Nova Toyota Corolla je pravi tri u jedan!

Vjerujte nam, Auris vam neće nedostajati jer je nova Corolla bolja od njega u svakom pogledu. Osim po pitanju stražnje klupe i prtljažnika, a za to su tu druge izvedbe

Postoji nekoliko razloga zašto je Toyota Corolla najprodavaniji auto na svijetu. Model koji je usrećio preko 45 milijuna vozača i koji je na tržištu pod istim imenom još od 1966. kroz 12 generacija. Srećom iza nas je i nespretnih 12 godina kad ju je mijenjao ugašeni Auris, pa izgleda da je Toyota naučila onu staru: “Ne mijenjaj konja koji dobiva”!

Ukinuti dizeli

Ipak je Toyota napravila nešto odvažno, a to nije samo novi dizajn koji je ostao vrlo blizak studijskim idejama. Spojili su inženjere i dizajnere, pa se u procesu izgubilo jako malo originalnosti koju je studija pokazala. Toyota je osim time hrabrost pokazala što je osluhnula europsko tržište, pa iz novih Corolla u potpunosti izbacila dizele. Nema više ni 2,0-litrenog, a ni 1,4-litrenog sa 90 KS koji je slovio kao prava mjera za naše, a i susjedna tržišta.

Kolika je nova Corolla?

Veća od je prehodanog Aurisa, ali nije prostranija. Duža je 40 mm (4370 mm), ali je i šira 30 mm te niža čak 25 mm. S time je Corolla pokazala potpuno nove proporcije koje djeluju daleko zanimljivije i agresivnije te se podudaraju s riječima Predsjednika marke koji je naredio: “Nećemo više proizvoditi dosadne automobile!” S druge strane, ta uzbudljivost dizajna je uzela danak, unatoč većem međuosovinskom razmaku, komforu na stražnjoj klupi i tek osrednjem prtljažnika koji nudi 361 litru. U kompaktnoj klasi očekujemo od 380 do 400 litara.

Kako je za volanom?

Najbolju uvertiru u novi dizajn Toyotinih kokpita prije par godina napravio je model C-HR, a potvrdio ju je i nedavno predstavljeni novi RAV4. Baza je ostala klasična, ali je upakirana u puno kvalitetnije materijale, bolju završnu obradu i na koncu modernije glavne instrumente. Tu će vas zato dočekati novi digitalni instrumenti iza volana (7-inčni digitalni zaslon) i novorazvijeni centralni info-ekran dijagonale 8-inča. On se na prvu čini puno većim, ali u njegovim su rubovima mehanički prekidači. Zato je u konačnici malo manji, ali svakako intuitivniji za korištenje. Toyota je glavni ekran lijepo naslonila na središnji greben tako da se čini, i dizajnom i materijalima, kao da izlazi iz njega. Vide se i neke veze s prethodnikom poput uglatih otvora ventilacije, ali realno – doživljaj je potpuno drukčiji. Sjedi prilično nisko i vozač se osjeća angažiran u upravljanje.

Što donosi nova platforma?

Vizualno ne previše, ali kad počnete voziti shvatit ćete da je donijela puno toga dobroga. Potencijal te nove globalne TNGA-platforme otkrili smo s prvom vožnjom hibridnog Priusa. Tad, dok još električari nisu uzeli toliko maha, gledali smo ga ispod oka zbog povećane mase, uskih guma i činjenice da mu dinamika nije u prvom planu. No, sjećamo se, Prius četvrte generacije nas je izuzetno ugodno iznenadio. Ne, nije postao sportaš, ali je postao izuzetno zabavan za vožnju jer kroz svaku komandu reagira prozračno, jasno i bez otpora. E pa na toj bazi je napravljena i Corolla, ali je još bolja i još učinkovitija. Nova platforma nije neudobna. Naprotiv, naglašeno je tiha i pitoma te preko neravnina prelazi bez stresa tipičnog za kompaktnu klasu. Corolla je tu definitivno otvorila novo poglavlje i tko ju ne promatra sa stražnje klupe, ili iz prtljažnika, ili ne traži dizela, sigurno će se zainteresirati. Razloga za to ima u izobilju.

Opremljenost?

Tko želi mirisati na premium i imati samo malo višu cijenu mora ponuditi najbolje ili gotovo najbolje. Nova Corolla nije zamišljena, iako je za europsko tržište, kroz komplicirane konfiguratore. Ne, paketi opreme su od starta bogati, pa je moguće birati svega nekoliko osnovnih opcija. Ili, jednostavno, izabrati sljedeći bogatiji paket opreme. Glavne doplate su metalik lak (3800 kn), biserna boja (5700 kn).

 

 

 

 

 

Paket HUD koji donosi info-zaslon u boji s projekcijom na vjetrobransko staklo, dodatno prilagodljiv, ali i TFT-instrumente stoji 2700 kn. Posebno je atraktivan veliki panoramski stakleni krov koji se do polovice može otvoriti, a za njega treba doplatiti 8500 kn, Corolla kao opciju, ali samo uz jačeg hibrida 2,0 nudi i AVS-sustav, a to je varijabilno podešavanje ovjesa (to na manjim Toyotama još nismo vidjeli) koje stoji 7600 kn. Na koncu, tu su i adaptivna LED prednja svjetla koja u doplatama stoje 4400 kn. Može se oš doplatiti navigacija (8200 kn), Toyota Protect zaštita izvana (1500 kn)…

Rekli smo nema dizela – što ima?

Ukratko, ako Corolla nije hibrid, onda je u njoj jako dobar 1,2 turbo benzinac snažan 116 KS i 185 Nm. S njime Corolla postiže čak 200 km/h, a do 100 km/h ubrzava za 10,3 sekunde. Kao opcija se nudi i automatski mjenjač. U ponudi je još i 1,6-litreni benzinac sa 130 KS (s ručnim i automatskim mjenjačem), ali takvog ćete pronaći samo u sedanu. Svi ostali pogoni su hibridni. Slabiji je povezan sa 1,8-litrenim benzincem, kao u Priusu, i takav razvija ukupnu snagu od 122 KS, s time da 37 kW otpada na snagu elektromotora, a 98 KS na snagu benzinca. S njime Corolla 1,8 e-CVT hibrid juri 180 km/h, a do stotke ubrzava za 10,9 sekundi. Jači hibrid stotku postiže za 7,9 sekundi, a maksimalna mu je brzina također ograničena na 180 km/h. U njemu je 2,0-litreni motor snažan 153 KS, a elektromotor je osnažen na 48 kW. Baterija slabijeg hibrida ima kapacitet 0,75 kWh, dok je u jačem 1,4 kWh.

Karavan i limuzina su priča za sebe

U petvratnom modelu na stražnjoj klupi i u prtljažniku nema mjesta previše, to smo već zaključili, ali su zato napravljeni karavan i limuzina, kao modeli za sebe. Za početak, karavan izgledao odlično. Najbolje od svih i agresivniji je od petvratnog modela. No, puno je važnije što mu je međuosovinski razmak produžen za punih 10 mm, pa zbog toga na stražnjoj klupi ima čak 48 mm više mjesta za koljena. Riješen je problem i malog prtljažnika jer tamo karavan koji se zove Touring Sport nudi čak 596 litara, odnosno 581 u slučaju 2,0 hibrida.
Još jedna priča sa sebe je limuzina koja će se zvati Corolla Sedan i koja izgleda kao mali Lexusi. Ali nije baš mala jer je dugačka 4630 mm i toliko je prostrana da će bez problema sjesti na mjesto ugašenog Avensisa. Prtljažnik joj je velik 471 litru.

CJENIK

COROLLA HB

ModelSnagaCijena (kn)
1.2 Turbo Terra116 KS139.900 kn
1.8 Hybrid Terra122 KS175.900 kn
2.0 Hybrid Terra180 KS203.900 kn

COROLLA TOURING SPORT

ModelSnagaCijena (kn)
1.8 Hybrid Terra122 KS183.300
1.8 Hybrid Executive122KS236.300
2.0 Hybrid Luna180 KS210.900

COROLLA SEDAN

ModelSnagaCijena (kn)
1.6 VVT Terra132KS139.900
1..6 VVT Executive132KS193.900
1.8 Hybrid Luna122KS189.900