Volkswagen T-Cross 1.5 TSI DSG R-Line – Mali div

Kvalitetna završna obrada, harmonično podvozje, opsežna oprema, atraktivan izgled te iznimno sofisticiran pogonski sklop - T-Cross pogonjen najsnažnijim motorom u top-opremi R-Line je sve samo ne dosadan gradski SUV

Volkswagen je u posljednjih nekoliko godina temeljito promijenio imidž i strategiju, no neke stvari su (na svu sreću) ostale po starom. Naime, njihovi konvencionalni modeli u vožnji i dalje ostavljaju fantastičan dojam čvrstoće i solidnosti, kao da su isklesani iz jedne kamene gromade. Harmonično podvozje, transparentan upravljač, vrlo konkretan pogon i gotovo savršeno skrojena ergonomija – Volkswagen zna znanje. Naravno, pod uvjetom da mu okolnosti (čitaj – zadani financijski okviri, odnosno budžeti) to dopuštaju.

T-Cross, koji je krajem prošle godine prošao kroz poprilično ozbiljne dorade, ne odstupa od spomenutog pravila, i to nas iznimno veseli. Jer Volkswagen time dokazuje da se čak i u B-segmentu brojnih ‘dosadnih’ gradskih SUV-a dinamika i kultura vožnje još uvijek mogu držati na poprilično visokoj razini.

Cijena ‘već od 19.999 eura’

U posljednjih pet godina prodano je više od 1,2 milijuna T-Crosseva, što je poprilično impozantna brojka. U Hrvatskoj mu se na početku modelskog ciklusa 2019. karte nisu savršeno poklopile, za što je prije svega kriva nespretna cjenovna politika. Naime, domaći uvoznik je u najboljoj namjeri novopridošli T-Roc cjenovno pozicionirao poprilično povoljno, što je kasnije stvorilo problem nadolazećem Polu i T-Crossu. Razlika u cijeni između T-Roca i T-Crossa bila je zanemariva, pa se većina domaćih kupaca odlučivala u korist broj većeg SUV-a iz Wolfsburga.

No situacija bi se u 2024. za T-Cross trebala mijenjati nabolje, jer facelift model – s obzirom na količinu serijske opreme te standard kvalitete izrade i materijala – ispada nešto povoljniji od prethodnika. Cjenovno starta jedan euro ispod psihološke granice od 20 tisuća eura, te u početnoj izvedbi Life nudi kompletno LED-osvjetljenje, digitalni kokpit, app-connect, kao i sve obavezne sigurnosne sustave. Drugi paket Life Plus će pak domaćim kupcima vjerojatno biti najatraktivniji (17-colni alu-naplatci, sustav Light Assist, keyless…) jer doplata u startu iznosi tek 250 eura.

No domaći uvoznik je za prvo upoznavanje s facelift izvedbom rezervirao top-izvedbu T-Crossa, kako opremom (R-Line) tako i motorizacijski (1.5 TSI). Početna cijena modela od 26.562 eura se uz neke ekstra stavke poput Climatronica (382 eura), Digital Cockpita Proa (252 eura), grijanja prednjih sjedala (336 eura), kamere za vožnju unazad (286 eura) te navigacijskog sustava Discover Pro ‘podebljala’ na popriličnih 30.349 eura. Mislite da je to previše? Bacite pogled na cijene konkurenata u našoj tablici – iznenadit ćete se.

Predodređen da bude pobjednik

T-Cross je, kao i gotovo svaki VW, od samog početka zamišljen kao pobjednik usporednih testova, što mu je uglavnom i polazilo za rukom. Znači li to da je u svemu najbolji? Ne baš! Prije bismo mogli reći da je u svemu najmanje griješio i podbacio, te da je u svim usporedbama bio najbolje izbalansiran automobil. Kratki, ali prostrani i varijabilni ‘mali div’ se vozi žustro i sigurno te pristojno ublažava. Prtljažnik? Zahvaljujući kliznoj klupi (14 cm), straga je na raspolaganju 455-1281 litra prostora, što je više no što nudi konkurencija (Suzuki Vitara 375-1120 l; Peugeot 2008 434-1467 l; Renault Captur 422-1275 l…).

Što je pak novo donio facelift? U unutrašnjosti 4,11 metara dugog SUV-a sve i dalje izgleda vrlo uredno posloženo. Ispravak – bolje posloženo! Jer nekoć nije baš sve bilo savršeno. Naime, većina plastike koja je bila nadohvat ruke i pogleda bila je jeftina i tvrda, a ona je sada zamijenjena kvalitetnijim materijalima. Isto tako, zaslon osjetljiv na dodir veličine 9,2 inča (Discover Pro) koji je na razini digitalnih instrumenata je sada pregledniji, a slajderi za kontrolu klime smješteni u središnjoj konzoli sada su osvijetljeni. Nažalost, najjednostavnije podešenje i dalje odvlači previše pažnje s ceste. Zato su fizičke tipke na upravljaču, dobro poznati okretni kotačić za svjetla i poluga ručne kočnice ostali vjerni jednostavnijim prijašnjim rješenjima.

Prednosti nove platforme

Intuitivnost infotainmenta se pak drastično poboljšala u odnosu na prethodnika. T-Cross sada gotovo sve radi osjetno bolje, a tajna ovog drastičnog iskoraka je u tome što više ne dolazi na platformi Pola, već koristi MQB-platformu na koju su postavljena njegova veća braća – T-Roc i Tiguan. Funkcijama važnim za vožnju se može upravljati sigurno i jednostavno, i to posebno naglašavamo. Upozorenje za ograničenje brzine (ISA), osim što funkcionira poprilično decentno, lako se i isključuje, a isto vrijedi i za sustav držanja trake (Lane Assist) koji se gasi pritiskom na tipku na lijevom kraku upravljača. Infotainment sustav bežično podržava Apple CarPlay (App-Connect), a po dva USB-utora su sprijeda i straga.

T-Cross ne samo da je na usporedbama uglavnom imao najveće pretince i police (boce od dvije litre u prednjim vratima, 1,5 litara u stražnjima), već je unatoč nešto kraćoj dužini od konkurencije (Renault Captur 4,22 m; Peugeot 2008 4,30 m) na međuosovinskom razmaku od 2551 mm nudio mnogo prostora u oba reda sjedala. Straga se ‘na mjeru’ može smjestiti i viši suputnik (190 cm), a automobil podržava i dosta dobru nosivost (471 kg). Praktično za svakodnevicu – utovarni prag visok je samo 70 cm. Zbog manjeg nagiba krova, strmiji stražnji kraj i veće površine prozora podižu preglednost koja je također izvrsna.

Impresivan u vožnji

Kao što smo rekli, T-Cross impresionira u vožnji od prvih metara. Primjerice, svojim sigurnim držanjem ceste prilikom spontane promjene voznog traka, finim upravljanjem i uravnoteženim radom ovjesa. Raskošna, čvrsto podstavljena, ergonomski dobro oblikovana sjedala s mogućnošću podešavanja potpore za kralježnicu također doprinose udobnosti T-Crossa. Cjelodnevnih 600 km vožnje gotovo da nismo osjetili, što je u ovoj klasi još uvijek više izuzetak no pravilo.

Što se pak top-pogona tiče, i tu se malo toga ima za prigovoriti. Snažan, 1,5-litreni turbobenzinski motor isključuje dva cilindra pri manjim opterećenjima i time štedi gorivo. Hm, prosjek testa od 7,1 l/100 km bi možda i mogao biti malo niži, no potrošnja zasigurno ide na račun top-performansi (0-100 km/h za 8,3 sekunde). Zanimljivo – naša eko-potrošnja od 5,9 l/100 km se u potpunosti podudara s ukupnim WLTP-prosjekom koji navodi tvornica. Sedmostupanjski DSG-mjenjač, koji dolazi u sklopu ove motorizacije i opreme, u početku traži privikavanje kod kretanja (nagli trzaj), no tijekom vožnje radi besprijekorno – brzo i čisto.

Da rezimiramo – harmonično podvozje, opsežna oprema, visokovalitetan izgled te iznimno sofisticiran pogonski sklop. Da, Volkswagenov mali div je i dalje ponajbolji ukupni paket u segmentu gradskih SUV-a i teško da ga po tome netko može nadmašiti. Barem je tako kada je top-model u pitanju. No isto tako s nestrpljenjem na testu očekujemo i ‘narodnije’ izvedbe T-Crossa koje su programirane da postanu hrvatski bestseler.

Tehnički podaci

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI DSG R-Line

Karoserija

D x Š x V 4127 x 1760 x 1573 mm, međuosovinski razmak 2551 mm, prtljažnik 455-1281 litra, kvadar mali (D x Š x V) 260 x 970 x 670 mm, kvadar veliki (D x Š x V) 1130 x 970 x 670 mm, masa praznog/nosivost 1329/471 kg, ukupna dopuštena masa 1800 kg, spremnik goriva 40 litara, raspored mase po osovinama sprijeda/straga 59,6/40,4 posto, visina utovarnog praga 700 mm, krug okretanja desni/lijevi 10,5/10,4 metra, visina ispod petih vrata 1895 mm

Motor

Redni turbobenzinski, 1498 ccm, četiri cilindra, 110 kW/150 KS pri 5000 o/min, okretni moment 250 Nm od 1500 o/min

Prijenos snage

Na prednje kotače, sedmostupanjski DSG

Mjerenja

Najviša brzina…………………..200 km/h

Ubrzanje

0-80 km/h…………………………5,9 s

0-100 km/h……………………..8,3 s

0-130 km/h……………………….13,7 s

Međuubrzanje

60-100 km/h…………………….4,5 s

80-120 km/h…………………….5,9 s

Kočenje

sa 100 km/h (hladne)………….36,5 m

sa 100 km/h (zagrijane)………37,3 m

Potrošnja

Potrošnja na testu – ukupno…7,1 l/100 km

Potrošnja – eko…………………..5,9 l/100 km

Potrošnja – prigradska…………6,9 l/100 km

Potrošnja – sportska vožnja….9,3 l/100 km

Doseg………………………………..563 km

Potrošnja – ukupno (WLTP)….5,9 l/100 km

CO2-emisije (WLTP)……………133 g/km

Konkurenti

Renault Captur TCe 140 EDC Techno od 26.340 eura, Hyundai Kona 1.6 T-GDI 120 7DCT Premium Plus od 30.830 eura, Peugeot 2008 GT PureTech 130 od 31.193 eura, Toyota Yaris Cross Hybrid 130 GR Sport od 34.810 eura

Cijena

Početni model …………….26.542 eura

Cijena testnog vozila……30.349 eura

Ocjena

Plus: percepcija kvalitete, sigurnost u vožnji, prostranost, udobna sjedala, žustar pogon, ovjes

Minus: trzaj DSG-a prilikom kretanja