

Prošlo je 30 godina od kada se izmijenilo pet generacija ove Audijeve klasične limuzine. Sada je stigao nasljednik, no novost je kako će se on zvati A5. Okolnosti smo objasnili u podnaslovu, nova će se njemačka limuzina jasno nuditi kao sedan i karavan. Izvršni direktor za marku Audi, Gernot Döllner, o novoj obitelji modela: ‘U kombinaciji s proširenjem našeg portfelja potpuno električnih vozila, na tržište uvodimo novu generaciju modela s učinkovitim motorima na unutrašnje izgaranje. Prva će biti obitelj Audi A5 atletskog dizajna, potpuno nove unutrašnjosti i održive arhitekture elektronike. Napredna MHEV plus tehnologija omogućuje djelomično električnu vožnju, a time je vožnja još učinkovitija.’
Očekuje se da će sve dizelske modele podržavati MHEV tehnologija. 2.0 TFSI motor bit će dostupan u dvije razine snage, 150 i 204 KS. Ovaj motor opremljen je turbopunjačem s turbinom varijabilne geometrije (VTG) i radi s izmijenjenim procesom izgaranja koji je posebno štedljiv pod djelomičnim opterećenjem. Snažnija izvedba bit će dostupna uz quattro pogon. 2.0 TDI s 204 KS postavlja nove standarde u modelu A5 zahvaljujući svojoj tehnologiji MHEV plus. Ovaj dizelaš razvija 400 Nm između 1750 i 3250 o/min. U S5 modelu kupci će moći uživati u V6 trolitrenom motoru s 367 KS, koji će po prvi puta imati turbopunjač s varijabilnom geometrijom turbina (VTG) i tehnologijom MHEV plus.
U temeljito osvježenoj kabini vozač i putnici moći će uživati u poboljšanom Audijevom infotainmentu uz još bolju povezivost. Tanki, samostojeći Audi MMI panoramski zaslon zakrivljenog je dizajna i koristi se OLED tehnologijom. Sastoji se od Audi virtualnog kokpita vidljive dijagonale zaslona od 11,9′ inča i MMI dodirnog zaslona od 14,5 inča na centralnoj konzoli.
Predviđa se da će se u Hrvatskoj Audi A5 moći naručiti krajem srpnja i tada će biti poznate i cijene. Posebno paprena S5 verzija stići će s kišama i jesenjim lišćem.