VW Caddy Life Van 2.0 TDI – Komfor putnički, elan radnički, cijena elitna

Caddy Life u petoj generaciji bliski je rođak Golfa 8 od kojeg je i preuzeo MQB-platformu. Ugodno nas je iznenadio svojim dvostrukim karakterom jer istovremeno ispunjava ulogu obiteljskog i radnog vozila, uz mogućnost odbitka pretporeza, no sve to ima i svoju cijenu. I to visoku

Ima nešto posebno u tim kutijastim karoserijama, gdje i putnici na prednjim sjedalima mogu ‘potegnuti’ sok iz dvolitrene boce. U neobično prostranoj i prozračnoj putničkoj kabini vlada posebno ozračje, strop je poprilično visoko i dojam je još bolji nego u klasičnom monovolumenu kao što je bratski Touran. Posebnost testirane izvedbe Caddy Life N1 je karakteristična fiksna pregrada od čeličnih cijevi i pletene žice, koja odvaja putnički od teretnog prostora, što ima svojih prednosti i mana.

Prednost je u tome što je vozilo tretirano kao teretno (cargo) i možete odbiti puni iznos pretporeza, a u suštini imate komforan putnički automobil, idealan za obitelji s malom djecom. Jedina prava mana krije se u činjenici da ovako konfiguriran Caddy Life ostaje ‘kratkih rukava’ po pitanju ukrcaja dugih predmeta. Dubina prtljažnog prostora u razini podnice je 94 cm (70 cm u visini pokrivke), širina iznosi 120 cm, a visina 112 cm. Idealno za različite kutijaste predmete, ali na prijevoz kreveta, madraca ili hladnjaka – zaboravite.

Komforan i prostran

Prednosti koje donosi modularna platforma MQB izlaze na vidjelo već u prvim metrima vožnje. Gledamo li situaciju ispod lima, novi Caddy treba doživjeti kao Golf 8. Osjećaj za upravljačem posve je na razini automobila kompaktne klase, a takav je osjećaj i glede rada ovjesa. Zahvaljujući novoj stražnjoj osovini s uzdužnim nosačima i Panhardovim polugama te debelim zavojnim oprugama (umjesto dosadašnjih lisnatih), nemir u kabinu unijet će tek izraženije, kratke poprečne neravnine. U svim ostalim slučajevima, upijanje neravnina podatno je i sasvim ugodno, po subjektivnom dojmu tek nijansu lošije nego u Touranu, koji nam se neprestano provlači kroz misli kao neka paralela.

I ovdje je stražnja klupa profilirana kao tri zasebna sjedala, premda je ono u sredini nešto uže. No svakako je pohvalno što nasloni nisu postavljeni prestrmo zbog spomenute žičane pregrade, već je nagib sasvim ugodan te pogodan za dulja putovanja. A prava blagodat u svakodnevici su klizna bočna vrata koja omogućuju jednostavan ulazak na skučenim parkiralištima, kao i manevriranje s dječjim sjedalicama i slično. Općenito, u Caddy se na sva sjedeća mjesta ulazi s neopisivom lakoćom, jer je sjedalo na 620 mm od tla, što je vrijednost koju vežemo uz popularne crossovere i kompaktne SUV-e.

Dizelska žustrina

U današnje vrijeme, čak se i u lakom dostavnom segmentu dizelski motori guraju na margine. No, Caddy i 2.0 TDI su kao prst i nokat, kao da jedno bez drugog ne ide. Testni primjerak pogoni najsnažnija verzija od 122 KS (početni 75 KS, srednji 102 KS), a zahvaljujući tehnologiji Twindosing s dvostrukim ubrizgavanjem tekućine AdBlue, emisije dušikovih oksida i ostalih štetnih plinova su ispod propisanih granica, u svim režimima vožnje. Hladni startovi popraćeni su dizelskim brundanjem koje iščezava s postizanjem radne temperature, a pedalu gasa ne treba ni tiskati preduboko jer već na 1600 okretaja do prednjih kotača stiže raskošnih 320 Nm okretnog momenta.

Uz mekanu pedalu spojke i ručicu mjenjača koja se precizno navodi kroz šest stupnjeva, prometovanje gradskim sredinama nije nimalo naporno. U takvim uvjetima potrošnja se kreće oko 6,5 l/100 km, dok na magistralnim cestama pada litru i pol, na okruglih pet. Vožnja autocestom pri 130 km/h kreće se između 6 i 6,5 l/100 km/h i pritom je buka vrlo suzdržana jer motor se vrti na niskih 2100 o/min. Podizanjem tempa vožnje malo se gubi na harmoniji i tijekom vjetrovitih dana osjećaju se bočni udari, ali to ne čudi s obzirom na bočni presjek i pravilne plohe karoserije. U svakom slučaju, aspekt sigurnosti zaokružen je brojnim sustavima asistencija, od kojih se najčešće uključuje Lane Keep Assist koji zadržava vozilo unutar trake.

Digitalizacija traži prilagodbu

Peta generacija Caddyja uvelike se odmaknula od analognih rješenja. Analogni su ostali jedino satovi na instrumentima (digitalni su vezani uz više pakete opreme), parkirna kočnica aktivira se pritiskom na prekidač, a prstima se kliže po digitalnom ekranu i kada namještate idealnu temperaturu u kabini ili birate radiopostaju. Ta operacija traži jedno kraće vrijeme prilagodbe, ali srećom pod ekranom su i prečaci za osnovne funkcije pa vozač uvijek može zadržati koncentraciju na promet ispred sebe. Zahvaljujući velikim ostakljenim površinama i preglednost unazad je zadovoljavajuća, dobro bi došla i kamera, ali su senzori u većini slučajeva sasvim dovoljni, jer se nalaze i sprijeda (doplata 3821 kn).

Modernizacija se osjeća na svakom pedlju vozila, iako je cjelokupna armatura izrađena od tvrde plastike. Međutim, tvrdo ujedno ne znači i jeftino, plastične obloge imaju vrlo zanimljivu teksturu te djeluju dopadljivo. Sve na Caddyju ostavlja dojam čvrste i solidne izrade, a poznato je i kako modeli prethodnih generacija dobro drže cijenu kao rabljeni.

Nema sumnje da će istim putem nastaviti i peta generacija, kojoj možda baš na račun dugovječnosti i kvalitete možemo naći djelomično opravdanje u visokoj cijeni. U odnosu na Citroën Berlingo, Ford Tourneo Connect te ostale izravne konkurente, Caddy ipak traži da ruku zavučete dublje u džep. U konkretnom slučaju, za testirani model treba izbrojati točno 196.030 kn + PDV, odnosno 245.038 kn. Knjigovodstveni trik na račun fiksne pregrade (homologacija N1) štedi nepunih 50 tisuća kuna, a jedino se trebate odreći mogućnosti prijevoza dužih predmeta. Za brojne obrtnike i male poduzetnike to nije nepremostiv detalj, jer kompletna usluga koju pruža putnički Caddy zaista ima – dodanu vrijednost.

TEHNIČKI PODACI

VW Caddy Life Van 2.0 TDI

KAROSERIJA
D x Š x V 4500 x 1855 x 1832 mm, međuosovinski razmak 2755 mm, prtljažnik 760 l, masa 1650 kg, nosivost 560 kg


MOTOR
Turbodizelski, 1968 ccm, četiri cilindra, 16 ventila, 90 kW (122 KS) pri 2750-4400 o/min, 320 Nm pri 1600-2500 o/min


PRIJENOS
Na prednje kotače, ručni šeststupanjski mjenjač

VOZNE OSOBINE

0-100 km/h………………………………..11,2 s

Najviša brzina……………………………..187 km/h

Potrošnja kombinirano (WLTP)……4,8 l/100 km

Potrošnja na testu……………………..5,7 l/100 km

Emisija CO2………………………………126 g/km

KONKURENTI

Citroën Berlingo Live Pack M Blue HDi 130 od 166.885 kn, Ford Tourneo Connect

CIJENA

Početni model………….186.624 kn

Testirani model…………245.038 kn

OCJENA
+ vozne osobine, potentan motor, vrlo jednostavan ulazak u kabinu, ergonomija sjedenja, komfor putničke kabine, brojni pretinci za odlaganje sitnica, preglednost, praktičnost, mogućnost odbitka pretporeza, držanje cijene

– bučan rad motora, nemogućnost prijevoza dugih predmeta zbog fiksne pregrade (N1), ublažavanje ovjesa na kratkim poprečnim neravninama, buka u visokom tempu na autocesti, visoka početna cijena u odnosu na konkurentske modele