Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro – Pravi predstavnik premiuma

Prije pola godine testirali smo Q4 e-tron, no ne u izvedbi Sportback te sa slabijim pogonom od 204 KS. Sada nam se u rukama našao snažniji (oznaka 50 – 299 KS) Q4 e-tron u verziji Sportback, koji u najsnažnijoj kombinaciji dolazi uz quattro pogon. Je li Q4 e-tron samo skuplji ID.4 GTX? Otkrivamo u testu

Da je o električnom vozilu riječ, osim tihog, gotovo nečujnog kotrljanja po kolniku, prolaznici mogu prepoznati po upečatljivoj prednjoj saćastoj masci iza četiri klasična Audijeva prstena. Model koji se krije iza brojke 50 najsnažniji je u ponudi od triju pogona rezerviranih za Q4 e-tron (35 – 170 KS, 40 – 204 KS) te serijski donosi pogon na sve kotače, za razliku od početnih dvaju modela gdje se pogon, uostalom kao što je slučaj i kod ‘bratskih’ Volkswagena i Škode, vrši preko stražnje osovine.

Dakle, ovdje imamo sinkroni stroj sa 150 kW i 310 Nm na stražnjoj osovini te asinkroni stroj sa 80 kW i 162 Nm koji pokreće prednje kotače.

Kako to izgleda u praksi? Vrlo dobro, rekli bismo čak i odlično. Trakcije preko 20-inčnih Michelinovih guma (doplata za kotače od 20 cola – 7300 kn) uvijek ima dovoljno, a i dojam je da se 2215 kg težak SUV vrlo učinkovito zaustavlja. Mjerenja pokazuju zaustavni put od nešto više od 36 metara, što je solidan rezultat. A tu je i sportski ovjes koji ovdje dolazi serijski te je 15 mm niži u odnosu na standardnu varijantu.

Vizualno dojmljiviji i privlačniji

Izvedba Sportback se dimenzijski inače ne razlikuje od klasične varijante Q4 e-tron. Niti po dužini, ni širini, a ni međuosovinskom razmaku. Ipak, kupeovska linija krova čini ovu verziju nešto nižom – Audi Q4 e-tron 1632 mm, dok Sportback u visinu mjeri 1614 mm. Znači li to da će straga za glave putnika biti manje mjesta? Iako putnici straga sjede sedam centimetara više nego oni na prednjim sjedalima, nismo primijetili neku veliku razliku kod prostora za glave putnika straga.

Naravno, oni viši od 190 cm će njurgati, ali koji to SUV klase 4,5 m – poglavito još kada su u pitanju električni pogoni gdje se baterije smještaju u podnicu, pa se samim time gubi na prostranosti u kabini – nudi raskoš straga za osobe te visine. Jedino nas je katkad zasmetao nezgodno smješten spojler koji je uz kupeovsku liniju krova dodatno pogoršao preglednost straga.

Ništa osim premiuma

Za volanom će svatko vrlo brzo pronaći idealan položaj sjedenja na izvrsnim sportskim sjedalima koja dolaze uz paket opreme S line (14.000 kn). U kombinaciji kože i tkanine nude dobro držanje te visok stupanj udobnosti. Nekima se možda neće svidjeti spljošten volan (u ovom slučaju grijani, doplata 1269 kn) na vrhu i pri dnu obruča, no e-mobilnost općenito donosi mnoštvo novotarija, osobito u interijer vozila, gdje se razlike od konvencionalnih pogona moraju vidjeti i osjetiti na ovaj ili onaj način. Što se materijala i izrade tiče, tu Audi nije štedio, teško ćete naći jeftine materijale, sve je izuzetno kruto i gumirano.

Doplate, doplate…

S druge strane, ne vesele određene doplate za neke stavke koje bi, po našem mišljenju, na vozilu od pola milijuna kuna trebale biti standardne. Tu svakako moramo spomenuti toplinsku pumpu koju morate doplatiti, i to će vas stajati 6992 kn. Zatim kamera za vožnju unazad. Također, isto vrijedi i za adaptivni tempomat. Oboje se dobiva za 4666 kuna uz tzv. Assistance paketu Plus. Neki mnogo povoljniji automobili manje renomiranih proizvođača sve to nude serijski u nešto bogatijim stupnjevima opreme.

Na kraju, vratimo se na pitanje iz podnaslova. Odgovor je svakako – ne! Iako su čak i u Audiju, posebice kod novog modela A3, počeli štedjeti na materijalima, kod električnog Q4 e-trona to nije slučaj. Audi Q4 e-tron Sportback pravi je predstavnik premium odjela iz Audijeva portfolija, i eksterijerom i interijerom, pogonom te kvalitetom izrade ovaj model se ne mora ničega sramiti.

Tehnički podaci

Karoserija

D x Š x V 4588 x 1865 x 1614 mm, međuosovinski razmak 2764 mm, prtljažnik 535-1460 litara, masa 2215 kg, nosivost 575 kg

Pogon

Permanentni sinkroni e-motor, straga poprečno, vršna snaga 220 kW (299 KS), okretni moment 460 Nm, napon baterije 400 V, fiksni prijenos snage na sve kotače, mjenjač s jednom brzinom/automatski

Baterija/doseg

Litij-ionska baterija, kapacitet neto…………76,6 kWh

Punjenje – izmjenična struja (type 2)………..11 kW

Punjenje – istosmjerna struja (CCS)………….135 kW

Doseg……………………………………………………400 km

Mjerenja

Ubrzanje 0-100 km/h…………….6,2 s

Najviša brzina………………………180 km/h

Potrošnja na testu (prosjek)…..25,2 kWh/100 km

Krug okretanja (lijevo/desno)……………..11,5/11,5 m

Put kočenja 100-0 km/h……………………..36,6 m

Konkurencija

BMW iX xDrive 40 za 699.496 kn, Mercedes EQB 350 4Matic za 542.490 kn, VW ID.4 GTX za 477.207 kn

Cijena

Početni model…………….495.185 kuna

Testirani model……………613.555 kuna