

Nijemac s brazilskom putovnicom stigao je u Europu. Krsno ime mu je Nivus, a prvi rođak mu je T-Cross. I nije ovo prvi put da model s južnoameričkog tržišta stiže na Stari kontinent. Sjetimo se modela Fox, malog Volkswagena iz Brazila koji se proizvodio od 2005. do 2011. Taigo je stigao na europsko tržište po sličnom predlošku, ali je sukladno aktualnim sigurnosnim zahtjevima temeljito prilagođen. Proizvodi se u Španjolskoj nedaleko Barcelone, ima sedam zračnih jastuka i brojne sustave asistencija, pa čak i matrix LED svjetla. Ispod lima je koncernovska platforma MQB A0, što znači da je Taigo u bliskoj rodbinskoj vezi s modelima VW Polo i T-Cross, Škoda Fabia i Kamiq, odnosno Seat Ibiza i Arona. I čime bi se on takvom društvu trebao istaknuti? Odnosno, može li Volkswagen išta izgubiti ovim, ni po čemu riskantnim potezom?
Krovna linija u padu
Trend koji je započeo BMW s modelom X6 polako se prelijeva i na niže klase, izvan premium segmenta. Kad malo bolje razmislimo, čini se kao da lagano započinje plimni val SUV-a koji sve izravnije koketiraju s coupe vozilima. Premda im je silueta kudikamo nezgrapnija i viša, a broj vrata dvostruko veći, pa je ta poveznica vrlo diskutabilna. Među dizajnerski uspješnije primjerke svakako treba ubrojiti Toyotu C-HR i nedavno pristigli Megane Conquest, a sada tim putem korača i VW Taigo. Najlakše ga je shvatiti kao elegantniju verziju T-Crossa, od kojeg je 16 cm duži i 9 cm niži, što je zasluga niže linije krova, dok je odmak od tla ostao isti. Osim nešto manje prostora za glave putnika na stražnjoj klupi, Taigo nije izgubio na uporabnoj vrijednosti. Štoviše, obujam prtljažnika od 440 l gotovo je na razini Passata Variant B4 (465 l) koji je sredinom 90-ih bio pojam transportnih vrijednosti.
Varijabilnost koju nudi Taigo nije naročita, ali naslon stražnje klupe može se preklopiti na dva dijela, a kada su oba dijela oborena, na raspolaganju je 1220 litara. Što se tiče prijevoza putnika, komocija je na razini automobila kompaktne klase, jer karoserija broji 4,27 m u dužinu. Iako konstrukcijski više naginje B nego C segmentu, Taigo ostavlja vrlo konkretan dojam i krojem sjedala i podešenošću ovjesa. Nemir će u kabinu unijeti kratke poprečne neravnine, ali sigurnost nikad nije kompromitirana. Uostalom, tu je i kompletan arsenal modernih sustava asistencija, kao i središnji zračni jastuk koji sprječava kontakt između glava vozača i suvozača pri bočnom sudaru.
Jedna litra je dovoljna
Paletu motora čine poznati 1.0 TSI u dvije izvedbe snage (95 i 110 KS), dok snažniji 1.5 TSI razvija 150 KS. Unatoč trocilindarskoj koncepciji jednolitrenog motora, Taigo ne ostavlja dojam podmotoriziranog vozila i čini se da je 110 KS idealna mjera. Taj motor može se kombinirati s ručnim šeststupanjskim ili automatskim sedmostupanjskim DSG-om. Nakon premijerne vožnje zaključujemo da je riječ o harmoničnom spoju automatika i malog benzinca. Osim komocije u gradskom ritmu stani-kreni, tu je i dovoljno dugoprugaškog karaktera uz razumnu potrošnju goriva od 7,2 l/100 km. Istina, to je nekih pola litre više od jednako motoriziranog Pola, ali i dalje je sve u granicama prihvatljivog. Odlučite li se za ručni mjenjač (verzija od 110 KS dolazi sa šeststupanjskim) uštedjet ćete nekih 18.000 kn, dok verzija od 95 KS dolazi s petstupanjskim ručnim mjenjačem pa je i vožnja u visokom ritmu manje ugodna kako za uši tako i za novčanik. Najsnažniju opciju predstavlja 1,5-litreni četverocilindraš sa 150 KS, no pitanje je koliko broj kupaca će ga birati jer radi se o cjenovno osjetljivom segmentu vozila. U svakom slučaju, Taigo za upravljačem ostavlja dojam čvrstoće, premda se osjeća povišena točka težišta i agilnost nije razini koju nudi Polo.
Stil nema cijenu?
Za povlačenje cjenovnih paralela najbolje je koristiti T-Cross. Konfigurator domaćeg zastupnika već je neko vrijeme u funkciji, Taigo starta od 150.000 kuna, dok je izvornik T-Cross skuplji za dvije tisuće kuna. Ovisno o odabranoj motorizaciji i razini opremljenosti, razlike su minimalne, malo u korist jednog, malo u korist drugog modela, a primjećujemo i da paketi opreme nisu posve jednaki. Dakle, stilska vježba s primjesom coupeovskih linija ne zahtijeva gotovo nikakvu nadoplatu, pa ostaje pitanje koji vam se više sviđa. T-Cross možda ostavlja dojam veće robusnosti na račun veće visine karoserije, dok je Taigo elegantniji, šarmantniji, ali ne nužno i profinjeniji. I dalje je to siguran, prostran i nevjerojatno kompletan automobil koji se pokušava prikloniti nekim novim trendovima. Ako vas padajuća linija krova čini sretnijim, zašto ne?
Zaključak
Ideja je dobra, trošak razvoja minimalan, a plasiranje na tržište pravovremeno. Volkswagen je mudro iskoristio postojeću platformu i prilagodio ju nadolazećim trendovima. Hoće li coupeovska varijacija na temu malog SUV-a privući neke nove kupce tek ostaje za vidjeti, ali svakako je dobro što je cijena u odnosu na bratski T-Cross izjednačena. Uz mudar odabir metalik boje Taigo isijava stilom već od samog starta, pa skupe doplate nisu neophodne.
IZDVOJENO
Tri razine opremljenosti
Domaći zastupnik ograničio je ponudu opreme na tri razine – Life, Style i R-Line. Predkonfigurirani početni model košta 153.718 kn, pogonjen motorom 1.0 TSI snage 95 KS, uparen s ručnim mjenjačem s pet stupnjeva. Osim alu naplataka promjera 16 cola, od starta stiže i digitalni kokpit, LED glavna svjetla, radio, App Connect, senzori za parkiranje i zgodan detalj – rezervna guma smanjenih dimenzija umjesto nepopularnog kita za krpanje. U opremi Style snaga jednolitrenog benzinca raste na 110 KS, a cijena na 172.209 kn, uz protuvrijednost u vidu naprednih LED Martix LED svjetala (IQ.Light) koja između ostalog imaju i osvijetljenu lajsnu između prednjih farova, alu-naplatci su col veći (gume 205/55 R17), tempomat je adaptivni, dijagonala digitalnih instrumenata raste s 8,0 na 10,25 inča, a tu su i brojni funkcionalni i estetski detalji. Top model je R-Line s motorom 1.5 TSI snage 150 KS, koji dolazi s DSG mjenjačem i za takav je potrebno izbrojati najmanje 198.888 kn.
TEHNIČKI PODACI
VW Taigo 1.0 TSI
Karoserija
D x Š x V 4266 x 1757 x 1515 mm, međuosovinski razmak 2554 mm, prtljažnik 440–1220 l, masa 1255, nosivost 465 kg
Motor
Turbobenzinski, trocilindarski redni, obujam 999 ccm, snaga 81 kW/110 KS pri 5500 o/min, 200 Nm pri 2000 o/min
Prijenos
Automatski mjenjač sa sedam stupnjeva prijenosa, pogon na prednje kotače
Vozne osobine
0-100 km/h……………….…10,7 s
Najviša brzina……………….. 191 km/h
Potrošnja WLTP ………….5,9-6,1 l/100 km
Emisija CO2………………..135-138 g/km
Cijena
Taigo 1.0 TSI Life……………………od 150.218 kn
Taigo 1.0 TSI Style………………….od 172.209 kn
Taigo 1.0 TSI DSG Style…………..od 190.028 kn
Taigo 1.5 TSI DSG R-Line…………od 198.888 kn