Test Toyota RAV4 2WD 2,5 VVT-i HSD Executive

U teoriji zvuči sjajno voziti popularni SUV poput Toyote RAV4 Hybrid, no nas zanimaju zaključci nakon testiranja u gradu i na otvorenoj cesti

Ako ste ozbiljan kupac Toyote RAV4 Hybrid, najprije će vas zbuniti pogled na tehničke podatke. Jer, model s pogonom na sve kotače pored 2,5-litrenog benzinca sa 155 KS ima i dva elektromotora. Jedan snažan 105 kW je na prednjoj osovini, a drugi slabiji (50 kW) pokreće stražnje kotače. Ukupna snaga svih sustava (snage se ne zbrajaju) po Toyoti iznosi 197 KS. Zbunjujuće je što model s pogonom samo na prednje kotače, kakav smo testirali, nema stražnji elektromotor, a navodno unatoč tomu ukupno razvija – 197 KS. Kako? Jednostavno, tako smo napravili jer menadžment sinergijskog pogona dozira snagu benzinca i elektromotora tako da „vuku“ sa 197 KS, pa se samo drukčije snaga raspoređuje kad je u kombinaciji i stražnji pogon – kažu u Toyoti. Nadamo se da si to možete predočiti.
Maksimalno pojednostavljeno – RAV4 Hybrid 2WD načelno funkcionira kao Toyota Prius, ali s većim benzincem i jačim elektromotorom. Gledajući performanse, nazivna snaga opravdana je samo kroz prizmu ubrzanja do stotke za 8,3 sekunde. Najviša brzina od 180 km/h je dovoljna, ali ne i reprezentativna.
Nedavno smo na testu Imali Lexus NX300h, koji koristi gotovo identičan pogonski sustav, a važna je vijest što RAV Hybrid funkcionira nježnije, tečnije i tiše. Ukupni dojam pogona je bolji i Toyota je zaista profinjeno uskladila rad benzinca i elektromotora.
Pred vozačem su tri moda vožnje (EV, Eco i Sport) i to je zapravo, uz izuzetno nježnu nogu na gasu, sve što trebate znati. U položaju Sport nema pravog sporta, ali tu možete ostvariti najbolja ubrzanja i najvišu potrošnju koja prelazi i 10 litara. Tko o tome razmišlja, bolje neka produži dalje. Svakodnevica će izgledati tako da ćete se 99 posto vremena voziti u modu Eco, pa kad se baterija inercijski ili kočenjem napuni, nekoliko kilometara ulovit ćete vozeći i samo na struju. RAV-u hibridu kronično nedostaje plug-in priključak s kojim bi barem svako jutro mogli krenuti s punom baterijom (ako je utičnica ili punionica u blizini). Ovako je riječ o kompromisima i vozačevoj vještini koja će struju iskoristiti u gradskim gužvama za pomicanje na semaforima. Odnosno, najviše smo izvukli, dok je bilo struje u bateriji, krstareći uz pomoć elektromotora. Ali, samo do brzine od oko 70 km/h, ako vam se primjerice otvori zeleno svjetlo na semaforu ili nakon nizbrdice klizite ravnicom. Dok je baterija puna, život u RAV-u je lijep, samo je problem što se relativno brzo isprazni.

Baš kao i Outlander PHEV i RAV4 Hybrid mrzi autocestu. Raste buka i potrošnja tako da je komfor vožnje u dizelu nemjerljivo viši. U gradu je osjetno bolje, pa smo zabilježili prosjek od svega 6,3 l/100 km. Dok se nježno vozite, u kabini je i vrlo tiha i vlada ozračje kakvo biste i očekivali od hibrida. Udobnost na neravninama nije za pohvalu jer, kao i svi auti ove vrste, i ovaj Hybrid ima problema s masom. To se u konačnici odražava i na vozne osobine. Rezultat i mogućnosti su korektne, ali ne i konkurentne dinamičnim SUV-ima.
Test smo završili uz prosjek od 8,5 litara, i to je rezultat koji taman zadovoljava, ali ne oduševljava. Ovo je auto koji nije sam po sebi štedljiv, ali vozač svojim angažmanom i kompromisom to može postići. Radijus kretanja (spremnik 56 litara) kreće se oko 650 litara.
Kupac neće pogriješiti ako kupi hibrid, ali samo ako ga to zabavlja. Početni model s pogonom samo na prednje kotače dostupan je od 259.900 kuna, a model poput testiranog s višom razinom opreme 279.900 kn, odnosno 294.420, uračunamo li brojne doplate. Informacije radi, izvedba s pogonom na sve kotače, ovisno o serijskoj opremi, skuplja je između 23 i 30 tisuća kuna.