Tesla Model S – kvaliteta nije na razini

Kod automobila koji stoji preko 100 tisuća eura očekivali bi ste da je kvaliteta izrade na visokom nivou. No, Tesla Model S dokazuje da tome ne mora biti tako. Pregledali smo je do najsitnijih detalja i pronašli - 'šlamperaj'

U Auto motor i sportu 12/2020. – koji je trenutno na kioscima – možete pročitati usporedbu dva ‘superelektričara’. Porsche Taycan Turbo S sa 761 KS izazvao je na dvoboj pionira elektromobilnosti Teslu Model S u izvedbi Performance 100D 4×4 sa 611 KS.

Usporedbu nije bilo lako organizirati, budući da su iz Tesle uporno odbijali ustupiti automobil na test. Na kraju smo u rent-a-caru rezervirali Model S P100D 4×4 iz 2019. a koji je nedavno prošao kroz aktualni update. Ubrzanja su impresivna, uostalom o tome možete čitati u print izdanju Auto motor i sporta 12/2020.

S druge strane, upravljački sklop Modela S je ‘klimav’ i sintetičan, a uz to i kronično nedostaje gripa na prednjoj osovini. Zbog toga trpi stabilnost na pravcu pri višim brzinama, a u tim uvjetima bilježimo i visoku razinu buke u kabini (vjetar). U nekim situacijama Teslin je ovjes pak toliko snažno udarao da se tresla armaturna ploča, a lošoj generalnoj percepciji pridonosi i ‘klepetanje’ brisača.

A tu priča o ‘mitskoj’ Teslinoj završnoj obradi i kvaliteti zapravo tek počinje. Popis nedostataka je zaista dug, izdvojiti ćemo samo neki od njih, sasvim nesvojstvene automobilu starom nešto više od godinu dana. Krenimo od onih vanjskih, poput recimo ‘luftova’ na karoseriji – pogledajte samo tu ‘vrhunsku’ preciznost. Zazori između vrata i ostatka karoserije ‘zijevaju’ kao da je neki šegrt učio raditi limariju na automobilu koji je bio ‘omotan’ oko stabla.

U unutrašnjosti je stanje još i gore. Kožna sjedala su u donjem dijelu valovita a gumene brtve na vratima su ispucale i odljepile se.

Koža na vratima je u sličnom stanju kao i ona na sjedalima – ulegnuta, deformirana, izbljedila.

Ipak, vrhunac svega je unutrašnji dio B-nosača čija je percepcija kvalitete valjda i daleko ispod razine Yuga 45 u predprodukcijskom izdanju a ne serijskog automobila premium klase.