Audi – kraj za Q2 i A1, novi A3 samo na struju
Šef Audija Duesmann ubrzava promjenu pogonske tehnologije i reže program u nižim segmentima: Modeli A1 i Q2 neće imati nasljednike, sljedeći A3 bit će električni automobil, a posljednji novi motor s unutarnjim izgaranjem debitirati će 2026. i to u SUV-u
Markus Duesmann je u intervjuu za Auto motor i sport potvrdio da je model TT više-manje pred gašenjem: “Segment se smanjuje i pod velikim je pritiskom. Ja bih rekao da je vrlo vjerojatno da TT neće imati izravnog nasljednika”. Danas znamo: Proizvodnja posljednjeg potpuno novorazvijenog modela s motorom s unutarnjim izgaranjem iz Audija će početi za četiri godine. A od 2026. premium brend na svjetskom će tržištu predstavljati samo nove modele koji će isključivo biti na električni pogon.
Kao dio strateškog preusmjeravanja, Audi ubrzava prijelaz na e-mobilnost. Prema proizvođaču, proizvodnja motora s unutarnjim izgaranjem postupno će se ugasiti do 2033. godine. Najkasnije do 2050. Audi bi trebao imati klimatski neutralnu bilancu. Istovremeno, sve je jasnije da će Audi segmente ispod kompaktne klase prepustiti drugim markama. Potvrđeno je ono što se već neko vrijeme moglo predvidjeti. Ni A1 ni Q2 neće imati nasljednika.
Kupe modeli i dalje u ponudi s motorima s unutarnjim izgaranjem
U konačnici, kupci i zakonodavstvo će na kraju odlučiti o točnom datumu kada će motori s unutarnjim izgaranjem u Audiju predati meč. Za Kinu se očekuje nastavak potražnje i nakon 2033. godine, zbog čega bi mogla postojati ponuda vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem iz domaće proizvodnje. Navodno, Audi planira u svojim kupe modelima s četiri vrata A5 i A7 ostaviti konvencionalne pogone.
A3 E-Tron je očito planiran za 2025., kada četvrta generacija tehničkog blizanca Golfa s četiri prstena na rešetki hladnjaka, predstavljena 2020., još ne bi došla do kraja svog mandata i mogla bi ostati na tržištu otprilike tri godine paralelno s električnim A3 . Električni kompaktni automobil, interno poznat kao E3, trebao bi se temeljiti na arhitekturi nasljednika modularne električne konstrukcije (MEB) koju VW razvija za projekt Trinity. U Audiju se cijela stvar zove Apollon.