Uzalud nam uzimaju dizele?
Usporavanje svijeta zbog korona virusa otkrilo je kako ekološke mjere koje je provodila autoindustrija zapravo neće polučiti zanimljiv ekološki rezultat
Tijekom ove godine globalna emisija ugljičnog dioksida iz ispuha automobila navodno je smanjena čak 50 posto. Dakako, zbog restriktivnih mjera uslijed korona-virusa. Nimalo čudno – pomislili smo – jer svijet je stao. Automobilima se vozimo toliko malo da je doslovno uništena potražnja, pa i cijena nafte i njenih derivata.
Nafta je na postala bezvrijedna, a nebo plavo – lokalno
Nisu samo vozila stala, već i većina tvornica te pogona koji zagađuju atmosferu. Sve je stalo ili jako usporilo, ali je ukupna emisija CO2 pala za samo do kojih 5 posto. Dakle, transport je postao čišći za 50 posto, toliko je manje CO2 iz vozila u zraku, a to se u ukupnoj globalnoj emisiji ogledalo samo kao smanjenje od 5 posto.
Vjerujemo da nije bilo teško izračunati koliko su automobili i transport izbacili manje CO2, jer toliko je manje nafte prodano. I baš zato, logično se pitati gdje je smislenost u strogim i skupim stegovnim ekološkim mjerama koje se zadnje desetljeće provodi nad benzincima i dizelima?
Očito CO2 curi na puno drugih mjesta..
Dakle, zamislite situaciju kao da su potrošnja goriva i emisija CO2 u svakom autu smanjeni oko 50 posto, a to se na globalnoj ekologiji značajno ne osjeti! Odnosno, da stvar bude gora, kada bi se teoretski potrošnja svakog auta smanjila za tih vrtoglavih 50 posto, to bi značilo da je u jednoj mjeri porasla i prodaja električnih vozila odnosno baterija u hibridima. Drugim riječima porastao bi CO2-otisak električnog prijevoza, a globalno smanjenje CO2 na račun čistog prijevoza bilo bi još manje od 5 posto. Hm, a da možda ipak TDI…