Vozili smo novi Mercedes V-klase sa 239 KS, pa kuhali paštu u izvedbi Marco Polo
Pet godina nakon premijere Mercedes V-klase prošao je decentan redizajn. Ipak, najveća je novost dizelski motor kodne oznake OM654, koji osigurava performanse na razini sportskih automobila
Svega 7,9 sekundi do 100 km/h i maksimalnih 220 km/h. Kada je u pitanju ultrabrzi prijevoz većeg broja ljudi, malo tko se može može mjeriti s novom Mercedesovom V-klasom. Ovakve impresivne performanse koje su posve na razini automobilskih jurilica poput Fiat Abartha 500 ili Škode Octavije RS TDI moguće su zahvaljujući novoj motorizaciji koja podrazumjeva 2-litreni dizel (OM 654) kojeg dobro poznajemo iz druge Mercredove limuzine – E-klase.
Od svog predstavljanja 2014. do danas Mercedesova V-klasa prodana je u gotovo 210.000 primjeraka. Ovako dobri prodajni rezultati sigurno su i dio razloga zašto su vanjske promjene ovako decentne. Pobjednički se proizvod ne mjenja samo tako. Dobra je to vijest i za postojeće vlasnike čija će vozila sada lakše zadržati cijenu. Vanjske novosti najviše se tiču prednjeg dijela vozila, a djelom nastaju i kao posljedica novog motora koji zahtjeva više zraka za svoj rad. Drugim riječima, dizajn je sada puno čišći, a donji otvor za zrak više nije u tri dijela nego je u jednom komadu i znatno masivniji. Time je širina V-klase (193 cm) dodatno naglašena.
Napa kožne presvlake po uzoru su na one iz G-klase
Mercedes i dalje nudi poznate linije opreme Avantgarde i Exclusive no nova AMG Line, po uzoru na osobni segment, donjet će nešto veću vizualnu distinkciju od standardnih modela. Uz crno unutarnje kučište LED-farova (prije sivo), četiri nove boje karoserije i novi dizajn aluminijskih napalataka (17 do 19 inča) zaokružuju vanjske novosti.
Po pitanju novog dizajna još se manje zadiralo u unutrašnjost koja prije svega donosi nove ventilacijske otvore izvedene u stilu turbina. Napa kožne presvlake po uzoru na one u G-klasi te nova grafika instrumenata glavni su novi detalji. Novostečena smirenost bi, prema Mercedesu, ujedno trebala pomoći vozaču da s usredotoči na najvažnije, samu vožnju. Dva velika digitalna zaslona koja su zaštitni znak MBUX sustava nisu došla s redizajnom, ali su zato nadograđeni, ionako opsežni, sigurnosni sustavi. Sustav Active Brake Assist sada prepoznaje opasnost naleta na vozilo ispred te šalje vizualna i akustična upozorenja, te u konačnici može samostalno (za)kočiti.
Realno, V-klasa nudi komfor lukszne S-klase
Prvi put u V-klasi se nudi Highbeam Assist Plus koji automatski isključuje pojedine LED diode unutar snopa dugog svjetla kako ne bi došlo do zasjepljivanja vozila iz drugog smjera. Kako je u novoj V-klasi važnije biti vožen nego voziti tako Mercedes u ponudu napokon uključuje luksuzne fotelje u srednjem redu, nešto što primjerice kineski kupci već neko vrijeme imaju u svojoj ponudi. Na taj je način putnicima koji ionako već mogu uživati u komforu kao u S-klasi dobivaju jedinstveno iskustvo putovanja.
Najviše inovacija skriveno je ispod lima gdje po prvi puta nalazimo kombinaciju četverocilindarskog dizela OM 654 i automatskog mjenjača 9G-Tronic. Dvolitreni dizel zamjenjuje pouzdani 2,15-litreni OM 651 od kojeg je lakši (17 %) i manje troši (13 %), ali i tiši odnosno s manje vibracija. Motor koji se, kako smo rekli koristi i u putničkim limuzinama, vrhunski kontrolira štetne emisije zahvaljujući tri katalička konvertera i filteru čestica. Sve varijante stoga već sada ispunjavaju buduću Euro 6d-Temp. Najsnažniji motor u programu V sada nosi oznaku 300 d te nudi 239 KS i okruglih 500 Nm okretnog momenta što je dovoljno za 7,9 sekundi do stotke i maksimalnih 220 km/h. Korak ispod je V 250 d sa 190 KS i 440 KS, a obje varijante prilikom ubrzanja koriste takozvanu “overtorque” funkciju koja kratkotrajno omogućuje dodatnih 30 Nm. Snaga se serijski prenosi na zadnje kotače, ali se nudi opcija 4Matica odnosno pogona na sve kotače s kojom V-klasa i dalje ostaje ispod dva metra visine
Ostali smo iznenađeni voznim osobinama, nema premca
Na premijernim vožnjama okolicom Barcelone ostali smo ugodno iznenađeni dinamičkim osobinama. Ukratko, osjećaj je kao da vozite ‘B-klasu na kvadrat’ i upravo je zapanjujuće kako jedan ‘kombi’ savladava seriju vezanih zavoja. Upravljivost je gotovo na raznini kompaktnih monovolumena i pravo je čudo kako V-klasa ‘skriva’ masu od 2,4 tone. Impresivna je i suradnja novog dizelaskog motora s automatskim mjenjačem 9G-Tronic, koji ‘šalta’ vrlo fluidno i bestrzajno. Pritom, sustav Dynamic Select s tri različita programa (Comfort, Sport i M) zaista mijenja logiku izmjena stupnjeva te se u sportskom modu zadržava u viskim okretajima, što omogućava vrlo žustra ubrzanja na izlascima iz zavoja. Dakle, nije riječ o tipkama koje nakon pritiska tek mijenjaju boju instrumenata, već je promjena karaktera itekako osjetna.
Lista narudžbi već je otvorena, a prvi primjerci stižu u Hrvatsku tijekom svibnja. Službeni cjenik još uvijek nije objavljen, ali poznato je da će cijene biti oko 3 posto veće od dosadašnjih.
Cjenik
V-klasa do 7 sjedala
220d kompaktni MT 385.144 kn
250d kompaktni Avantgarde 415.579 kn
250d dugi / Marco Polo 365.592 kn
300d dugi Avantgarde 492.881 kn
300d ekstra dugi 444.536 kn
V-klasa 8 sjedala
220d kompaktni MT 353.700 kn
250d ekstra dugi 394.401 kn
300d dugi / Exclusive 633.903 kn
300d ekstra dugi / Avantgarde 462.239 kn
IZDVOJENO
Marco Polo – Kamper s pet zvjezdica
U suradnji s poznatom tvrtkom Westfalia, Mercedes i dalje nudi prestižni kamper temeljen na V-klasi. Isti je namijenjen spontanim avanturistima, koji mogu uživati u komforu garsonijere gdje god se nalazili – u planinama ili na obali mora, svejedno je. Pop-up krov nudi prostran ležaj za dvije osobe (nosivost 200 kg), dok u ‘prizemlju’ mogu spavati još dvije odrasle osobe, zahvaljujući modularnim, preklopivim sjedalima. Jasno, tu je i mini kuhinja koja uključuje hladnjak obujma 14 litara, dva plinska kuhala, sudoper, preklopni stol i mnoštvo pretinaca za posuđe i ostale stvari.