VW Caddy Van 4Life 2.0 TDI N1 – Prilagodljiv poslu i privatnom životu
Caddy u varijanti gospodarskog vozila N1 može sve što i putnički, a poduzetnicima je posebno zanimljiv zbog odbitka pretporeza. Jedini uvjet na koji treba pristati je nemogućnost prijevoza dugačkih predmeta zbog fiksne žičane pregrade
Mnogi kažu da nije pametno miješati privatni i poslovni život. No vozila N1 najbolji su primjer da ta simbioza može izvrsno funkcionirati. Ako bismo slikovito opisali Caddy Van N1, to bi bilo nešto poput Golfa 8 u radnoj manduri. Dakle kupujete putničko vozilo koje je homologirano kao gospodarsko na račun fiksne žičane pregrade između putničkog i teretnog prostora, a knjigovodstveni trik je u tome što možete odbiti iznos pretporeza (kolokvijalno PDV-a) i pravdati troškove. Odlična kombinacija za brojne poslovne korisnike koji na ovaj način dobivaju vozilo koje izvrsno ispunjava i ulogu obiteljskog vozila.
Radna genetika
Iako stražnji ovjes više nije izveden s lisnatim već zavojnim oprugama, što se pak nije negativno odrazilo na nosivost, na iole duljim vožnjama ipak izlazi na vidjelo karakter gospodarskog vozila. Ne samo zbog robusno izvedene unutrašnjost u kojoj prevladava tvrda plastika, već ‘žilavog’ ovjesa pa i razmjerno tvrdo podstavljenih sjedala koja nisu oličenje komfora na višesatnim putovanjima.
Sjedalima definitivno nedostaje doza podatnosti, ali to u kratkim gradskim relacijama ne dolazi do izražaja. Ono što u svakom trenutku dolazi do izražaja je sprega dizelskog motora i ručnog mjenjača koja je naprosto – fenomenalna. Dvolitreni dizelaš ne puca od snage (102 KS), ali u kombinaciji s mekanom spojkom koja se lako dozira, kao i preciznog mjenjača koji glatko upada u stupnjeve, užitak vožnje je iznadprosječan za klasu.
Vrlo upotrebljiv prtljažnik
Dubina prtljažnog prostora u razini podnice iznosi 94 cm (70 cm u visini pokrivke), širina iznosi 120 cm, a visina 112 cm. Idealne predispozicije za prijevoz različitih kutijastih predmeta, ali na transport kreveta, madraca ili hladnjaka – zaboravite. Stražnja je klupa profilirana kao tri zasebna sjedala, premda je ono u sredini nešto uže. No svakako je pohvalno što nasloni nisu postavljeni prestrmo zbog spomenute žičane pregrade, već je nagib sasvim ugodan te pogodan za dulja putovanja.
A prava blagodat u svakodnevici su klizna bočna vrata koja omogućuju jednostavan ulazak na skučenim parkiralištima, kao i manevriranje s dječjim sjedalicama i slično. Općenito, u Caddy se na sva sjedeća mjesta ulazi s neopisivom lakoćom, jer je sjedalo na 620 mm od tla, što je vrijednost koju vežemo uz popularne crossovere i kompaktne SUV-e, pa u jednu ruku ovo može biti vrlo smislena alternativa za bratski Touran.
TEHNIČKI PODACI
VW Caddy Van 4Life 2.0 TDI N1
Karoserija
D x Š x V 4500 x 1855 x 1832 mm, međuosovinski razmak 2755 mm, prtljažnik 760 l, masa 1650 kg, nosivost 560 kg
Motor
Turbodizelski, 1968 ccm, četiri cilindra, 16 ventila, 75 kW (102 KS) pri 4250 o/min, 280 Nm pri 1500 o/min
Prijenos
Na prednje kotače, ručni šeststupanjski mjenjač
Vozne osobine
Najviša brzina……………………………..175 km/h
Potrošnja kombinirano (WLTP)…..…5,4 l/100 km
Potrošnja na testu………………………..5,8 l/100 km
Konkurenti
Citroën Berlingo Business od 19.400 eura + PDV, Ford Tourneo Connect 2.0 TDCI 122 KS Titanium od 34.780 eura
Cijena
Testirani model…………24.799,96 eura + PDV
OCJENA
+ univerzalna namjena, potentan motor, vrlo jednostavan ulazak u kabinu, prostranost putničke kabine, brojni pretinci za odlaganje sitnica, preglednost, praktičnost, mogućnost odbitka pretporeza, držanje cijene
– nemogućnost prijevoza dugih predmeta zbog fiksne pregrade (N1), ublažavanje ovjesa na kratkim poprečnim neravninama, buka u visokom tempu autoceste, visoka početna cijena u odnosu na konkurentske modele