Transporter VW T7 Multivan (2022.) – Sve što stari nije bio
VW Multivan pronalazi nove korijene u generaciji T7. Sada kada nastaje na putničkoj MQB-platformi postao je moderniji, niži te učinkovitiji. Prva vožnja otkriva što je ostalo od duha legendarnog prethodnika i čini li ga sve to zajedno - boljim?
S primjercima novog T7, koji su odnedavno počeli silaziti s proizvodnih traka u Hannoveru, za gospodarsku diviziju VW-a počelo je novo doba. U budućnosti ćemo govoriti o tri tipa VW Transportera, ili Bullija ako vam je draže. Postojeći, konvencionalni T6.1 ostaje u ponudi do 2024., jedini će nuditi opciju pogona 4×4 te zapravo jedini ima pravo da ga se zove tradicionalno – VW Bus. Nakon 2024. stići će nova generacija, gospodarsko vozilo nastalo u suradnji s Fordom. Iduće godine predviđeno je predstavljanje full-electric I.D. Buzza na MEB-platformi, a mi smo se ovom prilikom družili s novim T7 koji se temelji na putničkoj MQB-platformi.
Izdužen umjesto kutijast
Iako T7 nastaje na vlastitoj MQB-platformi, preuzima većinu poznatih dijelova uključujući i poznate VW-motore. Prednji je kraj pritom produžen 20 cm radi zaštite pješaka jer se novi T7 više ne može osloniti na homologacije T6.1 koji je zapravo koristio strukturu T5 još iz 2003. godine. Prevedeno u brojke, to znači da je novi T7 sa 4973 x 1941 x 1903 mm, sedam centimetara duži, četiri širi, ali i pet cm niži od T6.1. Čak i duža varijanta (5173 mm) stoga ne može ponuditi mjesta kao u T6.1 s kojim dijeli isti međuosovinski razmak pa za sve navikle na prostranost može biti vrlo neobično kada kabel u plug-in varijanti T7 oduzme puno od prtljažnog prostora (469 l do krova).
Nove proporcije, sada više karavanski izdužene nego kutijasto povišene, donose razlike i u položaju sjedenja. Vozač i suvozač pomaknuti su 20 cm unazad, više se ne moraju penjati i primati za dršku da bi ušli u automobil te među njima ima pedalj više prostora. Niži krov također donosi prednosti po pitanju aerodinamike, jer su otpori zraka značajno reducirani te je cw sa 0,35 pao na samo 0,30. VW tu rado spominje i prednosti kod ulaska u niske garaže, ali uz manjak prostora ostaje i činjenica da s ovom visinom na hrvatskim autocestama nećete službeno u kategoriju i za osobna vozila.
Novo stanje stvari
Dodatna izmjena koja bi mogla uznemiriti nostalgičare jest činjenica da više nema trećeg reda koji se standardno u Multivanu mogao preklopiti u krevet, već su tu pojedinačna sjedala. Ipak, ta će opcija postati dostupna nešto kasnije, ali uz nadoplatu. Sjedala su sada znatno lakša nego prije, no s 22 kilograma još uvijek nije najjednostavnije manipulirati. Jednako teško može biti i opsluživanje infotainmentom i ostalim komandama, s obzirom na to da T7 tu preuzima novi VW izričaj koji na testovima, ali i praksi nije baš najbolje prihvaćen. Dobra je vijest da minimalistički prekidač DSG-mjenjača zahvaljujući tehnologiji Shift-by-wire sada ne zahtijeva izbočenu središnju konzolu pa je prolazak u stražnji kraj iznimno lagan. Dio standardne opreme postaju Full LED-svjetla, brojni sustavi asistencije, dvoja klizna vrata i sedam zračnih jastuka, na račun čega bi Multivan u konačnici trebao biti oko 12 posto povoljniji no prije.
Prvo benzinac i plug-in, dizeli slijede
Početak motorizacije čini 1,5 snage 136 KS koji ostavlja nevjerojatno tih dojam u vožnji. Osim kultiviranosti, dobrom ugođaju pomaže i činjenica da je prostor motora sada udaljeniji od kabine. To bi, naravno, trebalo još više doći do izražaja kada se u ponudi nađe dvolitreni dizel snage 150 KS koji stiže u proljeće iduće godine. Snažniju varijantu 2.0 TDI sa 204 KS morat ćemo pričekati tek za 2026. jer se ista priprema za novu normu Euro 7.
Dotad se moramo zadovoljiti jednako snažnim TSI-jem ili plug-in hibridom koji nudi ukupno 218 KS i 350 Nm. 1.4 eHybrid nudi poznatu kombinaciju benzinca od 150 KS, e-motora od 85 kW i baterije kapaciteta 10,4 kWh (ispod prednjih sjedala), no za razliku od Golfa GTE (245 KS) nudi manju snagu zbog većih opterećenja, nosivosti ili činjenice da može povući prikolicu do 1600 kg. U vožnji eHybrid djeluje samozatajno i komforno. Brujanje je prisutnije tek pri višim brzinama, dok je uključivanje i isključivanje motora sasvim neprimjetno. Startanje je na struju, doseg je otprilike 50 km, a najviša brzina u tom slučaju ograničena na 130 km/h.
S preciznijim upravljačem te znatno nižim težištem, poglavito u plug-in varijanti s baterijama u podu znatno je agilniji u zavojima. Ni sam ovjes nije tek tako preuzet od Passata ili Tiguana, već je, primjerice, prednji dio osovine specifično prilagođen potrebama T7. U praksi to znači da neravnine upija s mnogo pažnje, trudeći se da za razliku od prethodnika što manje neugodnih poskakivanja prenese do leđa putnika. Kako uz to opcionalno nudi i adaptivan ovjes, osjećaj vožnje se može usporediti u toj klasi samo s Mercedesovom V-klasom.
Zaključak
Dosad je Multivan bio pravi mali autobus, no sada je revolucionirao prema punokrvnom osjećaju vožnje automobila. Tradicionalistima će, naravno, nedostajati komandirajući visoki položaj sjedenja, a još više iznimna ponuda prostora unutar kompaktnih dimenzija. U svemu ostalom je T7 miljama iznad prethodnika.