Audi Q4 e-tron – Promijenite partnera

Osjećate li snagu promjene? S modelom Q4 e-tron Audi pruža e-mobilnost uz velik poticaj. Kompaktni SUV možete kupiti već sada. U tradicionalnim manirama marke, krasi ga - obilje tehnologije

Polako ali sigurno zrak postaje sve rjeđi za one koji sumnjaju u električna vozila. Samo sjednite u novog igrača poput Audija Q4 e-tron, napravite krug po kvartu pa onda pričajte. Nije sve u brojkama i podacima, iako su i oni ovdje impresivni, već ima nešto i do samog karaktera. Audi nam je predstavio SUV u klasi u kojoj se kreće većina SUV-a srednje klase, dakle negdje između 4,50 i 4,70 m dužine i s cijenom od 363.000 kuna.

Kada sjednete iza spljoštenog upravljača Q4, najprije ćete pomisliti – ovaj je Audi baš šik, prostran i praktičan. U središnjoj konzoli ima dosta mjesta za odlaganje stvari, posebno mjesto za mobitel, tu je i držač za čaše, a ispred suvozača, naravno, pretinac za rukavice. Sve je tamo gdje treba biti. Navodno e-tron ima 25 litara obujma pretinaca, ali rekli smo da nije sve u brojkama. Pogledajte samo pametno ergonomsko rješenje smještaja mjenjača u središnjoj konzoli, koja kao da lebdi iznad donjeg pretinca. Ravna podnica omogućila je nova i inovativna rješenja.

Dakle, sprijeda je sve kako treba, idemo malo straga. Zahvaljujući velikom međuosovinskom razmaku i spretnim ergonomskim rješenjima, Audi Q4 e-tron za noge putnika na stražnjoj klupi nudi prostor poput onog u modelu Q7. Neki će pomisliti kako je zato ‘stradao’ prtljažnik, no tome nije tako. Isti nudi mnoštvo prostora, a i ispod podnice imate poseban prostor za smještaj kablova.

Vraćamo se na vozačko mjesto, trebalo bi konačno upogoniti električni SUV iz Ingolstadta. Kako što smo već prije napomenuli, volan nije potpuno okrugao, već je lagano ‘spljošten’ s gornje i donje strane. Krećemo – Q4 ubrzava ravnomjerno, neprimjetno i tiho, što je svojstveno igračima na MEB-platformi. Audi Q4 e-tron izravan je rođak VW-u ID.4 i Škodi Enyaq. Teže je pravilno navoditi imena ovih automobila nego ih voziti.

Komfor susreće transparentnost

Odaziv na gas i regeneracija elektromotora su vrlo intuitivni, kada se potpuno otpusti papučica gasa, Q4 nastavlja lagano krstariti. Oporavak baterije, odnosno njezino punjenje odvija se u B-modu. Pomoću lopatica iza upravljača ‘kočenje’ motorom, dakle regeneracija, može se izvoditi u tri stupnja snage. Najučinkovitije ispada usporavanje u prvom, najslabijem načinu otpora. Svatko tko usporava pedalom može vršiti usporenje do 0,3 G. Tada hidraulična kočnica nježno dopunjuje bateriju e-trona.

Jednako uredno vrši se i akceleracija. Poput braće iz koncerna i Audi je automobil sa stražnjim pogonom. Sinkroni elektromotor snagu prenosi preko stražnje osovine, a u top verziji Q4 se može voziti i s dodatnim motorom na prednjoj osovini, pa onda dobivamo klasični Audijev quattro-pogon. Baterije također dolaze u različitim kapacitetima, kao i kod braće iz Škode i Volkswagena. Službeno još ne možemo komunicirati u brojkama, pa možemo samo nagađati. No ne moramo nagađati udobnost ovjesa, kojem pomažu prigušnici na amortizerima.

Sve u svemu, Q4 e-tron vozi uglađeno i spretno zahvaljujući niskom težištu. Isto se odnosi i na upravljanje – neupadljivo u najboljem smislu te riječi, većina pogonskog momenta ipak leži straga. Još uvijek poneki automobili mogu donijeti neku novost u klasi. Tako, primjerice, Q4 e-tron ima head-up displej koji projicira virtualnu stvarnost. Za razliku od klasičnog displeja, isti donosi naprednu tehnologiju više razine projekcije uputa i informacija za vozača. Na udaljenosti od deset metara ispred vozila u visokoj rezoluciji dinamična uputstva u vidu strelica pomažu vozaču, dok ga ostale projekcije u realnom vremenu informiraju o statusu vozila, mogućim opasnostima te svemu ostalome što bi trebao znati.

Snaga kompjutora u Q4 e-tronu jedan i pol puta je snažnija nego ona u prvom ‘Space Shuttleu’. Ovom Audiju želimo podjednako uspješnu karijeru kao i spomenutoj svemirskoj letjelici, jer on zasigurno ima pregršt argumenata za to.

ZAKLJUČAK:

Audi interpretira modularni MEB-sustav na svoj način – s jakim, specifičnim dizajnom unutrašnjosti i eksterijera. Povrh toga, ima dovoljno prostora, modernih, ali ipak razumljivih kontrola i pametnih detalja.