

Mnogi će se sada ‘propeti na stražnje noge’ i zapitati – ‘A što je onda Toyota C-HR?’. Bilo kako bilo, činjenica je da su oba automobila uz bok jedan drugome, kako po atraktivnosti i dimenzijama tako i po tehnologiji koju nude. Dakle, slična priča kao u našem nedavnom usporednom testu Yarisa Hybrida i Clija E-techa. A cijena? O tome malo kasnije…
Renault isto tako kaže da je Megane Conquest zapravo odgovor na trend općeg rasta ponude i potražnje SUV-a, pogotovo kada je u pitanju C-segment, te da njime zaokružujuje bogatu modelsku ponudu u tom dijelu palete (Megane-obitelj, Kadjar, Scenic). Proizvođači unatoč globalnom promišljanju često ističu važnost prilagodbe lokalnom tržištu, budući da svako od njih krije neke specifičnosti.
O tome zorno svjedoči i primjer ovoga automobila. Naime, u cijelom svijetu će se ovaj model nuditi pod nazivom Arkana (lat. Arcanum = misterij, tajna), dok je u Hrvatskoj komercijaliziran pod nazivom Megane Conquest. Naime, domaći zastupnik siguran je da bi originalni naziv modela stvorio prilično negativnu konotaciju i asocijacije kod hrvatskih kupaca, te je u suradnji s centralom osmislio novi naziv. S obzirom da model pripada C-segmentu te da je Megane dva i pol desetljeća prava sila na našem tržištu, a i naziv Conquest je dobro poznat otprije, novi ‘naming’ je sasvim logičan i prikladan.
Renault Megane Conquest se proizvodi u Renaultovoj tvornici Samsung u Koreji te je postavljen na Alijansinu platformu CMF-B, dakle istu onu koju koriste i aktualne generacije Clija i Captura. Ipak, riječ je o većem automobilu koji u duljinu mjeri 4,56 metra (Captur 4,22 m), u visinu 1,57 dok udaljenost od tla iznosi točno 200 mm. Pogone ga dva dobro poznata klasična benzinska TCe-motora (koje Renault naziva mikrohibridima, 12-voltna tehnologija) snage 140 i 160 KS te jedan hibridni (E-tech) koji smo već imali prilike upoznati a koji za ovu priliku razvija nešto veću snagu od 145 KS (plus od pet KS). Dizelski motori nisu u ponudi i kao takvi nisu predviđeni za ovaj model.
Sučelje u kokpitu (7,0- ili 9,3-inčni ekran) identično je onome u aktualnom Capturu, a skup sustava ‘Easy Drive’ (vožnja, parkiranje, sigurnost) pokriva sve ono što danas čini standard. Uostalom, Megane Conquest je na nedavnom Euro NCAP-ovom testiranju osvojio maksimalnih pet zvjezdica. Prednja i stražnja svjetla su dakako LED-tehnologije i dolaze u seriji. Obujam prtljažnika mjeri vrlo pristojnih 513 do 1269 litara (E-tech 480 do 1263 litre).
Na kraju i o cijenama. Renault nudi Megane Conquest u tri razine opreme – Zen, Intens i RS Line. Ponudu otvara TCe 140 EDC Zen s cijenom od 177.900 kuna dok hibridni E-tech 145 u istoj opremi počinje sa 188.900 kuna (akcijske cijene povodom lansiranja modela). Već spomenuti i nešto slabiji C-HR (1,8 hybrid 122 KS) starta sa 186.000 kuna no za detaljniju usporedbu voznih karakteristika, opreme i nadoplata morat ćete se još malo strpiti. Više dakako u jednom od tiskanih izdanja Auto motor i sporta.