Test Toyota Corolla Touring Sports 2.0 HEV Sports
Uz veliki povratak Corolla je otvorila novu stranicu, a tu novu priču najbolje priča karavanska izvedba Touring Sports koja vas baš ničime ne zakida, i to osobito u jačem hibridnom izdanju
Umjesto Aurisa vratile su nam se tri karoserijske izvedbe Corolle, a kada bismo morali spasiti samo jednu, to bi bez razmišljanja bio ovaj karavan! Čak je agresivnije stiliziran od dinamičnog peterovratnog modela, a sjenu baca i na limuzinsku izvedbu Corolle.
No karavan, odnosno TS pitate li Toyotu, stoji na šest centimetara dužem međuosovinskom razmaku od hatchbacka.
Time su stražnja sjedala profitirala s gotovo pet centimetara više prostora za koljena, a potom je i stražnji prevjes produžen 22 cm, čime se pak okoristio prtljažni prostor (598 l). Corolla TS (što ne znači Toyota Sport) zbilja jest konkretan karavan jer ima i nosivost koja premašuje 500 kg, čega nas je bilo strah jer je riječ o težem hibridu s baterijama iznad stražnje osovine.
Posve drukčija Corolla
Ovdje za razliku od Priusa, umjesto 1,8-litrenog, radi dvolitreni benzinski motor (153 KS) koji u sinergiji sa 65 KS snažnim elektromotorom raspolaže ukupno sa 180 KS. To je kudikamo više nego slabija izvedba koja nudi 122 KS. Možda bi ga i bilo da nije CVT-mjenjača, pa zbog njega možemo zaključiti da je snaga Toyotinom hibridu narasla, ali se filozofija vožnje nije promijenila.
Testirana Corolla 2.0 HEV zaista ozbiljno povuče i ne posustaje sve do 188 km/h (limitator). Prihvatljivo tiha i ekonomična putna brzina može iznositi do 160 km/h, pa i to zaslužuje pohvalu.
Nemojte računati na vožnju samo na struju, jer kada imate sreće i izuzetno pazite, prijeći ćete kilometar ili dva. Japanci su to malo drukčije zamislili, pa je najbolje da ubacite u klasičan program vožnje te pratite promet.
Tada hibrid po najvećoj gužvi vožnju završava sa 4,4 litre, tijekom testa uopće nismo zabilježili prosjek veći od 6,5 l/100 km. Samo kada smo ispitivali krajnje mogućnosti, ali ni tada nije prešao osam litara.
Preporučujemo doplatu od 14 tisuća kuna
U konačnici, u Corolli TS uživali smo kao ni u jednom drugom hibridu. Djelomice zbog stila i vozačke pozicije, ali i naoštrenih voznih osobina. Voljeli bismo da se kočnice mogu malo finije dozirati te da su instrumenti intuitivniji i jasnije zamišljeni, barem stilski u skladu s prekrasnom vanjštinom.
No unatoč tim manjkavostima ovo je svejedno najbolja Corolla u ponudi. Nije jeftina, ali je svejedno zanimljiva. Kako biste iz hibrida 1,8 preskočili u ovaj jači dvolitreni, preporučili bismo doplatu od 14 tisuća kuna.
Tehnički podaci
TOYOTA COROLLA TOURING SPORTS 2.0 HEV
Karoserija
DxŠxV 4653 x 1790 x 1435, međuosovinski razmak 2700 mm, prtljažnik 589 l, masa 1420 kg (mjereno), nosivost 535 kg
Motor
Benzinac, Atkinsonov, obujam 1987 ccm, četiri cilindra, 16 ventila, 112/153 kW/KS pri 6000 o/min, 190 Nm pri 4400-5200 o/min
Elektromotor
Sinkroni motor s trajnim magnetom, snaga 48/65 kW/KS, moment 202 Nm
Baterija
Litij-ionska, nominalni napon 216 V, 180 baterijskih modula, kapacitet 1,4 kWh
Prijenos
Automatski mjenjač, CVT-bestupanjski
Vozne osobine
0-100 km/h 8,1 s
Najviša brzina 180 km/h
Potrošnja (NEDC) 3,4/3,8/3,7 l/100 km
Potrošnja na testu 5,2 l/100 km
Potrošnja (Eco) 4,2 l/100 km
Emisija CO2 86 g/km
Konkurenti
Toyota Prius 1.9 VVT-i od 219.999 kn
Cijena
Osnovni model 210.900 kuna
Testirani model 228.500 kuna
OCJENA
+
Izuzetna stilska priča, upotrebljiva karoserija, solidan prtljažnik, bogata oprema, učinkovit pogon, potrošnja, precizno upravljanje
–
Buka motora pri ubrzanjima, CVT-mjenjač, udarci na poprečnim neravninama, intuitivnost sučelja