Test Škoda Karoq Ambition 1.6 TDI
Kvalitetom skriva sterilnost. Manji brat Kodiaqa još je uvjerljiv automobil i teško mu se pronalaze mane. U svijetu manjih SUV-a nameće se kao ozbiljan kandidat za prvi izbor kao obiteljsko vozilo.
Nespretno i nesretno je reći da je Karoq nasljednik za ondašnje vrijeme neobičnog, ali izuzetno dobrog Yetija. To ipak ne bi bilo fer prema najnovijoj Škodi iz SUV-game, koja je nastala na novoj platformi iz VW-koncerna i želi nastupati s drukčijom karizmom od prve Škode koja je ušla u svijet crossovera te malih SUV-a. No, Karoq je ipak naslijedio Yetijevu nevjerojatnu fleksibilnost i ergonomiju.
Ugodno kao u kućnom boravku
Mnogi će ga na cesti zamijeniti za veći Kodiaq, ali prema našem mišljenju Karoq djeluje kompaktnije i uravnoteženije, iako sličnih linija kao kod većeg brata. Naime, vidljivo je da su izašli iz istog dizajnerskog studija, neki će im to uzeti kao zamjerku, ali mnogi modeli nekih proizvođača već dugo sliče jedan drugome, kao jaje jajetu. Pogledajte samo različite klase kod premium modela poput Audija, BMW-a ili Mercedesa.
Dimenzijama prilagođen prosječnim potrebama kupaca koji traže kompaktni SUV, u unutrašnjosti ćete pronaći prostor za apsolutno sve što je potrebno srednje velikoj obitelji. Na stražnjoj klupi komotno se mogu voziti i tri odrasla putnika, a da pritom ne prigovaraju zbog nedostatka mjesta za koljena ili glave. Ni ‘mesnatija’ prednja sjedala nisu narušila komfor, kod testnog Karoqa vozač i suvozač imali su prilike uživati u sjajnim sportsko profiliranim sjedalima. Nisu tvrda već mekša, te vrlo udobna, a u zavojima sjajno drže tijelo. I nakon dugih ruta iz vozila ćete izaći odmorni, a kako u doplati i nisu suviše skupa (2180 kuna), tako ih bez imalo sumnje preporučujemo.
Materijali kokpita su iznad razine klase, iako su na nekim mjestima nešto tvrđi, no to nećemo Karoqu uzeti kao veću zamjerku, jer su završna obrada i kvaliteta izrade na visokoj razini, uostalom kao što je i običaj kod Škodinih automobila. Kvalitetu izrade potvrđuje i ‘zvučno testiranje’ – svakim zatvaranjem vrata kulisa koja prati tu radnju, iznova nas uvjerava da se ovdje pri izradi s tehničke strane odradio izvrstan posao.
Središnju konzolu krasi izvrstan dodirni zaslon od osam inča (doplata za veći od 9,2 inča uz navigaciju), koji prati odličnu multimediju. Lagani dodir dovoljan je za odabir funkcija, a brzina i razlučivost ekrana će vam olakšati posao. Obilje pretinaca, kako u vratima tako i iznad i ispod multimedije, pohranit će vaše sitnice, dok je prostor ispred mjenjača rezerviran za vaš mobitel. Tamo će se, ako to vaš pametni telefon podržava, bežično napuniti baterija. Serijski u opremi Ambition dolazi i dvozonski klima-uređaj, kao i tempomat. U prtljažniku ćete prevesti što god poželite, njegova prostranost (521 l) kod Škode je već postala standard. Duboka podnica oslobađa prostor, a tri pretinca u bokovima zgodna su za odlaganje, primjerice manjih vrećica iz trgovine. Po tom je pitanju Karoq rekorder klase, a jedino Peugeot 3008 kod modela ovih dimenzija s njim može na megdan. Stražnja se klupa može poleći, a djeljiva je u omjeru 60:40 te njenim obaranjem dobivate prostor od 1630 l, pa će vam Karoq lako poslužiti čak i za selidbu. U doplati (2926 kn) se nudi i sustav stražnjih sjedala varioflex, kod kojeg se tri zasebna sjedala nezavisno pomiču te se mogu preklapati.
Uvjerljiv i s prednjim pogonom
Poprečna modularna platforma MQB, s koje silaze svi veći ili manji SUV-i pod okriljem Volkswagena, poslužila je i za stvaranje Karoqa. Znakovito je, u milimetar, istog međuosovinskog razmaka poput španjolske sestre Seat Atece. Nju pamtimo kao jedan od dinamičnijih automobila SUV-klase, pa je i Karoq poprimio slične značajke. Vozne osobine u svim režimima daju vozaču puno povjerenje, iako malo tromije, a čak ni naginjanja karoserije nisu toliko izražena kao kod konkurencije. Masa praznog vozila od 1351 kg je u prosjeku klase, a nešto teži prednji kraj ne utječe previše na podupravljanje. Karoserijski stabilan i krut ovjes preuzima iste značajke, a neravnine i rupe smjelo će amortizirati uvjerljivim zvukom koji upućuje na visoku kvalitetu izrade.
Testni je model bio pogonjen nešto starijim, ali provjerenim 1,6-litrenim dizelskim motorom sa 115 KS, koji nudi solidne performanse, a zadovoljit će sve koji ne žele uvijek biti najbrži na semaforu. U vožnji otvorenom cestom potrošnja bez problema pada ispod šest litara, a prosjek u vožnji ravnom Slavonijom bio nam je 5,7. Pri mjerenju potrošnje nismo odviše pazili kako pritišćemo papučicu gasa, pa se do deklarirane brojke od 4,5 l/100 km, kako se navodi u specifikacijama, može. Pri vožnji autocestom na 130 km/h okretomjer je pokazivao 2200 okretaja, a potrošnja koju smo tada mjerili, bila je 6,6. Na 2500 okretaja Karoq postiže 150 km/h te troši 7,5 litara, a pri 160 km/h vrti se na 2650 okretaja i tada je trošio okruglih osam litara. Na šeststupanjski ručni mjenjač nemamo nikakvih primjedbi, tečan je i precizan, kao i primjerice kod Atece ili Tiguana.
Kod opreme se nije štedjelo
U serijskoj opremi Karoq je imao standardan tempomat, ali je doplata od 1893 kune donijela adaptivni koji je svakako za svaku preporuku. Radi do 160 km/h (tko češće vozi njemačkim autocestama može doplatiti za onaj koji radi do 210 km/h, što će vas stajati 4178 kn) te vrlo dobro predviđa sva događanja ispred vozila. Također, jedna od doplata je i Driving Mode Select (707 kn), gdje vozač bira između četiri postavke, koje bi trebale utjecati na komfor, potrošnju, odaziv na gas te izravnost upravljača. Zgodna i relativno povoljna stavka, no ne utječe znčajno na vozne karakteristike automobila. Ovaj kompaktni SUV je prije svega namijenjen komfornoj vožnji gdje odrađuje odličan posao, a sportske gušte ćete ionako tražiti u nekim drugim vozilima. Front Assist ovdje dolazi serijski, iako je riječ o početnom od dvaju paketa, što lijepo zaokružuje cijelu priču o serijskoj opremljenosti.
Kada se sve stavi na vagu, cijena Karoqa, iako se opasno približio brojci od 200 tisuća kuna, i nije paprena. Dosta dodatne opreme podebljalo je tu brojku, no s obzirom na sve što nudi, te kada se sagleda konkurencija iste opremljenosti, Karoq je više no fer igrač.
OCJENA: 4 zvjezdice
Škoda Karoq je sve što obiteljski kompaktni SUV treba biti. Iznimno je ergonomičan, prostran, provjerene mehanike, štedljiv i dobre vozne dinamike. Za najvišu ocjenu nedostaje mu samo malo šarma i fine doze posebnosti u koju se zaljubljujete na prvu, kao i moderniji pogon.
TEHNIČKI PODACI I MJERENJA
Motor
Četverocilindarski motor (dizel s izravnim ubrizgavanjem), postavljen sprijeda poprečno, turbopunjač
i hladnjak stješnjenog zraka, četiri ventila po cilindru, hidraulični podizači ventila, filtar čestica
Snaga 85 kW (115 KS)
pri 3250 o/min
Obujam 1598 ccm
Provrt x hod 79,5 x 80,5 mm
Specifična snaga 53,19 kW/l (71,99 KS/l)
Kompresijski omjer 16,2 : 1
Okretni moment 250 Nm pri 1500 o/min
Prijenos snage
Pogon na prednje kotače, ručni mjenjač sa šest stupnjeva Prijenosni omjeri: I. 3,77, II. 1,96, III.
1,26, IV. 0,87, V. 0,86, VI. 0,72, VI, R. 4,24.
Karoserija
Kompaktni SUV s pet sjedala
Dužina x širina x visina 4382 x 1841 x 1624 mm
Međuosovinski 2638 mm
Prtljažnik 521/1630 l
Krug okretanja 10,9/10,9 m
Podvozje
Neovisan ovjes sprijeda i straga, sprijeda s poprečnim ramenima, McPhersonove opružne noge, straga s poprečnim ramenima, uzdužna ramena, zavojne opruge, amortizeri, stabilizator sprijeda i straga, nazubljena letva upravljača s elektromehaničkim servoojačivačem, omjer upravljača n.p., 2,75 okretaja upravljača od kraja do kraja, samoventilirajući diskovi sprijeda (312 mm), diskovi straga (272 mm), ABS, veličina kotača 7 J x 17, gume 215/55 R 17 W, Semperit Speed Grip 3
Mase i raspodjela
Masa vozila/nosivost 1351/600 kg
Raspodjela mase sprijeda/straga -/- %
NEDC-potrošnja (eurosuper) l
Grad/otvorena cesta/mješovito 4,6/4,3/4,4
Spremnik goriva 50 l
Emisije plinova
Ekološka norma Euro 6
CO2-emisija 120 g/km
Unutarnja mjerenja mm
Unutarnja visina kabine sprijeda/straga 1060/960
Unutarnja širina kabine sprijeda/straga 1490/1450
Spec. prostor za sjedenje 710
Visina sjedenja od ceste –
Performanse s
Ubrzanje
0–100 km/h 10,7
Najviša brzina 188 km/h
Test kočenja m
sa 100 km/h hladne 33,8
sa 130 km/h hladne/tople 56,9/59,4
sa 140 km/h hladne 67
Potrošnja l/100 km
Eco 4,8
Na testu 6,4
Dinamično 7,3
Cijena
Cijena početnog 176.081 kn
Cijena testiranog 196.804 kn