Zakrivljeno je bolje

Predbilježen na inovaciju i otvaranje novih poglavlja BOSCH je u cestovnu upotrebu pustio prvu zakrivljenu instrumentu ploču na svijetu

Ono što je odavno prisutno u našim dnevnim boravcima i na pametnim telefonima, Bosch je uveo u cestovnu uporabu kao prvi proizvod takve vrste u masovnoj proizvodnji. S prvom zakrivljenom instrumentnom pločom na svijetu, Bosch otvara novu dimenziju kabina vozila”, rekao je Steffen Berns, predsjednik odjela Automobilska multimedija. „Zakrivljena” instrumentna ploča proslavit će svoje predstavljanje u sustavu Innovision Cockpit novog VW Touarega. To znači da Volkswagen analognu tehnologiju prikaza iza upravljača zamjenjuje zakrivljenim zaslonom visoke razlučivosti koji se može slobodno prilagoditi. Ovisno o tome što vozač želi vidjeti u određenom trenutku, zaslon može prikazivati navigacijske karte velikog područja, informacije za vozača ili stanje sustava pomoći. Tajna iza oštrine i kontrasta novih zaslona novi je postupak proizvodnje uz koji instrumentna ploča odbija četiri puta manje svjetla, čak i na sunčevoj svjetlosti.

Više sigurnosti, više prostora, više slobode

Danas svi znaju da svijet nije ravna ploča. Uz dosljedni digitalni, zakrivljeni instrumentni zaslon, Bosch sada dokazuje da ni instrumentne ploče u vozilima više ne moraju biti ravne.

Njezina zakrivljenost oponaša prirodnu zakrivljenost ljudskog oka. Stoga vozač može puno bolje uočiti indikatorska svjetla i signale upozorenja, čak i na rubu zaslona. To mu daje i jasnu prednost ispred uobičajenih zakrivljenih monitora u dnevnim boravcima, gdje samo jedna osoba može sjediti pod optimalnim kutom gledanja u određenom trenutku. Za razliku od toga, zakrivljena instrumentna ploča u vozilu uvijek se optimalno prilagođava vozačevu pogledu. „Zakrivljene instrumentne ploče predstavljaju prednost za vozače u pogledu sigurnosti i praktičnosti. Takva vrsta zaslona istovremeno daje i proizvođačima motornih vozila veću slobodu i više prostora u izvedbi kabine”, rekao je Berns. Danas proizvođači motornih vozila sve više žele izbjeći uporabu mehaničkih sklopki, kotačića i komandi. Međutim, veliki monitori vrlo su visoko na popisu želja, kao i zakrivljena instrumentna ploča koju je izradio Bosch. Ispod njezine površine objedinjen je velik broj digitalnih zaslona, a zauzima gotovo dva centimetra prostora manje nego ravni zaslon usporedive veličine.

Kabina sa „svime što želite”

Brzinomjer, navigacijske karte i popis telefonskih kontakata: sadržaj prikazan na instrumentnoj ploči sa zaslonom dijagonale približno 31 centimetar (12,3 inča) određuje vozač, ovisno o situaciji vožnje i vlastitim željama. Inteligentni upravljački sustav, nevidljiv vozaču, skriven je ispod kabine na upravljačkoj jedinici. On vozaču omogućuje da samo kratkim pogledom može uvijek vidjeti točno željeni sadržaj na zaslonu. Postoji izbor između, primjerice, detaljnih informacija o trenutačnom putovanju, navigacijskih karti, telefonskih kontakata ili detalja o popisu za reprodukciju koji se trenutačno reproducira. Svaki se djelić informacija može prikazati preko cijelog zaslona ili u kombinaciji s drugim sadržajem.

Na taj način svatko tko želi uz uobičajeni brzinomjer prikazati navigacijske karte i popis telefonskih kontakata to može učiniti jednostavno i praktično odabirom tih stavki s pomoću višenamjenskog upravljača ili zaslona infozabave osjetljivog na dodir. Također je moguće napraviti ciljano uvećavanje na navigacijskoj karti izravno na instrumentnoj ploči, što je još jedna nova značajka koju ćemo predstaviti u sustavu Innovision Cockpit u Touaregu.

Četiri puta manje odsjaja

Vibracije, promjene temperature, podložnost kvarovima: zahtjevi za zaslone u vozilima visoki su u smislu kvalitete i robusnosti. Osim toga, vozač mora moći pouzdano očitati prikaz zaslona čak i kada sunce izravno obasjava zaslon vozila. Iz tog se razloga Boscheva nova zakrivljena instrumentna ploča proizvodi posebnim postupkom. Do sada je taj postupak korišten za izradu ravnih zaslona visokog kontrasta, čak i pri intenzivnom svjetlu iz okoline. U suradnji s partnerima, Bosch sada upotrebljava taj postupak prvi put u masovnoj proizvodnji zakrivljenih zaslona za kabine motornih vozila. U optičkom lijepljenju, kako se naziva taj postupak, tanka se tekućina upotrebljava za neposredno lijepljenje zaslona instrumenta i stakla. Zahvaljujući savršenom spoju dviju komponenti instrumentna ploča odbija četiri puta manje svjetla. Za vozača to znači da praktički nema odsjaja te da zaslon ima velik kontrast i jasnoću, kako na izravnoj sunčevoj svjetlosti, tako i u mraku.