

Tijekom ove godine globalna emisija ugljičnog dioksida iz ispuha automobila navodno je smanjena čak 50 posto. Dakako, zbog restriktivnih mjera uslijed korona-virusa. Nimalo čudno – pomislili smo – jer svijet je stao. Automobilima se vozimo toliko malo da je doslovno uništena potražnja, pa i cijena nafte i njenih derivata.
Nisu samo vozila stala, već i većina tvornica te pogona koji zagađuju atmosferu. Sve je stalo ili jako usporilo, ali je ukupna emisija CO2 pala za samo do kojih 5 posto. Dakle, transport je postao čišći za 50 posto, toliko je manje CO2 iz vozila u zraku, a to se u ukupnoj globalnoj emisiji ogledalo samo kao smanjenje od 5 posto.
Vjerujemo da nije bilo teško izračunati koliko su automobili i transport izbacili manje CO2, jer toliko je manje nafte prodano. I baš zato, logično se pitati gdje je smislenost u strogim i skupim stegovnim ekološkim mjerama koje se zadnje desetljeće provodi nad benzincima i dizelima?
Dakle, zamislite situaciju kao da su potrošnja goriva i emisija CO2 u svakom autu smanjeni oko 50 posto, a to se na globalnoj ekologiji značajno ne osjeti! Odnosno, da stvar bude gora, kada bi se teoretski potrošnja svakog auta smanjila za tih vrtoglavih 50 posto, to bi značilo da je u jednoj mjeri porasla i prodaja električnih vozila odnosno baterija u hibridima. Drugim riječima porastao bi CO2-otisak električnog prijevoza, a globalno smanjenje CO2 na račun čistog prijevoza bilo bi još manje od 5 posto. Hm, a da možda ipak TDI…