Sve tajne vaših automobila

Ovaj smo pregled posvetili najboljim i najskrivenijim funkcijama naših automobila. Riječ je o posebnostima za koje često nisu čuli ni sami vlasnici konkretnih automobila

Mercedes S-klasa:
Ravnopravnost u prvom redu
Bračni parovi sve trebaju dijeliti na pola? Istinu ćete spoznati najkasnije tijekom brakorazvodne parnice i podjele imovine, ili možda i prije – primjerice u S-klasi. Ista, naime, raspolaže funkcijom koja ravnopravno tretira vozača i suputnika, odnosno usporedo podešava prednji red sjedala na jednaku udaljenost. Istom funkcijom vlada i Audi.

BMW serija 5:
Uvijek pod pratnjom
Je li na pilatesu ili uzima sate ‘privatne’ masaže? Zahvaljujući servisu ConnectedDrive ne treba vam privatni detektiv da biste saznali govori li istinu. Sustav koristi parkirnu kameru u stražnjem dijelu automobila, spojleru i vanjskim ogledalima kako bi fotografirao okolinu u kojoj se auto trenutačno nalazi. Sve fotografije slažu se u mozaik koji je dostupan na vašem smartphoneu.

Infiniti Q60:
Ako elektronika zakaže
Nissanov premium brend jedini na tržištu raspolaže full-električnim upravljačkim sklopom. No, ‘Steer-by-Wire’ se mogao homologirati samo uz dodatak mehaničkog sustava koji bi preuzeo funkciju u slučaju kvara elektronike. Stoga Q60 ima i pravi, materijalni stup upravljača.

Honda Odyssey:
Usisavaj me nježno
Honda Vac je jedan od najposebnijih izuma koje su obiteljski auti imali prilike ikad upoznati. U lijevom dijelu prtljažnika nalazi se cijev usisavača koju možete rastegnuti sve do prednjih sjedala. Ako je kontakt uključen, Honda Vac može usisavati prljavštinu iz automobila točno osam minuta. Sav otpad se skuplja u malom kanistaru, koji se također nalazi u lijevom bočnom dijelu prtljažnika, a prljavštinu praznite pritiskom na prekidač.

Sustav koristi parkirnu kameru u stražnjem dijelu automobila, spojleru i vanjskim ogledalima kako bi fotografirao okolinu u kojoj se auto trenutačno nalazi.

Tesla model X:
Samo na sigurno
Model X zna što ste radili prošlog ljeta. Ili gdje ste parkirali prošli utorak. Pritom električni SUV ne memorira samo poziciju na kojoj je bio parkiran, već i u kolikom su rasponu bila raširena njegova stražnja vrata. Naime, ako ste parkirali na poziciji s kojom se automobil dosad nije susreo, stražnja će se vrata ‘raširiti’ samo do polovine. Ako vozač poziciju ocijeni sigurnom te otvori vrata do kraja, elektronika će to mjesto zabilježiti kao sigurno te sljedeći put vrata raširiti do kraja. Sablasno, zar ne?!

Renault Kangoo:
Kad prtljažnik kapitulira
Zvuči pomalo nevjerojatno, no i Kangoov prtljažnik ponekad kapitulira. U tim je slučajevima predviđeno da teret poput bicikla, kajaka i sličnog, možete smjestiti na krov. Krovna ‘ograda’ se pomiče u stranu, a tako se formiraju nosači za prihvat prtljage koja se veže gurtnama.

Mercedes S-klasa:
Opća opasnost
Mercedesova S-klasa prepoznaje udarac, odnosno nezgodu i prije no što se dogodila. Prije nego što aktivira zračne jastuke, sustav Pre-Safe-Sound kroz zvučnike ispušta zvuk koji vozača priprema za udarac, tj. nezgodu.
Audi A8:
Protiv opasnosti podizanjem
i spuštanjem
Zahvaljujući umreženom AI-podvozju, na A8 se svakim kotačem može upravljati posebno, po potrebi ga spustiti ili podići. Ako crash-senzori prepoznaju opasnost bočnog udarca, jedinica koja upravlja podvozjem ugroženu stranu vozila može podići i do osam centimetara. U tom slučaju drugi automobil neće pogoditi mekanu, odnosno izloženu strukturu B-nosača i vrata već osobito čvrsti dio, odnosno prag.

Kia Soul EV:
Jednostrano zagrijavanje
Električni automobili zimi koriste velik dio energije za grijanje kabine. Sustav zapravo funkcionira poput fena, pa možete zamisliti kolika je energija potrebna za zagrijavanje. Naime, radi štednje energije, Soul nudi mogućnost dovođenja topline isključivo do vozača, čime se ponovno vraća na pitanje ravnopravnosti partnera, spolova…

Lexus LS 500:
Udobnost i elegancija
Već sam ulazak u Lexus LS obećava čisti luksuz. Pritiskom na tipku za otključavanje, zračni ovjes podići će karoseriju četiri centimetra te sjedalo približiti ulaznom otvoru. Naravno, nakon što sjednete u automobil, karoserija se spušta, a sjedalo automatski postavlja u poziciju za vožnju.

McLaren 720S:
Kontrolirani drift
Britanski supersportaš nudi mogućnost odabira kuta driftanja. Nakon što u zavoju žestoko pritisnete gas, McLaren će proklizati, a ESP će automobil držati u driftu, i to upravo pod kutem koji ste odabrali.

Mercedes GLS:
Toplo ili hladno?
Drži toplinu i održava hladnoću. Ne, nije riječ o termosici koja je patentirana prije 115 godina, već o ‘cup holderu’, odnosno držaču čaše u GLS-u. Pritiskom prekidača određujete želite li da se piće u njemu hladi ili zagrije.

Renault Espace:
Kraljevi varijabilnosti
Renault je oduvijek gajio simpatije spram sjedala. U R16 ste stražnju klupu pretvarali u neku vrstu dječjeg kreveta, Twingo je dobio kliznu klupu, a na Modusu ste je mogli grupirati. Dakle, ’viva’ varijabilnost! U Espaceu pak pritiskom na prekidač obarate sva sjedala odjednom. Stvar funkcionira i preko infotainmenta.

Toyota Mirai:
U nuždi napaja kućanstvo
U Japanu su svi modeli Miraija opremljeni spojnim kabelom za jaku struju koji ne služi za punjenje već pražnjenje. Jer, Mirai proizvodi vlastitu struju iz vodika, i to toliko da se prosječno kućanstvo može njome služiti čak tjedan dana. Čemu sve ovo? Budući da su u Japanu potresi učestali, a samim time i nestašice struje, Mirai je predviđen kao alternativa benzinskim agregatima za proizvodnju struje.

Audi A4:
Za siguran izlazak iz vozila
U autoškoli nas uče da prije otvaranja vrata pogledamo u retrovizor te dobro promotrimo situaciju. Jer, često se pri izlasku iz automobila i otvaranja vrata dogodi da se odjednom stvori automobil, motociklist ili biciklist dočim nastaje potencijalno vrlo opasna situacija. Koliko god nas na to upozoravali, uvijek se iznova dogodi trenutak nepažnje i nesmotrenosti. No to se ne može dogoditi Audiju A4, koji u slučaju nailaska drugog vozila započinje s bljeskanjem lampice koja nas inače upozorava na vozilo u mrtvom kutu.

Rolls-Royce Ghost:
Nema pipanja
Još od 1911. vozači Rolls-Roycea gledaju u stražnjicu miss Emily. Službeno se prepoznatljiva statua naziva ‘Spirit of Ecstasy’, no uzor je sve samo ne spiritualan. Naime, figura nije ništa drugo no tijelo ljubavnice Lorda Montaguea, milostive Eleanor Velasco Thornton. Milostive? O da, itekako, jer pokušate li je dotaknuti, dama će ‘potonuti’ u ponor prednje maske.

Mercedes GLS:
Toplo ili hladno?
Drži toplinu i održava hladnoću. Ne, nije riječ o termosici koja je patentirana prije 115 godina, već o ‘cup holderu’, odnosno držaču čaše u GLS-u. Pritiskom prekidača određujete želite li da se piće u njemu hladi ili zagrije.

Renault Espace:
Kraljevi varijabilnosti
Renault je oduvijek gajio simpatije spram sjedala. U R16 ste stražnju klupu pretvarali u neku vrstu dječjeg kreveta, Twingo je dobio kliznu klupu, a na Modusu ste je mogli grupirati. Dakle, ’viva’ varijabilnost! U Espaceu pak pritiskom na prekidač obarate sva sjedala odjednom. Stvar funkcionira i preko infotainmenta.

Toyota Mirai:
U nuždi napaja kućanstvo
U Japanu su svi modeli Miraija opremljeni spojnim kabelom za jaku struju koji ne služi za punjenje već pražnjenje. Jer, Mirai proizvodi vlastitu struju iz vodika, i to toliko da se prosječno kućanstvo može njome služiti čak tjedan dana. Čemu sve ovo? Budući da su u Japanu potresi učestali, a samim time i nestašice struje, Mirai je predviđen kao alternativa benzinskim agregatima za proizvodnju struje.

Audi A4:
Za siguran izlazak iz vozila
U autoškoli nas uče da prije otvaranja vrata pogledamo u retrovizor te dobro promotrimo situaciju. Jer, često se pri izlasku iz automobila i otvaranja vrata dogodi da se odjednom stvori automobil, motociklist ili biciklist dočim nastaje potencijalno vrlo opasna situacija. Koliko god nas na to upozoravali, uvijek se iznova dogodi trenutak nepažnje i nesmotrenosti. No to se ne može dogoditi Audiju A4, koji u slučaju nailaska drugog vozila započinje s bljeskanjem lampice koja nas inače upozorava na vozilo u mrtvom kutu.

BMW serije 5:
Dovoljno goriva do cilja?
Treba li točiti gorivo prije kretanja na put? BMW-ova serija 5 će nakon upisivanja odredišta u navigaciju izračunati imate li dovoljno goriva da biste stigli do cilja.
Audi R8 Spyder:
Da riječi ne odu u vjetar
Decentnost nije vrlina Audija R8. Kako bi – unatoč buci vjetra i motora – vozač u Spyderu mogao nesmetano telefonirati, u sigurnosni je pojas ugrađen mikrofon. Kako riječi ne bi otišle u vjetar…

Renault Megane R.S.:
Pamti izmjene guma, diskova…
Kada su ugrađeni novi diskovi, montirane nove gume, ugrađeni novi amortizeri? Ako je u pitanju novi Megane R.S., ne morate prekopavati arhivu računa i posjeta servisu. Naime, dovoljno je da uđete u meni na infotainmentu te pregledate izbornik koji bilježi izmjene tih svih potrošnih dijelova.

Mercedes G-klasa:
Pazi na pješake
Mercedesova G-klasa oduvijek je pripadala redu automobila kojima je bolje maknuti se s puta. U najnovijem izdanju snagator je postao pažljiviji, i to prije svega prema pješacima. Naime, karakteristični uglasti pokazivači smjera su eliminirani, a umjesto njih ugrađeni su novi koji se ‘drže’ na štipaljkama. U slučaju udara u prepreku, automatski otpadaju u kućište kotača kako ne bi ozlijedili pješaka. Ili eventualno – divlju svinju.

VW California:
S opremom za kampiranje
Kampiranje je kudikamo više od cjelodnevnog sjedenja u unutrašnjosti vozila. Znaju to u VW-u pa su u Californiju odlučili ugraditi mobilnu terasu za kampiranje. U oplati stražnjih vrata smještene su dvije sklopive stolice, dok je u bočnim kliznim vratima stol na preklapanje.

Citroën C4 Cactus
Poseban, na svaki način
Radio između prednjih sjedala? Opslužni elementi koji nalikuju konzervi coca-cole? Ili upravljač koji se okreće oko nabe? Citroën je oduvijek naginjao eksperimentiranju, tražio svoj vlastiti put. Tako je i s Cactusom, čiji je zračni jastuk za suputnika smješten u gornjem desnom uglu krova. Tako je stvoren prostor u armaturi za veliki pretinac u koji stane osjetno više od uobičajenih sitnica. Previše buke ni za što? U slučaju potvrdnog odgovora, bolje da Citroën izbjegavate u širokom luku.

Mercedes C 350h:
Pametno umrežavanje
U primjeru konkretnog Mercedesova hibrida vidljivo je kako se pametno mogu umrežiti potpuno različiti sustavi. C-klasa pomoću radara registrira udaljenost od automobila koji je ispred nje, a ako se udaljenost smanjuje, sustav počinje kočiti, odnosno usporavati automobil. Da, i? Posebnost je u tome da ne koči konvencionalni sustav već rekuperacijski koji energiju vraća u bateriju, a uz to još uspijeva regulirati udaljenost između vozila.