Ekskluzivno: BMW serija 5 G60/G61 (2023) – U novom ruhu i kao full-electric

BMW svoju strategiju postavljanja svih pogona na jednoj, jedinstvenoj platformi naziva 'snagom izbora' (Power of Choice). Nadolazeća serija 5 (G60 i G61) dizajnirana je u skladu s tom strategijom i bit će dostupna kao klasična limuzina od 2023., s mild-hibridnim dizelima te benzinskim plug-in hibridima

Prve špijunske fotografije BMW-ove serije 5 u ranoj fazi razvoja već su otkrivale mnogo toga. Na još uvijek intenzivno kamufliranom modelu nisu se mogla raspoznati prednja i stražnja svjetla, no s druge strane su uočljive neke nove dizajnerske linije i obrisi na karoseriji.

Niže postavljeni ‘bubrezi’

U usporedbi s modelom G30, koji je na tržištu od 2017., nova serija 5 imat će niži prednji dio. Kontroverzna golema maska poznata s novog M3 ili serije 4 ovdje se ne može razaznati. Umjesto nje naš ilustrator Christian Schulte vidi široke i uske ‘bubrege’ koji su pozicionirani znatno bliže podlozi. Sve u svemu, čini se da će nova serija 5 biti duža, a prevjesi se čine većima, osobito sprijeda. Kabina za putnike je malo odmaknuta, ručke na vratima s uvučenim rukohvatima posuđene su od nedavno predstavljenog i4, a krov se blago spušta prema nazad te zatvara u poklopac prtljažnika koji je spojen sa stražnjim odbojnikom. Čini nam se da je stražnji dio automobila na novom modelu oštriji nego na još uvijek aktualnoj seriji 5. Što se dizajna svjetala tiče, nova će ‘Petica’ vjerojatno koristiti onaj predstavljen na modelu iX. Općenito, serija 5 će narasti, dužina će pak dosegnuti ili premašiti onu od pet metara.

Nova serija 5 vrlo će vjerojatno preuzeti oblik svjetala kao i kvake na uvlačenje od nedavno predstavljenog iX-a

Serija 5 i kao i5

Kamuflirani modeli čije su se špijunske fotografije nedavno pojavile nose naljepnice ‘Electric Vehicle’ i ‘Hybrid Test Vehicle’. Ništa čudno, reći će znalci, budući da će BMW od 2023. svoju seriju 5 postaviti na modificiranu CLAR-platformu (Cluster Architecture II), koja ne dopušta samo motore s unutarnjim izgaranjem u mild-hibridnoj tehnologiji, već i plug-in hibride te full-electric pogone. U skladu s time, serija 5 bit će dostupna nešto kasnije i kao model i5, analogno seriji 7 ( i7) i seriji 4 (i4). Potonja dolazi s baterijama od 80 kWh te nudi snagu do 544 KS (u modelu i4 M50). BMW i7 također ima različite veličine baterija, sve do kapaciteta od 120 kWh.

Tehnički paket dijeljenih komponenti će pak vrlo vjerojatno činiti baterije, full-electric pogon te operativni sustav iDrive 8

Top-izdanje modela i7 dolazi sa stražnjom osovinom u kojoj se nalaze dva elektromotora plus pretvarač, elektronika snage i diferencijal (sve u jednom kućištu), dok drugi, slabiji motor funkcionira na prednjoj osovini. Novi osmostupanjski mjenjač iz ZF-a omogućuje prijenos snage na plug-in hibridnim modelima ali i mild-hibridima. Ova konfiguracija s oko 750 KS zasigurno bi se mogla zamisliti i za i5 u M-opremi, osobito jer je BMW ovaj pogon već pokazao u snažnom BEV-u. Prema prvim glasinama, bit će lansirana još jedna verzija M5 s V8-hibridom. Kada već spominjemo lansiranje, recimo da će otprilike šest mjeseci nakon limuzinske serije 5 stići i karavanska naziva Touring (G61) te neprikosnovena legenda – M5.

Unutrašnjost serije 5 vrlo će vjerojatno nalikovati onoj iX-a, uz naravno poneko osvježenje

Serija 5 s I-Drive 8

Što se interijera tiče, putnici se mogu veseliti novom operativnom sustavu iDrive 8, koji je BMW predstavio na CES-u u Las Vegasu početkom ove godine. Prilagođena je struktura izbornika, pri čemu su važne funkcije – poput navigacije, upravljanja multimedijom ili telefonske aplikacije – i dalje prikazane u velikim prozorima nalik pločicama, dok su najvažnije informacije prikazane u glavnom izborniku. Head-up zaslon pruža vozaču sve važne podatke o vožnji, uključujući i navigacijske ikone. Ako imate klasičan pogled na kokpit, ove podatke možete pronaći i na 12,3-inčnom ekranu iza upravljača. Središnja konzola ima 14,9-inčni infotainment zaslon, koji korisnici mogu koristiti i za učitavanje softvera, tj. nadogradnju sustava ili kupnju online-usluga.