Audi Q2 35 TFSI S-tronic Advanced Plus – Poručnik pred mirovinom
Ako bismo se poslužili vojničkim žargonom, na što nas ova zelena boja neodoljivo inspirira, Q2 bio bi najniži časnički čin, odnosno prva stepenica u Audijevoj Q-obitelji. Iako mu se bliži kraj proizvodnog ciklusa, Q2 prve generacije i dalje može biti uzor cijeloj vojsci crossovera
Apple green. Kako nemaštovit naziv za boju koja je moderna reinterpretacija sivo-maslinaste. Ma tko bi uopće zagrizao jabuku ovakve boje? Ali, nema sumnje, boja itekako privlači pažnju publike, a upravo to i treba aktualnom modelu Q2. Podsjetimo, Audijev crossover premijerno je predstavljen na salonu u Ženevi 2016. i ubrzo mu se sprema odlazak u zasluženu mirovinu. Nedavno je stilski dotjeran, vrlo decentno kako smo to već i navikli kod Audija. Promjene na vanjštini zaista su minimalne, novi branici, nova LED svjetla, novi dizajn naplataka i to je manje-više to. Uređenje unutrašnjosti možda je najbliže pojmu perfekcije. Kvaliteta materijala, kao i završna obrada, ne ostavljaju mjesta ni najmanjem prigovoru. Čista desetka!
Infotainment ‘stare škole’
Bolji poznavatelji marke reći će da je infotainment već zašao u godine, ali neka je, ne smeta. Bez obzira na to što je riječ o sustavu koji se temelji na onome iz Audija A3 prethodne generacije, sve radi bez greške. Najviše nam se dopalo opsluživanje, jer za razliku od najnovije generacije Audijevog infotainmenta gdje se sve obavlja dodirnim zaslonom, odnosno dodirnim površinama, ovdje je sve na gumb. Tablet koji strši na središnjem dijelu konzole možete dirati prstima, ali samo ćete ostaviti ‘packe’ po ekranu. Sve se obavlja prstima desne ruke dok lakat ‘odmara’ na središnjem naslonu. Famozni rotacijski kontroler genijalno je rješenje, a izdvojene tipke do te mjere intuitivno razmještene da sve možete obaviti ‘žmirećki’. A kada u cijelu priču ubrojimo perfektan taktilni osjećaj, zaista žalimo za ne tako davnim vremenima, jer danas prsti klize po golemim ekranima i sve je nekako zavučeno u izbornike i podizbornike. Valjda nismo ‘otišli na kvasinu’?
Turbo s dva lica
Benzinsku priču otvara 30 TFSI, no pod tom oznakom krije se jednolitreni trocilindraš snage 110 KS, dovoljan za nepretencioznu gradsku uporabu. Testirani model nosi oznaku 35 TFSI S-tronic, a pokreće ga 1,5-litreni četverocilindraš snage 150 KS, uparen s automatskim sedmostupanjskim mjenjačem. Ima li dizela? Ima, ali je s istom porcijom snage i s automatskim mjenjačem skuplji 40 tisuća kuna od spomenutog benzinca, što je bezobrazno puno. Tijekom sedmodnevnog druženja automatik nas je znao nervirati, njegova zadrška prilikom kretanja iz mjesta, kao i povremena neodlučnost, jednostavno ne vrijede tih 16 tisuća kuna doplate. Stoga je bolje razmisliti o ručnom mjenjaču i pritom uštedjeti.
A štedjeti se može i s gorivom, ali samo ako vozite kao penzioner. U laganom mješovitom tempu, s nešto više magistrale i nešto manje grada, provući ćete se uz prosjek od 6 l/100 km, što je pohvalno. Kratke gradske relacije u zimskom periodu potrošnju dižu do 9 l/100 km, dok na autocesti možete biti primjereno brzi uz prosjek između 7,5 i 8 l/100 km (140 km/h pri niskih 2500 o/min). No, ako se zaigrate s gasom, a to posebno vrijedi za žustre gradske startove, računajte da će se potrošnja početi izražavati dvoznamenkastim vrijednostima. Da, tako je to s turbomotorima.
Sve ostalo štima, upravljač je progresivan i pod kotačima je puno gripa, a karoserija se minimalno naginje, pa vozački užitak ne izostaje. Tu su i modovi vožnje koji u manjoj mjeri mijenjaju karakter automobila, ali teško se oteti dojmu da ovjes u svim situacijama djeluje pomalo žilavo. Istovremeno je tvrd i podatan, no prelazak preko izraženijih poprečnih neravnina nije onako ugodan kako smo navikli od Audija. Vjerojatno bi na col manjim gumama situacija bila bolja. I na cesti, i u novčaniku, jer za testni primjerak treba izbrojati više od 305 tisuća kuna.
TEHNIČKI PODACI
Karoserija
DxŠxV 4208 x 1794 x 1477 mm, međuosovinski razmak 2589 mm, prtljažnik 405 l, masa 1380 kg, nosivost 490 kg
Motor
Turbobenzinski, 1498 ccm, četiri cilindra, 16 ventila, 110 kW (150 KS) pri 5000 o/min, 250 Nm od 1500 o/min
Prijenos
Automatski mjenjač sa sedam stupnjeva, pogon na prednje kotače
Vozne osobine
0-100 km/h……8,6 s
Najviša brzina…..218 km/h
Potrošnja deklarirana….6,0/4,7/5,2 l/100 km
Potrošnja na testu…. 8,2 l/100 km
Emisija CO2…….….116-121 g/km
Konkurenti
BMW X2 sDrive 18i od 254.231 kn, Mercedes GLA 180 od 241.218 kn
Cijena
Početni model 30 TFSI Select………193.324 kn
Testirani model ………………………..305.277 kn
Ocjena
PLUS: kvaliteta materijala, uređenje interijera, opsluživanje infotainmentom, potentan motor
MINUS: zadrška i neodlučnost automatskog mjenjača, potrošnja goriva u gradu