Audi A3 30 TDI S tronic (2022.) – Tipično dobar, tipično skup

Naravno, uvijek je poželjno više, ali zapravo je i dizelskih 116 KS dovoljno za vožnju više od samo ekonomične. Test

Većina članova naše redakcije predstavnici su onoga što danas nazivaju ‘starom školom’. Dobro se sjećaju walkmana, Traubisode i čokoladica ‘Životinjsko carstvo’, a (još uvijek) osjećaju jezu kada se suoče s eliminacijom dizelskih motora iz automobila. Pritom u svakoj raspravi ne zaborave naglasiti kako je danas većina dizelskih motora iznimno učinkovita te vrlo čista.

Najbolji primjer – 30 TDI u Audiju A3 Sportback. Uz najmanju razinu snage (116 KS) dvolitrenog dizelaša, kompakt je savršeno motoriziran te izuzetno štedljiv. U testnoj vožnji automobil od 1,4 tone troši oko 5,6 l/100 km. Zvuči dobro, ali sad postaje još bolje. Slijedite li upute za uštedu goriva koje se prikazuju na digitalnom zaslonu kokpita, možete vrlo jednostavno smanjiti prosječnu potrošnju tako da započinje brojem četiri.

Interakcija sa sedmostupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom radi jednako dobro. S tronic vrijedan malo više od 15 tisuća kuna prebacuje u više stupnjeve u klasičnom radu ili pokreće TDI na više okretaje u S-načinu funkcioniranja kada se stvari trebaju brže odvijati. I to je sasvim moguće. Subjektivno, četverocilindraš svoju snagu razvija poprilično opušteno, jer je punih 300 Nm okretnog momenta dostupno već od 1600 o/min. Sportback od 0 do 100 km/h sprinta za manje od 11 sekundi. Čak i na najbržim dionicama autoceste, gdje A3 može postići brzinu do 206 km/h, potrošnja jedva prelazi sedam litara.

Malo za mnogo novca

Što se pogona tiče, sve je u redu, posebice jer A3 koristi dvostruku AdBlue injekciju za ubrizgavanje uree u ispušni sustav pa bi emisije trebale biti smanjene oko 80 posto u odnosu na prethodni model. Zamjerke imaju više veze s A3 kao takvim, jer kao 30 TDI sa S tronicom košta najmanje 283.131 kunu. No, nedostaju mnoge pogodnosti, poput trozonske klimatizacije (2648 kn), matrix prednjih LED-svjetala (6177 kn) ili paketa pomoći koji uključuje MMI-touch navigaciju (15.797 kuna). Kao što vidite, stvari postaju još skuplje. Poglavito jer ste s prethodnikom dobivali finije materijale. Inače, Sportback ima dovoljno prostora, a skretanje u zavojima je također vrlo zabavno zahvaljujući izravnom progresivnom upravljanju.

Jedino što ostaje neshvatljivo jest da osnovni dizel – umjesto multilinka na stražnjoj osovini – ima samo polukrutu osovinu i ne mogu se naručiti adaptivni amortizeri, što bi zasigurno poboljšalo udobnost ovjesa. Ovakva modelska politika ostavlja vas pomalo na gubitku – ili bolje rečeno ‘izgubljenima’. Osobito ako pripadate ‘old school’ generaciji.

OCJENA:

A3 Sportback je tipično skup Audi. Izrada je vrhunska, ali nekoć su materijali u unutrašnjosti bili kvalitetniji. Osnovni TDI sa S tronicom je vrlo ekonomičan te nudi solidnu udobnost u vožnji.