

Nakon što smo na prvom testu ugostili početni model pogonjen hibridnim sklopom 1.8 od 140 KS i u početnom paketu opreme C-Enter, zaključak je bio da mu baš ništa ne fali. Posebno u okviru cijene od 32.285 eura koja se može umanjiti za 2500 eura uz Toyota financiranje. Takav početni model zapravo je nadmašio očekivanja jer ima i kožni upravljač, automatski klima-uređaj, kompletno LED osvjetljenje i brojne druge stavke neuobičajene za modele sa samog početka ponude. No, pravi luksuz i raskoš osjeća se u dvolitrenom hibridu od 197 KS, a paket opreme Premiere zapravo je ‘teška šminka’, posebno u kontrastnoj crno-zlatnoj dvobojnoj karoseriji.
Istina, testni model s fotografija košta 47.613 eura, dakle nepunih 50 posto više. Opravdava li razliku u cijeni? I da i ne, ovisno kako doživljavate ovaj Toyotin model. Ako ga percipirate kao utilitarno vozilo, tada doplata za snažniji hibridni pogon i šminkerske detalje nije opravdana. Ako pak C-HR doživljavate kao svojevrsni modni dodatak, što on svakako može biti, tada viša cijena opravdava veselje posjedovanja.
Wow efekt
Gdje god se C-HR pojavio, interes prolaznika nije izostao. Dizajnerski odmak od konfekcije itekako je uočljiv, ali tijekom sedmodnevnog druženja uočili smo da ovako atraktivan kroj karoserije poziva na određene kompromise. S obzirom na vanjske dimenzije i duljinu od 4,36 m, iskorištenost prostora putničke kabine nije optimalna. Barem ne za obiteljske potrebe, jer uporabna vrijednost jednostavno ne prati vanjske gabarite vozila. U redu, Toyota ima široku paletu modela pa će obiteljski kupci biti s(p)retniji s recimo Corollom Cross, jer C-HR stavlja formu ispred funkcije.
Recimo i da su te kvake na uvlačenje dosta nespretne za korištenje, pa je ergonomija ustupila mjesto estetici. Osim toga, prilikom kretanja kvake se uvlače u vrata, što u kabini stvara neugodan i nepotreban rezonirajući zvuk udarca. I tako nakon svakog ulaska u kabinu. Jednostavno se nismo se naviknuli na to ni nakon tjedan dana. A trebalo je ponešto vremena da shvatimo strukturu digitalnih instrumenata, koji su poprilično neintuitivni za korištenje. Jednostavno je previše izbornika i podizbornika, pa se počinje razvijati frustracija dok recimo, tijekom vožnje ili na semaforu želite brzinski podesiti visinu head-up zaslona. S druge strane, velik broj fizičkih tipki na središnjem dijelu kokpita svakako zaslužuje plus, a dobro raspoloženje podići će moćni audiosustav JBL.
Fluidna isporuka snage
Ako ste defenzivan vozač i nisu vam bitne vršne performanse, 1,8-litreni hibrid od 140 KS u potpunosti će zadovoljiti sva očekivanja. No, dvolitreni hibrid od nepunih 200 KS odlazi korak, pa i dva dalje. Odnosno, sve zadatke će ispuniti bez potrebe za dubljim pritiskanjem pedale gasa. Isporuka snage vrlo je fluidna i svako novo unaprjeđenje mjenjača e-CVT stvara ugodniju zvučnu kulisu, bez karakterističnog skuteraškog ‘zavijanja’, odnosno neusklađenosti u povećanju broja okretaja beninskog motora i povećanja brzine kretanja. Pohvala svakako ide u smislu smanjenja brzine kretanja, jer osjećaj na pedali kočnice vrlo je uravnotežen i ne osjeća se prijelaz s regenerativnog na frikcijsko kočenje, što je još jedna potvrda da Toyotini inženjeri jako dobro rade svoj posao.
Specijalisti za hibride udahnuli su novu dozu dinamike u podvozje iako C-HR s 200 KS ne treba doživljavati kao sportski automobil. U gradskoj svakodnevici, bez puno pažnje, potrošnju smo držali oko 5 l/100 km, autocesta traži litru i pol više, dok se otvorenim cestama može krstariti s prosjekom od 4,5 l/100 km. Trenutačno je na snazi akcijska ponuda, odnosno popust od 1500 eura uz Toyota financiranje, dok u kombinaciji staro-za-novo možete uštedjeti dodatnih 1000 eura, pa početni model pada ispod granice od 30.000 eura.
TEHNIČKI PODACI
Karoserija
D x Š x V 4362 x 1832 x 1564 mm, međuosovinski razmak 2640 mm, prtljažnik 447-1155 l, spremnik goriva 43 l, masa 1430 kg, nosivost 479 kg
Motor
Benzinski, četiri cilindra, četiri ventila, lanac, 1987 ccm, 112 kW/ 152 KS pri 6000 o/min, 190 Nm pri 4400 Nm; e-motor 83 kW/113 KS i 206 Nm, litij-ionska baterija 4,08 kWh (bruto), snaga sustava 197 KS
Vozne osobine
0-100 km/h……………………………………..8,1 s
Najviša brzina………………………………180 km/h
Potrošnja (WLTP)………………………….4,6 l/100 km
Emisija CO2………………………………….107-111 g/km
Potrošnja na testu…………………………4,9 l/100 km
Konkurenti
Cupra Formentor 1.5 TSI DSG od 34.615 eura, KIA XCeed 1.5 T-GDI LX Joy 7DCT 27.999 eura, Mazda CX-30 e-Skyactiv G 150 aut. od 30.610 eura , VW T-Roc 1.5 TSI 150 DSG od 31.900 eura
Cijena
Početni model……………………… od 32.285 eura
Testni model…………………………….. 47.613 eura
Ocjena
+ vrlo fluidna isporuka snage, učinkovitost pogonskog sklopa, komfor ovjesa, vozne osobine, osjećaj na kočnici, ergonomija sjedenja
– prostranost kabine s obzirom na vanjske dimenzije, ograničena varijabilnost, kvake nespretne za korištenje, izostanak fizičkog sjenila na panoramskom krovu