Rabljena Toyota Prius (2004.-2009.)

Ima svojih mana, ali one ne udaraju po džepu. Toyota Prius s obzirom na statistike slovi kao najpouzdaniji auto na svijetu. Evo kakva je situacija s kupnjom rabljenog modela druge generacije (vrijedi i za treću)

Nekad smo govorili da je kupnja hibridnog vozila problematična jer je naknadna prodaja rabljenog vrlo teška i visok je gubitak vrijednosti. Međutim, vremena se mijenjaju. Voze ih čak i domaći taksisti, a sve je više i individualaca koji upravo u Priusu pronalaze najbolje rješenje. 

Na koncu, u domaćim oglasnicima možete pronaći svega četiri do pet konkretnih modela koji se prodaju. Međutim, po Prius se ide u EU, pa je tako na naše tržište stigao i testirani model s fotografija. Stoga vam donosimo i izdvojeni popis troškova razmišljate li i sami o unosu vozila.

Toyota Prius je nešto posebno pa vam čak osigurava i poseban imidž. U njoj niste vozač Opela, vozač Škode, Forda ili VW-a, pa čak ni Toyote – tad ste vozač Priusa. Međutim, inteligentni razlozi za kupnju opravdani su samo onda ako uistinu trebate to što Prius može ponuditi. Naime, postoje kompromisi na koje treba pristati. 

Nisu mali, ali ako vas oni ne zakidaju, vjerojatno ćete postati jedan od najzadovoljnijih vozača. Prvo, ako počnete juriti, shvatit ćete da su vozne osobine Priusa, u smislu sporta, jednostavno loše. Potom morate biti i smiren vozač jer ako nervozno skačete po papučici gasa, Prius će trošiti puno i probit će vam bubnjiće motorom koji uz CVT-mjenjač suludo skače u okretaje. Na koncu, do performansi (170 km/h i 10,9 s) se ne dolazi na jednostavan dizelski način.

U čemu je onda dobra ideja tog vozila?

Ako ste jedan od ambasadora grubog 1,9 TDI turbodizela, onda je ponajbolje da prestanete čitati tekst. No, možete li zamisliti novu filozofiju vožnje u kojoj se zabavljate kalkulirajući primjenom elektromotora i laganim doziranjem gasa. Ako vas veseli što klima-uređaj hladi kabinu čak i kad motor ne radi. 

Ako volite trenirati štedljivu vožnju, i to autom koji najčešće prelazi 200 tisuća kilometara bez ikakva kvara, onda Prius može biti vozilo za vas. Zamislite ga kao privatni tramvaj kojim ne jurite, već se uredno prevozite od točke A do točke B. Tad je savršen!

Artiljerija bez municije

Na fotografijama je primjerak redizajnirane druge generacije sa 1,5-litrenim Atkinsonovim benzincem snage 76 KS i 115 Nm, ali i elektromotorom od 50 kW i 400 Nm. U zbroju snaga se kreće oko 111 KS i 478 Nm – ali dojmovno je okretni moment ravan 160 Nm. Kad stisnete gas, Prius ubrzava kao običan 1,6-litreni benzinac s oko 120 KS. 

Poanta Atkinsonovog motora je u drukčijem ciklusu otvaranja ventila zbog čega nije toliko snažan, ali je u određenim okretajima posebno iskoristiv. I zato je sjajna kombinacija s CVT-mjenjačem koji ga stalno može držati baš u tim okretajima. Međutim, upravo to i je razlog zašto kad stisnete gas, motor počne raditi kao golemi generator u pilani derući se na 5000 okretaja. 

Teoretski to donosi učinkovitost (potrošnja/performanse), ali uživo nema neke ljepote. Uglavnom – zato Prius ne treba stiskati.

U ritmu prometa za sreću

Možda i previše naglašavamo manjkavosti Priusa jer kraj njih je znatno više prednosti. Dok pratite ritam prometa, jutarnje gužve, uživat ćete u vrlo tečnim ubrzanjima. U komfornom podvozju koje prokazuje masu vozila, ali se fino i bešumno kotrlja. Pomicanja na semaforu odradit ćete vozeći samo na struju. 

Osim toga, klima i grijanje rade iznimno učinkovito, opreme je puno, a pohvalili bismo i kvalitetu audiosustava koji u novijim modelima ima i internu memoriju za snimanje glazbe. U tom slučaju nema problema s performansama. Prius solidno povuče sve do 140 km/h, a dotad se bez problema nosi sa svim zadacima. 

Od 40 do 120 km/h je fantastično tih i štedljiv, a upravo su to brzine koje koristimo u 95 posto situacija. Na koncu, s Priusom se može i na put, ali velika opterećenja (četiri putnika i prtljaga) ili krovne kutije ga toliko kastriraju da je tad bolje putovati starom cestom. I zato, Prius je fantastičan auto za gradske i međugradske relacije, a ako planirate često putovati Dalmatinom s punom kabinom, onda biste ipak trebali birati model nakon 2009. koji je dobio jači 1,8-litreni benzinski motor.

Na samom vrhu ADAC-ovih statistika pouzdanosti

Najjači aduti Priusa su njegova prostranost i pouzdanost. Kabina je prozračna i prostora ima u izobilju, poglavito na stražnjoj klupi s ravnom podnicom, pa možemo reći da je Prius jedan od najprostranijih automobila ispod 4,5 metara dužine. Savršen je za mlade obitelji i gradsku vožnju.

Prius već godinama slovi kao najpouzdaniji automobil jer po cestama svi voze gotovo bez kvara. Čak se ni baterije koje dolaze s tvorničkim jamstvom od osam godina ne kvare. Jedino na što možete obratiti pažnju je njegov akumulator, koji – kad je star – ne daje zdravih 12 volti pa kompjutor zna javljati neobične greške. Sve drugo, od komponenti podvozja, ispuha, pumpi… Jednostavno Prius se ne kvari pa će onima koji se mogu saživjeti s njegovim karakterom, zasigurno biti sjajan izbor.

Poznati hrvatski drifter ponosno se prilagodio i na očigled uživa u
dražima pouzdanog Priusa