Audi Tour e-xperience Rovinj 2021.

Audi je gala-eventom u rovinjskom Grand Park Hotelu te prigodno osmišljenim vožnjama po unutrašnjosti Istre skrenuo pažnju na široku lepezu svojih e-modela. Ujedno je domaćoj javnosti premijerno predstavio novitete od kojih puno očekuje – Q4 e-tron i Q4 e-tron Sportback

Miris jeseni u idiličnom mediteranskom ambijentu. Flota električnih Audija bešumno se provlači uskom cestom, pa tek hladnjikavi povjetarac na trenutke razbija ustajali mir i uznemiruje površinu mora. Atmosfera u Limskom kanalu nalikuje onoj u nekom norveškom fjordu a naš domaćin je nije izabrao slučajno.

Naime, Limski zaljev smješten na zapadnoj obali Istre jedno je od najboljih lokacija za uzgoj kamenice u Hrvatskoj. A upravo je to bila osnovna ideja Audijeva Tour e-xperiencea – povezati hrvatsku eno-gastro ponudu s modernim elektrificiranim automobilima. Jer, Hrvatska nudi konkretne prednosti u odnosu na mnoge druge zemlje kada govorimo o geografskom položaju, prirodi koja nas okružuje i mogućnostima suživota s njome.

Prije pet godina Audi je u San Franciscu predstavio svoj prvi potpuno električni model e-tron, no u međuvremenu se puno toga dogodilo. Primjerice, najnoviji u nizu e-noviteta je ‘supersonična’ e-limuzina GT koju smo imali prilike testirati u najsnažnijoj RS-izvedbi a koju smo mogli provozati i u sklopu ovoga eventa.

Ipak, zvijezda parkirališta Grand Park Hotela u Rovinju bio je novi Q4 e-tron, koji je stigao u klasičnom SUV-kroju te onom kupeovskom naziva Sportback. Tour e-xperience ujedno je bila i službena hrvatska premijera ovoga modela od kojega Audi itekako puno očekuje.

S duljinom od 4,59 metra Q4 e-tron odaje dojam ‘proširene’ kompaktne klase, no zahvaljujući e-konceptu smještaja motora u unutrašnjosti nudi prilično raskošnu prostranost. U potpuno digitaliziranom kokpitu, uz upravljač neobične ali privlačno futuristične forme, dominira MMI-zaslon osjetljiv na dodir čija veličina ide do 11,6-inča. Infotainment je pak koncipiran u tri stupnja – od MMI-a preko sustava MMI plus pa sve do MMI proa. Ovisno o varijanti, dostupne su različite funkcije, između ostalog Head-up zaslon s funkcijom proširene stvarnosti i Audi virtual cockpit plus.

Također, novitet na Q4 e-tronu su i digitalne signature svjetala (LED matrix glavna svjetla), a vozač bira između četiri različite izvedbe. Audi nude dvije veličine baterije te tri mogućnosti pogona. Kompaktna baterija za modele Q4 35 e-tron kapaciteta je 52 kWh (55 kWh bruto), dok modeli Q4 40 e-tron i 50 e-tron imaju bateriju kapaciteta 77 kWh (82 kWh bruto).

Q4 35 e-tron razvija 125 kW (136 KS) a snaga se prenosi na stražnje kotače. Q4 40 e-tron koristi istu konfiguraciju pogona, ali s elektromotorom snage 150 kW (204 KS). Najsnažniji Q4 50 e-tron quattro ima po jedan elektromotor na prednjoj i stražnjoj osovini te pogon na sve kotače, a ukupna snaga je 220 kW (299 KS) što mu omogućuje ubrzanje do 100 km/h za samo 6,2 sekunde. Ovisno o veličini baterija i izvedbi pogona, doseg s jednim punjenjem može biti do 520 km (po WLTP ciklusu).

Baterija ima snagu punjenja od 7,4 kW (AC punjenje), dok je najveća snaga punjenja na istosmjernom DC-punjenju 100 kW. Velika baterija na AC punjenju ima 11 kW, a na DC 125 kW. S najvećom snagom punjenja moguće je napuniti količinu energije dostatnu za 130 km za 10 minuta.

Q4 e-tron se nudi i sa sportskim ovjesom koji spušta vozilo za 15 mm (serija za S line modele). Osim toga nudi se i sustav Audi drive select s različitim profilima vožnje (serijski za Sportback) te progresivni upravljač (serijski za quattro modele). Ovjes s regulacijom tvrdoće amortizera, opcijski dostupan uz sve motore, omogućuje još veću prilagodbu različitim stilovima vožnje.

Audijev Q4 e-tron započinje s cijenom od 363.337 kuna, dok ćete za izvedbu Sportback u startu morati izvojiti 15.000 kuna više (378.398 kuna). Prve dojmove iz vožnje potražite u našem tiskanom izdanju Auto motor i sporta za mjesec listopad (10/2021.), a prvi test slijedi uskoro.