Usporedni test: BMW 330e M Sport vs Tesla Model 3 Standard Plus
Ovo je prava poslastica, ali i vrlo nezahvalna usporedba jer nas podsjeća na spomen ustaša i partizana. Kako će neki Teslin ambasador prihvatiti bilo koji argument ili zagriženi Bavarac popustiti? Vidjet ćemo
Koji je pobijedio? Samo mi to recite i odmah ću vam objasniti zašto vam test ne valja. Trebali ste uzeti jaču izvedbu Tesle Modela 3 jer bi ona sa BMW-om 330e obrisala pod. Ovo je početni model Modela 3 i naravno da je BMW pobijedio jer ste vi njemački orijentirani… Ne nismo, a evo kako stvari stoje.
ovo su modeli kod kojih čitatelji biraju stranu i prije sučeljvanja
BMW 330e je trenutno čak i najzanimljivija trojka jer kad pogledate cjenik trošarine i davanja su na nju najmanja. Recimo, dok ćete na 330i platiti preko 24 tisuće kuna PPMV-a, na 330e trebate državi dodatno dati samo 6190 kn. To zvuči primamljivo, budući da 330e ima 43 KS više, ide brže i troši manje od 330i.
bmw 3 plug-in je najjača trojka sa stražnjim pogonom, izuzev M3
S jedne strane, BMW komunicira sve tehničke podatke, a kod Tesle smo uvjereni da prosječan vozač ne može odmah pronaći „koliko koji model ima konja“. To su neke nove generacije, koje pitaju samo koliko daleko možeš dogurati. No, možda i nisu u krivu, jer svaka Tesla ide papreno, pa i ovaj početni Model 3 sa 258 KS.
Dakle, BMW 330e raspolaže sa 184 KS iz 2.0-turbobenzinca pri 5000 okretaja te 300 Nm raspoloživih odmah, od 1350 o/min. No, tu je još 113 KS snažan elektromotor sa 265 Nm. Kad sve to to zbrojite čarobnom formulom dobit ćete 292 KS i 420 Nm, povezano s 8-stupanjskom automatikom.
Stražnji pogon im je jedina dodirna točka
Ovo je najsnažnija izvedba trojke sa stražnjim pogonom (izuzev modela M3), a Tesla Model 3 sa stražnjim pogonom dolazi samo u najslabijoj izvedbi. Gospodin Musk aute ne označava kao Europljani, već – čisto da znate – najjači model zove se Performance, srednji je Long Range, a testirani se zove Standard Plus. Dva jača imaju pogon na sve kotače, teži su 225 kg i suludo su brzi. Ali, da se razumijemo, brz je i početni model kakav testiramo.
Čak je i početni model Tesle Model 3 brži od testirane serije 3
Nakon početne Tesle Model 3 koja do 100 km/h ubrzava za 5,6 sekundi, druga po redu, s pogonom na sve kotače, ima puno veću bateriju i više snage. Takva do stotke stiže sa samo 4,4 sekunde, a doseg sa 409 km (testirani Standard Plus RWD) raste na čak 560 km (Model 3 Long Range). Ali raste i cijena za oko 68 tisuća kuna.
za 100.000 kn više Model 3 do stotke ubrzavat će za samo 3,3 sekunde
Dimenzije između BMW-a i Modela 3 su vrlo slične, pa se razlike mjere u milimetrima, ali da stvar bude bolja BMW je teži i ima manju nosivost. To nismo očekivali! Njegova masa iznosi 1832 kg, a nosivost 468 kg, dok Model 3 sa 1622 kg ispada lagan kao perce, a nosivost mu je limitirana na boljih 558 kg.
Plug-in izvedba 330e ima smanjen prtljažnik (nudi 375 l) u odnosu na klasičnu izvedbu koja raspolaže sa 480 l, pa je Model 3 i po tom pitanju bolji jer nudi 425 litara. Ako planirate vući manju prikolicu s Teslom, nije problem, samo odmah u startu treba doplatiti 880 eura. Tada biste smjeli povući do 910 kg, kažu u Tesli, ali naša iskustva s baterijom i vučom prikolica govore da na to bolje zaboravite.
Čista električna platforma znači stanovite prednosti u usporedbi s hibridom, to je neosporno
U odnosu na BMW Serije 3 Tesli možemo zamjeriti doživljaj kvalitete interijera, prekidača, pa i drugih detalja. Da nema tog velikog ekrana, kupac u njoj dok stoji zapravo ne bi imao što voljeti. Premium razred ipak podrazumijeva malo uslugu na malo višoj razini.
Tesla Model 3 zaista nudi čudesne mogućnosti kad je riječ o infotainmentu, povezivosti i multimediji. Međutim, ipak treba napraviti razliku između laptopa, osobnog računala, i brze intuitivne snalažljivosti u kokpitu.
Sjedala u Tesli su kriminal! Stalno ih dodirujete i moja biti sjajna, pogotovo u takvom autu
U Modelu 3 je kao da imate otvoren laptop, pa su mogućnosti bolje, ali intuitivnost i ergonomija tu ne stanuju. Možda ćete uživati u tako velikom ekranu i voljeti ga, ali kad je riječ o sigurnosti to ipak nije to. Ne provode svi vozači 8 sati na društvenim mrežama da se u takvom okruženju osjećali prirodno….
kabina je razočarala, ali sve ostaje iza vas kad stisnete gas…
Štoperica je otkrila kako oba modela vole malo pretjerati, barem što se ubrzanja tiče. Tesla je obećala ubrzanje do 100 km/h za 5,6 sekundi, ali ispod 5,9 nije išlo. No, ni BMW nije bolji jer nije ostvario obećanih 5,9 sekundi, već najbolji sprint do 100 km/h traje 6,1 sekundu. Ipak, kad stisnete gas – brži su samo supersportaši.
Iznad 100 km/h počinje se osjećati razlika, a za to je jednim dijelom odgovorna i viša masa njemačke trojke. Tesla se tad odvaja i do 200 km/h stiže 2,6 sekundi prije nego li 330e. Za samo 24,9 sekundi. Ako bi gledali ubrzanje na 400 m, onda Model 3 ima vrijeme od 14,1, dok 330e tu udaljenost prevaljuje za 14,3 sekundi.
Ukratko, BMW na račun pogona ima samo višu špicu, i to ne puno
Ubrzanje od 60 do 100 km/h BMW izvodi za 3,3 sekunde, a od 80 do 120 km/h za 4,1 sekundu. Tesla je brža u oba slučaja, pa postiže vremena od 2,8 i 3,5 sekundu. Njenih 258 KS i 525 Nm s manje mase na leđima jednostavno vrijedi više.
A subjektivno? Da, na strani Tesle je osjećaj moći, ali BMW je ostao kralj kad govorimo o stabilnosti. Tesla djeluje pomalo šuplje i to što je lakša 211 kg vozač ne osjeća kao dinamičku prednost.
Dinamika Tesle je zamaskirana velikog snagom pogona
Što je najbolje, Model 3 je stajao na većim 19-colnim kotačima, a testove dinamike je odradio poput običnog gradskog automobila. Odnosno, dok je Model 3 kroz dvostruku izmjenu trake prošao sa 121,8 km/h, BMW je proletio sa 130,3 km/h. Pri nižim brzinama i na slalomu razlika nije toliko strašna.
Važno je istaknuti kak Model 3 do svoje granice prijanjanja budi veliko samopouzdanje u rukama i prsima vozača. Lako je poželjeti više i jače ju stisnuti. Sjajan je taj električni osjećaj snage i preciznosti, ali nemojte pomišljati da ste na stazi.
Model 3 neće kupiti brzi maratonci, već umjereni vozači koji samo ponekad vole stisnuti gas. Onako baš jako, ali kratko. Za njih je Tesla savršen izbor.
Tesla svoju dinamičku sputanost, koju otkriva štoperica i brzi vozač, kompenzira trenutnom i golemom snagom elektromotora, ubrzanjima i međuubrzanjima. Ali, sigurno ste vidjeli koliko se često i lako pali lampica ESP-a koja se ne da isključiti, s razlogom.
Vozne osobine joj nisu loše, ali nisu ni premium – što ne možemo reći za kočnice. Izvrsne su u oba slučaja, a u Tesli bi pohvalili i sam osjećaj na papučici, važan za doziranje, što nije čest slučaj kod električnih modela.
Tesla je brža, ali BMW je udobniji i vozniji
Tesla je tvrda i to na onaj „daska“ način da samo zbog toga ne želite niti razmišljati i Performance izvedbi koja je još tvrđa. No, nije neupotrebljiva – naprotiv – ali se ne može mjeriti s toplinom kojom BMW odbija rupe. Baš kao što se Bavarac ne može oduprijeti njenim silovitim ubrzanjima.
VAŽNO JE NE ZABORAVITI DA TO NISU AUTI ISTE VRSTE
BMW 330e ima elektromotor snage 113 KS i bateriju kapaciteta 12 kWh. To mu dozvoljava da u hibridnom modu vozite do 54 km isključivo na električni pogon te da postignete najvišu brzinu od 110 km/h. Naravno, ne istovremeno. Ako uključite električni program vožnje, moći ćete postići najvišu brzinu od 140 km/h.
Takve mogućnosti zbilja izgledaju slabašno naspram Modela 3, ali kad se električni pogon u BMW-u zbroji s onim na fosilna goriva… Ispada da imate limuzinu s 292 KS koja u prosjeku troši samo 5,9 litara i koja uz spremnik goriva može prevaliti 731 km sa samo jednim punjenjem.
Doseg je očekivano na strani BMW-a
Tesla ne može niti upola toliko, ali ako razmišljate o njoj onda je to nešto s čime računate. Uz prosječnu potrošnju od 17,1 kWh Tesla Model 3 na testu je pokazala doseg od 326 km. Za izvedbu s najmanjom baterijom kapaciteta 55,6 kWh to je prihvatljivo iako je obećan doseg od 406 km. U nekom ciklusu bi se i to moglo postići, a ako jurite malo brže, računajte s do 250 km. Nisu to tako loše brojke.
Tesla se brzo puni, pogotovo ako nađete Teslin Supercharger. Do 80 posto baterije može se obnoviti za manje od pola sata. Na sporijim DC punjačima 50 kW, do 80 posto baterije obnovit će se za oko sat vremena. Nije loše, ali je još uvijek desetak puta sporije nego na benzinskoj crpki.
Emisija CO2 iz ispuha je nula, ali Model 3 zagađuje
Ok, ali barem je emisija CO2 jednaka nuli. Pa nije baš. Ako Model 3 punite na punionicama po Njemačkoj ispada da je emisija CO2 na svakih 100 km u Modelu 3 ravna 83 g/km. Jer, u Njemačkoj se na proizvodnju 1 kW troši oko 486 grama. Srećom u nesreći, u Hrvatskoj je proizvodnja električne energije i dvostruko čišća, pa ispada da Tesla Model 3, puneći se u Hrvatskoj, okoliš zagađuje sa 40-ak grama CO2 po km. Nije puno, ali nije ni nula.
Neočekivano, ali Tesla je na protokolima aktivne sigurnosne opreme, a tamo smo od nje očekivali najviše, skupila manje bodova od BMW-a. No to je nešto što smo već naučili. Ako tražite pametni tempomat, nadzor vozne trake i aktivnu asistenciju, tada u obzir dolaze samo premium proizvođači.
doplata za paket „autonomne vožnje u tesli stoji oko 40.000 kuna, a BMW to naplaćuje 10-ak tisuća kuna manje
I premium još uvijek zna štekati i kočiti na praznim zebrama, kao Mercedes, ali u prosječnim autima to jednostavno ne radi dovoljno upotrebljivo. Tesla Model 3 je daleko iznad prosječnog vozila, pogotovo kad je riječ o autonomnoj vožnji, ali sada se vidi i koliko je premium napredovao.
Jeftinija Tesla ima bolji moćniji pogon i veći prtljažnik – je’l to dosta?
Kad zbrojimo veći prtljažnik, bolja ubrzanja, pa čak i bolju nosivost teško, a onda i nižu cijenu – zaista je teško reći da Tesla Model 3 nije bolji auto. Ali, isto tako treba izgovoriti, da je BMW puno udobniji i vozljiviji, da ima puno bolja sjedala, a ne bi vjerovali – čak je i tiši na svim mjerenjima, a pogotovo na autocesti.
Na koncu, razlika u cijeni nije mala. Barem ne kod početnih modela. Jer, za početni BMW 330e potrebno vam je 394.427 kuna, a bazna Tesla Model 3 starta s oko 314.434 kune.
Realno, Tesla je strašno zanimljiva i nevjerojatno snažna, čak i u početnoj izvedbi, ali BMW je konkretniji auto. Pogotovo na našem tržištu s limitiranim brojem punionica.