Renault Symbioz – Lak i ugodan suživot

Kada je Renault prvi put predstavio Symbioz, mnogi su reagirali s podsmijehom kako je sve što automobilski svijet treba još jedan SUV. Prve testne vožnje otkrivaju zašto je Renault možda ipak u pravu

Samo Renault ima sada barem šest SUV-a u ponudi, zar ne? Pa opet, gruba je istina kako gotovo 40 posto prodaje novih automobila u Europi jesu upravo SUV-i, a među najpoželjnijima su baš kompakti. I eto razloga za novi Renault Symbioz koji je sa 4,41 metrom u dužinu te 264 cm razmaka između osovina, s jedne strane dobrih 17 cm duži od Captura (4,29 m), a s druge, točno deset kraći od Australa (4,51 m). Tu negdje je još i Conquest (4,57 m), iako on – za razliku od obiteljsko flotnih inspiracija Symbioza – prije svega njeguje kupe izričaj. Inače, Renault ima dugu povijest praktičnih obiteljskih modela, od Renaulta 16 pa sve do Espacea i Scenica. Uostalom i samo ime, derivacija grčke riječi simbioza, znači – zajednički život.

Produženi Captur

Gledamo li Symbioz kao svojevrsni produženi Captur, onda je logično da nastaje na istoj, ovom prilikom dodatno produženoj modularnoj platformi CMF-B-HS. Abrivacija HS pritom označava High Specification s nešto više dostupnih tehničkih poslastica nego, primjerice, novi Duster s podlogom Low Spec. Proporcijama je novi Symbioz iznimno dobro pogođen, a zahvaljujući položenom poklopcu motora te ravnom stražnjem kraju ukupan je dojam pozitivno robustan. Nažalost, novi model teško će se izdvojiti u masi sličnih SUV-a, ako ništa drugo, a onda stoga što je većina dizajnerskih detalja već viđena na bratskim modelima. No kada ga se promatra zasebno, dobar nastup teško je osporiti, osobito što su na prvim testnim vožnjama isključivo bile dostupne top-razine opreme Iconic i Esprit Alpine s atraktivnim 18- i 19-colnim alu-naplatcima.

Ni u kabini nema mnogo bespotrebne filozofije gdje dominiraju 10,3-inčni digitalni instrumenti i 10,4-inčni uspravno postavljen zaslon kao središte multimedije. Potonju Renault zasniva na androidu (Google) što iz već dostupnih modela znamo da znatno olakšava korištenje (Google Maps i sl.), tim više jer je odsad ukupno dostupno 16 izravnih glasovnih komandi (Hey Google), a među njima i upravljanje (zatamnjenje) panoramskim Solarbay-krovom koji smo prvi put upoznali u modelu Rafale. Uostalom, više od 50 aplikacija iz Google Play trgovine čini intuitivnost korištenja praktično na razini pametnih telefona.

Nova e-arhitektura ujedno omogućuje vrhunsku pasivnu i aktivnu sigurnost uz 29 sustava pomoći od kojih izdvajamo Active Driver Assist s razinom 2 autonomne vožnje (adaptivni tempomat, održavanje unutar trake, prepoznavanje znakova), Predictive Hybrid Driving za optimizaciju električne energije u vožnji (navigacija ‘vidi’ do 7 km unaprijed) te automatsko kočenje u nuždi odsad i kod kretanja unazad. Međutim, najvažniji detalj i dalje ostaje čarobni gumb s lijeve strane upravljača (My Safety) koji dopušta vozaču (de)aktivaciju do pet odabranih sustava pomoći koji se pri svakom novom startanju vozila automatski aktiviraju.

U gradu na domaćem terenu

Ono gdje Symbioz ostavlja više nego solidan dojam je ponuda prostora s obzirom na vanjske dimenzije, kako za putnike tako i prtljagu. Kako bi ponudili više opcija, stražnja je klupa klizna (16 cm) u slučaju da vam treba koji centimetar za prtljagu. Pomaknuta skroz sprijeda, klupa ostavlja mjesta tek za najmanju djecu, ali i 548 l u prtljažniku. U suprotnom smjeru ostaje 434 l za torbe, ali i 221 mm prostora za koljena putnika.

Isto tako, asimetrični se nasloni mogu posve oboriti za maksimalne 1582 l, a šteta je što nema ni opcije polaganja suvozačkog naslona. No zato su tu dodatne 24,7 l u vidu raznih spremišta po kabini, uključujući i velikih sedam litara suvozačkog pretinca. Nešto manje je raskošan pogled s vozačke pozicije, prvenstveno zbog malog stražnjeg stakla pa nije loše da oprema Techno, kojom se otvara ponuda (početna Evolution stiže krajem godine), u seriji nudi stražnju kameru te prednje, bočne i stražnje senzore.

Druga dobra vijest tiče se 16,9 cm odmaka od tla što je dovoljno za borbu s gradskim rubnjacima, dok masa od oko 1,5 tona pomaže minimalnom ljuljanju karoserije. Ovjes koristi klasične postavke – MacPherson sprijeda, polukruta osovina straga – a nakon samo nekoliko kilometara po španjolskim prometnicama (gdje se i proizvodi) jasno je da je podešen sa što većom razinom komfora na umu. Uz to, mekana sjedala i dobra izolacija čine vožnju ugodnom do 130 km/h.

Kod pogona jedina je opcija dobro poznati E-Tech hibrid koji ukupnih 143 KS dobiva iz kombinacije 1,6-benzinskog četverocilindraša (94 KS), visokonaponskog starter-generatora (15 kW) i većeg e-motora (36 kW). Start je stoga uvijek na struju, umjesto klasičnog mjenjača sa spojkom djeluje takozvani multimodalni, dok se struja pohranjuje u malu NMC-bateriju kapaciteta 1,2 kWh.

Standardno, ovakav je pogon najučinkovitiji u gradu gdje se samo na struju može voziti i do tri kilometra, odnosno prema Renaultu i do 80 posto ukupnog vremena. Grad je bez sumnje i okruženje u kojem se Symbioz najbolje snalazi, međutim testne su rute vodile većinom otvorenim i autocestama gdje se inicijalna potrošnja kretala oko šest, odnosno 7,5 l na 100 km, dok će preciznije brojke otkriti prvi test. Symbioz ne nudi, poput Australa, dodatne poluge na upravljaču za fino podešavanje rekuperacije, već jedina opcija ostaje prebacivanje selektora pogona iz moda D(rive) u mod B(rake).

Sposobnom podvozju za malo više dinamike nedostaje više osjećaja s podloge, no sama lakoća okretanja upravljača prvenstveno je tu da ne oduzme ništa od komfora. Tek nešto više privikavanja zahtijevaju kočnice kojima nedostaje malo više konzistentnosti kako vozač ne bi morao ‘napikavati’ da pronađe traženu točku. Za one koji žele zadržati bateriju iznad 40 posto napunjenosti, tu je i gumb E-Save, primjerice za kratku vožnju gradom na struju na kraju puta ili jednostavno za dovoljno potpore e-motora na usponima ili zahtjevnijim dionicama. Novi Renault Symbioz službeno starta od početka listopada, no cijene su već poznate.

Kako smo spomenuli, zasad je jedina opcija prednjepogonski E-Tech 145 koji u opremi Techno započinje od 30.990 eura, a donosi, između ostalog, full LED-farove, automatsku klimu, 18-inčne alu-naplatke i handsfree ključ. Usporedbe radi, manji Captur s istoimenom, ali ipak skromnijom opremom je 1950 eura jeftiniji. S druge strane, bogatija oprema Esprit Alpine je 2000 eura skuplja, dok za top-izvedbu Iconic treba izdvojiti 34.490 eura. U svim slučajevima nadoplata za atraktivan krov Solarbay iznosi 1500 eura, dok sve boje karoserije – osim serijske crvene – treba nadoplatiti 600 eura.

Zaključak

Možda se dizajnerski ne izdvaja iz gomile, ali Symbioz dobro pogađa obiteljske vrijednosti po pitanju prostora, opreme i svakodnevnog komfora. Hibrid je učinkovit i ugodan kada je lišen sportskih aspiracija, a cijena u odnosu na Captur više nego prihvatljiva. Kada stignu još dva motora u ponudu, stvari bi mogle biti još zanimljivije, no nažalost to moramo pričekati do 2025. godine.

Tehnički podaci

Karoserija

Kompaktni SUV s pet sjedala,D x Š x V 4413 x 1562 x 1575 mm, međuosovinski razmak 2638 mm, prtljažnik (VDA) 434 (548)-1582 l, masa praznog/nosivost 1423/, spremnik goriva 502 kg

Podvozje

Poprečna ramena/MacPherson sprijeda, polukruta osovina/multilink straga; samoventilirajući diskovi sprijeda (296 mm), diskovi straga (280 mm); gume 215/60 R17, 215/55 R18, 225/45 R19

Prijenos snage

Na prednje kotače, automatski multimodalni mjenjač

Motor

Benzinski četverocilindarski (atmosferski) 1598 ccm, 16 ventila, 69 kW (90 KS) pri 5600 o/min, 149 Nm pri 3600 o/min, spremnik goriva 48 l; e-motor 36 kW (49 KS), 205 Nm; starter-generator 15 kW (20 KS), 50 Nm; litij-ionska baterija 1,26 kWh (39 kg); ukupna snaga sustava 145 KS, Euro 6D-Full

Vozne osobine

0-100 km/h 10,6 s

80-120 km/h 8,0 s

Najviša brzina 170 km/h

Potrošnja (WLTP-kombinirano) 4,7 l/100 km

Cijena

E-Tech full hybrid 145 techno 30.990 eura