Stigao je novi Porsche 911 Targa (992) i opet je delikatesa s dva lica

Godinu dana nakon što je predstavljen novi Porsche 911 (992) koji je tehnološki ponovno podigao mogućnosti sportskog automobila na stazi i u svakodnevici stigla nam je Targa

Novi 911-Targa-modeli popunjavaju prazninu između 911 Carrera 4 Coupéa i Cabrioleta. Targa zapravo donosi najbolje iz oba svijeta – draži vožnje s „vjetrom u kosi“ te komfor i sigurnost jednog kupea, i tako sve od 1965. godine. Pretvorba kupea u kabriolet traje punih 19 sekundi, a krov je i dalje sastavljen od dva dijela – onog mekog koji je sklopiv te prepoznatljive staklene kupole.

Učinkoviti boxer-biturbo

Trolitreni boxer motor s prednabijanjem kojeg smo premijerno upoznali prije godinu dana u osmoj generaciji Elfera (992) dolazi u dvije razine snage. U 911 Targi 4 razvija 385 KS, tj. 15 KS više no u prethodnoj generaciji a od nule do 100 km/h ubrzava za 4,1 sekundu. U 911 Targi 4S pak snaga dostiže 450 KS (plus od 30 KS), a sprint do stotke traje 3,6 sekundi. Najviša brzina je 286 km/h (Targa 4) tj. 303 km/h (Targa 4S).

Naravno, osambrzinski PDK-mjenjač je dodatno poboljšan a trakcija je zahvaljujući ‘Porsche Traction Managementu’ (PMT) još efikasnija i upotrebljivija. Zanimljivo je da se Targa 4S može naručiti i s novorazvijenim sedambrzinskim ručnim mjenjačem koji ide u kombinaciji sa Sport Chrono-paketom.

Po uzoru na bazni 911, program vožnje pod nazivom „wet mode“ dolazi serijski, baš kao i Porsche Active Suspension Management (PASM) tj. adaptivni ovjes koji ovisno o uvjetima bira postavku „normal“ ili „sport“.

4S ‘nosi’ crvene čeljusti, keramika u opciji

Sprijeda su gume dimenzija 235/40 ZR 19 dok su stražnje nešto veće i šire – 295/35 ZR 20. Model 4S pak serijski dolazi na kombinaciji 245/35 ZR 20 i 305/30 ZR 21. Brutalno kratki zaustavni putevi su u Porscheu svojevrsna tradicija a u Targi 4 su na obje osovine 330 milimetarski diskovi koji dolaze u kombinaciji sa crnim monoblock četveroklipnim kočnim čeljustima.

Targu 4S ćete pak prepoznati po šesteroklipnim kočnim čeljustima sprijeda koje su lakirane u crveno a diskovi u tom slučaju mjere promjer od 350 mm (opcija su PCCB – Porsche Ceramic Composite Brake).

Po prvi puta u 911: Porsche InnoDrive i Smartlift

Sustavi Porsche InnoDrive i Smartlift po prvi se puta nalaze na listi dodatne opreme u 911-ici. Porsche InnoDrive proširuje mogućnosti aktivnog tempomata na način da predviđa situacije na osnovu informacija iz navigacijskog sustava, te sukladno tome u zavojima, na usponima i padinama uspješnije i efikasnije prilagođava brzinu.

Po želji vozač može podesiti tempomat da aktivno prati propisanu brzinu a sustav ujedno drži vozilo na sredini prometne trake. Sustav funkcionira u rasponu od 0 do 210 km/h. Funkcija Smartlift pak omogućuje automatsko podizanje prednjeg dijela automobila (do 40 mm) na mjestima gdje se često penje na rubnike.

Naime, takva mjesta vozač označava pritiskom na prekidač, a sustav tom prilikom pamti GPS-koordinate. U slučaju da se vozač ponovno približi tom mjestu, elektrohidraulika na prednjoj osovini diže automobil u vis.

Porsche 911 Targa na tržište stiže krajem kolovoza, a cijena za Hrvatsku još nije poznata.