Toyota RAV4 Hybrid: Povratak na pravi put uz dizajn i kvalitetu koja se traži

Peta generacija stigla je kao najljepši podsjetnik na Toyotinu četvrtstoljetnu dominaciju među rekreacijsko-aktivnim vozilima, današnjim SUV-ima. Novi RAV4 ne samo da izgleda bolje od prethodnika, već se i mnogo ljepše vozi

O popularnosti Toyotina SUV-a suvišno je trošiti riječi, na kugli zemaljskoj ima ih devet milijuna i ta brojka dovoljno govori sama za sebe. Pritom je svaka generacija uspješno isijavala karizmom prvog modela, ali teško se oteti dojmu da je prethodnoj, četvrtoj generaciji nedostajalo malo karaktera. A ruku na srce, ni za upravljačem nije baš oduševljavala zahtjevnije europske kupce. Uz sve navedeno, tijekom godina broj izravnih tržišnih konkurenata povećao se na više od 20. I svi su oni reinterpretirali originalni Toyotin koncept te pomalo ‘otimali’ kupce, ali u Aichiju nikad nisu sjedili prekriženih ruku.

Nova platforma

Pod kraticom TNGA (Toyota New Global Architecture) krije se nova Toyotina globalna platforma, a RAV4 koristi inačicu sa sufiksom ‘K’ koja je omogućila mnogo više slobode ne samo dizajnerima, već i inženjerima. Za razliku od prethodnika koji je pomalo dizajnerski nedorečen, sada moramo priznati da RAV4 djeluje kudikamo mišićavije i robusnije, odnosno ‘američkije’.

Kvalitetniji materijali, uredna završna obrada i ugodna ergonomija koja dizajnom pristaje ideji najpopularnijeg japanskog SUV-a. Ipak, voljeli bi osjetiti malo više maštovitosti kao što je slučaj s vanjskim dizajnom koji zaslužuje aplauz

Za to je najzaslužniji novi dizajnerski izričaj s poligonalnim oblicima, uz mnoštvo oštrih linija i bridova. Kada se malo bolje zagledate, otkrit ćete formu osmerokuta koja se provlači kroz mnoštvo detalja, a ponajviše na prednjoj maski i lukovima kotača. Iz svakog kuta gledanja RAV4 od sada pršti dinamikom te najavljuje da ni za upravljačem više nema dosade!

Hibridna snaga

Dizelaše zaboravite, nema ih u cjeniku. U prvi je plan gurnut novi hibridni sklop sastavljen od 2,5-litrenog benzinca, elektromotora i baterija. U slučaju pogona na sve kotače, naravno, do stražnje osovine ne vodi kardansko vratilo, već stražnji par kotača okreće elektromotor, a otud i razlika u snazi u odnosu na inačicu 2WD koja broji 218 umjesto 222 KS. Za razliku od prethodnika, sada do stražnjih kotača stiže 30 posto više okretnog momenta (maksimalno do 80 posto), što je blizu klasičnog mehaničkog rješenja, pa se bez bojazni možete uputiti u manje zahtjevne terenske avanture, jer tu je i mod Trail koji selektivnim kočenjem djeluje na kotač koji proklizava. I to vrlo uspješno, što smo i mogli isprobati na posebno pripremljenom zemljanom poligonu. No više nas veseli konkretniji i dinamičniji nastup na asfaltiranim podlogama. Zašto? Kao prvo, novi RAV ima 15 mm niži centar težišta, osjetno proširen trag kotača (35 mm sprijeda i 55 mm straga), a tu je i raspored mase od 51:49, što predstavlja idealnu vrijednost.

U praksi, to znači da su kukovi vozača 15 mm bliži tlu, automobil je nekako ‘prisniji’ s podlogom, manje se naginje, agilniji je te izravniji na upravljaču. Ukratko, učinjen je korak u pravom smjeru što će se posebno svidjeti europskim kupcima koji su zahtjevniji po pitanju dinamičkih osobina. A s tim u skladu, otkrili su nam inženjeri, RAV4 koji se isporučuje za europsko tržište opremljen je posebnim kočnim pločicama koje bolje podnose visok ritam vožnje. Zanimljivo, na autocesti, gdje je zapravo najteže izvući koristi hibridnog sklopa jer baterije brzo ‘iscure’, ukupna je potrošnja smanjena punu litru, što je vrlo pohvalno. A u mješovitom ritmu vožnje uspjeli smo se voziti s prosjekom oko 5,5 l/100 km.

Još praktičniji i sigurniji

Osim što je na račun poboljšane zvučne izolacije ugodnije boraviti u kabini, primjetan je i napredak po pitanju kvalitete materijala, uz uzornu završnu obradu. Putnicima su na raspolaganju brojni pretinci za sitnice, ali i sveukupno pet USB-ulaza (tri sprijeda i dva straga), uz dodatnu mogućnost indukcijskog punjenja baterije pametnog telefona.

Američki! Mnogi su odmah primijetili glavne konture karoserije koja izgleda "američki", a srećom je i karoserija prostrana na sličan način
S prethodnom generacijom nismo bili previše zadovoljni, ali sad se čini da su stvari sjele na svoje mjesto. Čak i kad govorimo o dinamičkim svojstvima

Osim klasičnog središnjeg retrovizora sa zrcalom, potezom prsta može se uključiti širokokutna kamera za bolji uvid u situaciju iza vozila. Narastao je i prtljažnik dodatnih 79 litara, na ukupno 580, a povećan je odmak od tla 15 mm, za bolju prohodnost izvan asfalta. Priču zaokružuje sigurnosni paket Toyota Safety Sense koji na račun bolje kamere prepoznaje pješake i bicikliste noću, a tu je i sustav za sprječavanje naleta na vozilo ispred vas, odnosno zadržavanje u prometnom traku. Prodaja u Hrvatskoj već je započela, a što je najbolje, prodajne cijene ostale su na razini dosadašnjih.

ZAKLJUČAK: Dizajnerski privlačan kao CH-R, zabavniji u vožnji te osjetno karizmatičniji od prethodnika. Sve predispozicije za tržišni uspjeh su tu! Ako nas pitate, hibridni pogon je obavezan, a s pogonom na sve kotače cijela priča dobiva puni smisao.