uređaj, dvobojnu karoseriju, upozorenje o napuštanju trake, stražnje parking senzore i svjetla za maglu.

Što je novo?

Pitanje koje si legitimno postavljamo jer na prvi pogled i bolji poznavatelj automobila neće na njega lako odgovoriti. Riječ je o blagom osvježavanju vanjskih nositelja dizajna poput maske, farova i, kod C3 poznatih, airbumpova. Uz to, tu je i novi dizajn naplataka od lake legure i nove boje karoserije koja se u nekim paketima opreme može poprilično personalizirati, što će poglavito znati cijeniti ljepši spol. U unutrašnjosti su nova sjedala, barem tako ističu u Citroënu, no mi ih nismo doživjeli takvima. Naime, i dalje ne daju dovoljnu bočnu potporu, pa se često u zavojima morate čvršće držati za upravljač ili se koljenom oslanjati o armaturu i vrata. 

Kako C3 pri bržim prolascima zavoja ima izraženije naginjanje, tako to ponekad (za)smeta. Sjedala lijepo izgledaju, ali nekako se doimaju kao udobne fotelje, no ne kada u njima morate sjediti dok upravljate vozilom.

Ista je ostala i multimedija, pa ponekad nije najspretnije pogoditi tipke na zaslonu kada, primjerice, želite pojačati klima-uređaj, ali mnogi proizvođači i dalje se uporno drže sličnih rješenja, gdje je većina funkcija na dodirnom zaslonu pa morate skretati pogled s ceste kako biste upravljali funkcijama. Sigurno je spretnije i sigurnije rješenje kotačić kojim se upravlja infotainmentom, no to je priča za neku drugu temu.

Punim plućima

Iako je C3 jasno naglašen gradski automobil, zbog postavki pogona i ovjesa ipak će se bolje snaći na otvorenim prometnicama pri brzinama između 70 i 90 km/h. Njegov ‘žilav’ ovjes kratkog hoda ipak se lakše nosi s dužim neravninama no kratkima, gdje osjetno nabija i prenosi udarce na sjedala vozača. Motor od 110 KS i duži prijenosni omjeri u mjenjaču naginju vožnji u petom i šestom stupnju kada će C3 i trošiti vrlo blizu deklariranoj potrošnji. Na dionici od 50 km otvorene ceste zahtijevao je samo 4,4 l/100 km, što smo postigli bez prevelika napora pa se tu vjerojatno može uštedjeti i pokoji decilitar više.

Na autocesti pri brzini od 130 km/h C3 je vrlo osjetljiv na bočne udare vjetra, no okretomjer stoji na niskih 2700 o/min u šestom stupnju prijenosa. U takvim uvjetima C3 je trošio ravno šest litara, što je dobra vrijednost. U gradu će pak trošiti tek nešto malo više od šest litara benzina, i to ako niste previše pažljivi s desnom papučicom. S druge strane, duže stupnjevan mjenjač godi na otvorenoj cesti i autocesti, no u gradu zamjećujemo teži start s mjesta koji zahtijeva više gasa pri kretanju.

Da, benzinac s 1,2 litre obujma voli okretaje i reskim će vam zvukom jasno ukazivati koliko je cilindara pod haubom, a ubrzanje od 9,4 s do 100 km/h i 205 Nm okretnog momenta nude suverena i bezbrižna pretjecanja.

S cijenom od jedva iznad 120 tisuća kuna, C3 nudi dosta opreme i potentan te štedljiv motor pa će to zasigurno biti njegov ‘forte’, jer je konkurencija uglavnom nešto skuplja. Lagano gorak okus na kraju testa ostavljaju jedino ovjes i multimedija na kojima se nije mnogo radilo.

TEHNIČKI PODACI

Karoserija

D x Š x V 3996 x 1829 x 1474 mm, međuosovinski razmak 2539 mm, prtljažnik 300 l, masa 1090 kg, nosivost 460 kg

Motor

Turbobenzinac, trocilindarski redni, obujam 1199 ccm, snaga 81 kW / 110 KS pri 5500 o/min, 205 Nm pri 1750 o/min

Prijenos

Ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, pogon na prednje kotače

Vozne osobine

0-100 km/h…… 9,4 s

Najviša brzina….. 198 km/h

Potrošnja NEDC (mješovita)….. 4,6 l/100 km

Emisija CO2….. 104 g/km

Potrošnja na testu….. 6,1 l/100 km

Konkurenti

Peugeot 208 1.2 Puretech Allure za 131.290 kn, Toyota Yaris 1,5 VVT Sport za 128.600 kn, Renault Clio 1.2 TCe 90 Intens za 122.900 kn

Cijena

Osnovni model (Feel 110 S&S BVM6) ….. 122.720 kn

Testirani model ….. (Shine 110 S&S BVM6)… 127.700 kn

Ocjena

+ štedljiv i potentan motor, široke mogućnosti personalizacije, cijena

– snažno nabijanje stražnjeg ovjesa pri prelasku preko poprečnih neravnina, neprecizan mjenjač, udobnost sjedala, osjetljivost na bočni vjetar (autocesta)