Audi A6 E-Tron Avant (2024.)

A6 i A6 Avant s motorima s unutarnjim izgaranjem dobivaju nasljednika, ali u isto vrijeme Audi 2024. donosi svoj karavan luksuzne klase s električnim pogonom. Već sm sjeli u konceptni automobil Audi A6 E-tron Avant

A6 kao nasljednik Audija 100 nešto je poput klasika iz Ingolstadta – i bestseler s dobrom maržom, koji godinama daje velik doprinos profitu VW premium marke. U tom pogledu, budućnost A6 je posebno važna. Posljednja nova Audijeva serija s benzinskim i dizelskim pogonom trebala bi se pojaviti 2026. godine i bit će SUV. No, nasljednik trenutne generacije A6, trebao bi stići 2025. godine i stoga će se na početku nuditi s motorima s unutarnjim izgaranjem. Već 2024. A6 bi također trebao biti predstavljen kao E-Tron.

Koncept A6 E-Tron prikazan je 2021., Audi ga naziva Sportback, a vjerojatno će uslijediti i pravi model s četiri vrata, posebno za kinesko tržište. Kao i Sportback, električni karavan (A6 E-Tron Avant) bit će dostupan s pogonom na stražnje ili sve kotače. Prema Audiju, prikazani konceptni model je 98 posto od izvedbe kakva će uslijediti serijski.

Iako A6 E-Tron Avant ima puno veći prtljažnik od Sportbacka, vanjske dimenzije su identične i iznose 4,96 metara dužine, 1,96 metara širine i 1,44 metara visine. A dvije varijante karoserije također su bliske jedna drugoj kada je u pitanju fino podešavanje aerodinamike: dok Sportback klizi kroz vjetar s vrlo dobrim koeficijentom otpora zraka od 0,22, karavan ima 0,24.

Osnova za A6 E-Tron Avant je nova Audijeva PPE platforma (PPE: Premium Platform Electric). Audi je ovu arhitekturu razvio zajedno s Porscheom – namijenjena je isključivo za isključivo električne pogone. Međuosovinski razmak i veličina baterije su skalabilne. Q6 E-Tron (kao električni Q5) bit će prvi Audi PPE automobil koji će se pojaviti na tržištu, a malo prije toga trebao bi se pojaviti Porsche Macan.

Kod A6 E-Tron Avanta ili će motor na prednjoj i stražnjoj osovini osiguravati pogon – tada karavan vozi s pogonom na sve kotače, ili će za pogon biti zadužen samo jedan motor smješten straga, koji tada pokreće stražnju osovinu. Električni A6 bit će dostupan i sa pogonom na stražnje kotače, što je dosad bilo netipično za Audi.

Opremljen s oba motora, snaga sustava pogonskog sklopa je 350 kW (476 KS), a okretni moment sustava je 800 Nm, tipičan za električne automobile. Upitno je hoće li u budućem RS6 E-Tron Avantu Audi biti na ovoj već visokoj razini performansi ili će inženjeri dodatno ojačati kombinaciju motora.