“Audi A4 je tradicionalno vrlo tražena limuzina”
Mario Bulić, voditelj odjela prodaje Audija u Zadru, otkrio nam je koje izvedbe A4 preferiraju kupci rabljenih te u kojoj je mjeri paket 10 Year Edition utjecao na cijene rabljenih A4
AMS: Ima li i A4 identičan problem kao i sve ostale limuzine na tržištu – jesu li SUV-i ugrozili njegov status?
Bulić: Model A4 je tradicionalno vrlo tražena limuzina na našem tržištu i ističe se bezvremenskim dizajnom, ergonomijom i ponudom prostora u kabini i prtljažniku, te vrlo štedljivim dizelskim motorom koji je najzastupljeniji kod ovog modela. Popularnost SUV-segmenta je stvar trenda koji je ustvari potaknut od samih proizvođača zbog potreba kupaca za većim prostorom te sve većim korištenjem automobila u svakodnevnom životu. Međutim, mogu reći da vozači koji zaista uživaju u vožnji i znaju razliku između SUV-a i limuzine, u velikoj većini slučajeva biraju limuzinu. Prvenstveno tu mislim na poslovne korisnike koji na godišnjoj razini rade veće kilometraže.
AMS: Koliko sličan izgled/dimenzije A3 Limuzine i A4 zbunjuju kupce rabljenih? Postoji li dvojba za kupce između ovih dvaju modela?
Bulić: Kada je novi model A3 Limousine izašao 2020., prilikom posjeta kupaca salonu znalo je biti pitanja o sličnosti tih dvaju modela. S vremenom je to nestalo jer – sa sve većim prisustvom modela A3 na prometnicama – kupci su mogli lakše uočiti razlike u vanjskom izgledu. U interijeru je vidljiva razlika jer je A3 tada izašao kao novi model na tržište, dok je aktualni A4 ustvari redizajn modela iz 2016. godine. Ne bih rekao da za kupce postoji dvojba, već da su za ta dva modela različiti profili kupaca. A3 je ponajprije izbor mlađe populacije, dok A4 biraju kupci poput odvjetnika, liječnika, menadžera.
AMS: Je li karavanska izvedba A4 postala realna opcija ili još uvijek prevladava klasična limuzina kao prva kupnja?
Bulić: Na tržištu ipak još uvijek prevladava klasična limuzina zbog šireg kruga interesa kupaca, dok karavansku izvedbu biraju mlade obitelji zbog praktičnosti u svakodnevnom korištenju.
AMS: Audi A4 je tijekom prošle godine imao izvrsnu cijenu kao novi (10 Year Edition). Koliko je ta akcija utjecala na cijene rabljenih A4?
Bulić: Da, paket Edition10 kojem je početna cijena 34.877 je zaista povukao izvrsnu prodaju što dokazuje podatak da je u prošloj godini isporučeno više od 500 novih modela A4 u Hrvatskoj. Impresivna je to brojka za taj segment. Na tržištu rabljenih vozila Audi A4 i dalje drži svoju odličnu poziciju, te se prodaje bez problema. Razlog ovoliko novih prodanih A4 u prošloj godini potencijalno leži i u tome da je riječ o modelu koji ne gubi mnogo na svojoj cijeni te je dobra dugoročna investicija za kupce.
AMS: Koja oprema i motorizacija su omiljeni među kupcima rabljenih A4?
Bulić: Oduvijek su to bili vanjski i unutarnji paket S line i dizelski agregat uparen sa S-tronic mjenjačem. Za dvije do tri godine vjerujem da će prevladati Edition10 zbog već navedenih količina prodanih novih modela u kojem drži visok udio.