Volkswagen Touareg Pogon i motori

Ponajprije zahvaljujući sustavu skretanja svim kotačima, poboljšanom pogonu na sve kotače, zračnom ovjesu i moćnim motorima, novi Touareg vozački je najnapredniji i najzabavniji dosad

Vozačko iskustvo novog Touarega napredovalo je na višu razinu, istodobno pružajući veću udobnost putnicima, ali i više zabave vozaču. Volkswagen je naglasak stavio na snažne šestcilindarske dizelske motore, kao i dosad neviđene tehnologije u VW-modelima.


 

V6 u srcu

Kad stigne u salone diljem Europe, novi će se Touareg kupcima nuditi s izborom dva trolitrena V6 turbodizelaša - sa 231 ili 286 KS. Potonja izvedba prema WLTP-u troši vrlo razumnih 6,9 l/100 km, a oba TDI-motora udovoljavaju norme Euro6 AG te se serijski isporučuju s osmostupanjskim automatskim mjenjačem. Na proljeće iduće godine stići će i V6 benzinska verzija sa 340 KS, a potom i četverolitreni V8 dizelaš sa 421 KS. Nakon premijere na kineskom tržištu, Touareg će europskim kupcima naknadno postati dostupan i uz plug-in hibridni pogon s ukupnom snagom sustava od 367 KS.

SKRETANJE SVIM KOTAČIMA

Unatoč impresivnim dimenzijama (dužina - 4878 mm), novi se Touareg vozi poput kompakta s krugom okretanja gotovo na razini VW Golfa. Razlog je novorazvijeni sustav skretanja svim kotačima omogućen aktivnom zakretnom stražnjom osovinom koja, ovisno o brzini kretanja, djeluje na dva načina. Pri brzinama ispod 37 km/h, stražnji se kotači zakreću do pet stupnjeva u smjeru suprotnom od prednjih, čime zapravo ‘skraćuju’ međuosovinski razmak, odnosno krug okretanja - sa 12,19 na samo 11,19 metara - te osjetno poboljšavajući Touaregove manevarske sposobnosti. S druge strane, kada se novi SUV kreće brže od 37 km/h, stražnji se kotači zakreću u istom smjeru kao i prednji, povećavajući agilnost i stabilnost pri višim brzinama. Prvi način zakretanja elektronski nadzirane stražnje osovine posebno je koristan uz Trailer Assist - sustav pomoći pri manevriranju Touarega s priključenom prikolicom.

Bez naginjanja u zavojima

Velika novost kod treće generacije Touarega jest i sustav eAWS koji uz elektromotore i 48-voltni električni sustav svakoj vozačkoj situaciji trenutačno prilagođava elektromehaničke stabilizatore, osjetno pridonoseći voznim osobinama. Drugim riječima, eAWS poboljšava stabilnost na neravnim cestama, smanjuje naginjanje karoserije u zavojima te ujedno povećanjem raspona hoda osovina poboljšava terenske sposobnosti.

Učinkovitiji pogon na sve kotače

Pored osmobrzinskog automatskog mjenjača, sve verzije novog Touarega serijski dolaze i s pogonom na sve kotače 4Motion Active Control te pet modova vožnje - Eco, Comfort, Normal, Sport i prema vlastitim željama podesiv Individual. Uz opcijski paket Off-road mogu se dobiti dodatna četiri moda namijenjena terenskoj vožnji (Off-road Auto, Sand, Gravel i Off-road Expert). Pogon na sve kotače sa središnjim blokirajućim diferencijalom može do 70 posto dostupnog momenta prenijeti na prednje kotače, a po potrebi stražnjima se može poslati do 80 posto.

Vrhunska podatnost zračnog ovjesa

Osim što pruža prvoklasnu udobnost, zračni ovjes novog Touarega ima modove Normal i Comfort te Off-road koji ga podiže 25 milimetara - dodatan terenski mod za još veće off-road sposobnosti ovjes podiže čak 70 mm. Pri brzinama iznad 120 km/h, s druge strane, zračni ovjes Touareg automatski snižava 25 mm kako bi se poboljšale aerodinamičke karakteristike. Nadalje, kod utovara većeg tereta pomaže mod koji automobil spušta 40 mm.