BMW i4 eDrive40 (2021.) – Početak proizvodnje
U studenom 2021. BMW će na tržište lansirati potpuno električni model s četiri vrata. Baziran je na seriji 4 Gran Coupé i zove se BMW i4
BMW limuzina na električni pogon razlikuje se od svog konvencionalno pogonjenog brata po diskretnim plavim umetcima koji obrubljuju rešetku, nalaze se u prednjim i stražnjim svjetlima te odbojnicima, dok se linija ispod vrata proteže duž automobila. Također, posebno su dizajnirani i aluminijski naplatci koji krase i4 pa do brkanja električnog i BMW-a pogonjenog klasičnim gorivima ne bi smjelo doći. Kako bi ekonomična vožnja još više došla do izražaja, BMW i4 ima koeficijent otpora zraka od samo 0,24.
U skladu s BMW-ovom strategijom da više ne proizvodi e-automobile na vlastitim platformama (poput i3), BMW i4 dijeli puno tehnologije sa serijom 3 i 4. Sukladno tome, i4 se također temelji na modificiranoj cluster arhitekturi (CLAR II platforma), koja može nositi i klasične i električne pogone, a dizajnirana je za sklopove s nešto višom podicom s visokonaponskom baterijom. Međutim, e-automobil je nekoliko centimetara viši od klasične inačice, dok se egzotični materijali poput ugljika, koji se koriste u i3 i i8, ne koriste se u novom e-automobilu.
BMW i4 će se prilikom lansiranja na tržište svojim kupcima nuditi u dvije izvedbe: Početni model je BMW i4 eDrive 40 koji 340 KS na podlogu prenosi isključivo preko stražnje osovine. Top izvedba (BMW i4 M50) ima pogon na sve kotače i snagu od 544 KS. Bazna verzija teška dvije tone do 100 km/h stiže za 5,7 s, a elektronika će maksimalnu brzinu ograničiti na 190 km/h.
Litij-ionska baterija od približno 550 kg nalazi se u podvozju. Njen kapacitet je 83,9 (bruto) ili 80,7 kWh (neto). Prema WLTP standardu, to bi trebalo omogućiti doseg do 590 kilometara. BMW procjenjuje potrošnju energije i4 eDrive40 između 16 do 20 kWh/100 km. Istosmjerna struja može puniti bateriju snagom do 200 kW na odgovarajućim stanicama za brzo punjenje, što znači da i4 u roku od deset minuta može “napuniti gorivo” za 164 km.
Rekuperacija energije kočenja može se postaviti samo u tri razine (niska, srednja i visoka), s visokom snagom rekuperacije koja se uvijek aktivira u razini vožnje B. Alternativno, električna limuzina ima adaptivnu rekuperaciju koja radi na temelju senzora i navigacijskih podataka. Dok i4 nastoji ploviti po otvorenoj cesti čim se papučica gasa otpusti, on automatski maksimizira učinak usporavanja kada se približava raskrižju s crvenim semaforom.
U unutrašnjosti kokpit je orijentiran prema vozaču, tipično za BMW, nad kojim se nadvija zakrivljeni široki ekran. Lijevi dio dijagonale od 12,3 inča i prikazuje sve informacije vezane uz vožnju. Desni dio ima čak 14,9 inča, služi kao infotainment i radi s novim operativnim sustavom OS 8.0, koji se može bežično ažurirati. Njime se može upravljati glasovno ili putem dodirnih naredbi. Velika vrata prtljažnika oslobađaju kapacitet između 470 i 1.290 l.
Što se sigurnosti tiče tu i4 broji do 40 različitih asistencijskih sustava, čiji rad kontroliraju senzori, radari i kamere. Osnovna cijena i4 eDrive40 proizvedenog u tvornici BMW-a u Münchenu iznosi 58.300 eura minus državne potpora za električne automobile. Još se ne zna kada će stići u naše salone, ni po kojoj cijeni će se prodavati.