Citroën C5 Aircross – Jedan kao nijedan

Citroën svoj C5 Aircross nakon otprilike tri godine časti ažuriranjem. Izmjene? Vrlo se lako prepoznaju

Aktualni C5 Aircross sa svojim zatvorenim i zaobljenim prednjim dijelom vjerojatno je dizajnerima izgledao malo ‘preslatko’, stoga su najvećem SUV-u u kući podarili novi izgled. Cijeli prednji dio je nov pa shodno tome, Citroën sada izgleda malo mračnije. Straga su pak dizajneri ostavili blago modificirana LED-svjetla, sada s tamno zatamnjenim pokrovnim staklom.

U unutrašnjosti su promjene vrlo ograničene. Ovisno o opremi, zaslon osjetljiv na dodir sada je veći, a tradicionalno udobna sjedala dobila su malu nadogradnju. Nepromijenjene širine i s podosta sjedeće površine, jamče mnogo udobnosti, ali vrlo malo bočne potpore. Osim toga, u modelima s automatskim mjenjačem sada velika klizna kontrola na središnjoj konzoli zamjenjuje praktičnu ručicu mjenjača. Prednost – veće police i drugi USB-priključak.

Inženjeri nisu dirali motore ni mjenjače. U ponudi ostaju trocilindarski benzinac sa 131 KS te jednako snažan dizelaš sa 300 Nm okretnog momenta te prema Citroënu vrlo popularan plug-in hibrid snage 224 KS. Zlatna sredina, benzinski motor sa 180 KS, od 2021. više nije u ponudi.

Za prvo upoznavanje dobili smo C5 Aircross s benzinskim motorom, u kombinaciji s osmostupanjskim automatskim mjenjačem koji je dostupan uz najjeftiniju opremu Feel. Cijena – 250.340 kuna s automatskim mjenjačem, dok isti model s ručnim mjenjačem stoji nešto manje, 232.740 kuna.

Sa 131 KS ovaj SUV ne puca od snage, pa automatika podržava ležerno krstarenje s jedva primjetnim i pametno odabranim promjenama stupnjeva prijenosa. Francuski SUV do stotke bi trebao pojuriti za 10,5 sekundi. Pri brzini od 160 km/h pomalo gubi snagu, ali i dalje ostaje tih. Putnici ne primjećuju mnogo buke zbog dobre zvučne izolacije.

Udobnost je na prvom mjestu

Još jedan naglasak u ovom kontekstu je visoka udobnost ovjesa koja je tipična za marku. Citroën dužine 4,5 metara i dalje se oslanja na veliki hod ovjesa i hidraulične graničnike, vješto apsorbira udarce i nježno vozi svoje putnike po svim vrstama cesta, bez obzira na odabranu brzinu. Nasuprot tome, sportske vožnje zavojitim cestama nisu njegov ‘forte’. Umjesto toga, ovaj SUV sebe vidi kao koristan obiteljski transporter.

Za razliku od mnogih konkurenata, straga mami s tri uzdužna klizna pojedinačna sjedala koja se mogu i naginjati. Uskog su kroja, nisu za osobe širokih ramena, ali uz malo vještine, tri dječje sjedalice mogu stati jedna do druge. Prtljažnog prostora ionako ne bi trebalo nedostajati. Ovisno o položaju sjedala, prtljažnik može primiti od 580 do 1630 litara. Strog izgled ili ne, C5 Aircross je bio i ostao jedinstven SUV, dobrog srca te s mnogo šarma.