Renault Megane TCe 140 EDC FAP Edition One – Žestina koja godi

Osvježeni Renault Megane u 'fazi dva' donosi tek marginalne dizajnerske i tehničke izmjene. Ipak, vožnja nam je itekako godila, ponajprije zbog fantastičnog četverocilindarskog 1,33-litrenog benzinca sa 140 KS koji oduševljava u svim prilikama

Megane uz Hrvatsku vežu lijepe uspomene. Renaultov kompakt je kroz četiri generacije, počevši od 1996., uvijek bio nositelj prodaje ove francuske marke te stalni gost unutar top-pet najuspješnijih automobila u Hrvatskoj.

Tako je barem bilo sve do 2015. kada postotak udjela u prodaji od 20 posto počinje sve više kliziti prema dolje, te se u ovom trenutku zaustavlja na otprilike sedam posto (sve izvedbe Meganea) od ukupne Renaultove prodaje u Hrvatskoj.

E sad, ako ste mislili da je sve to ‘skuhao’ isključivo crossover Kadjar, prevarili ste se. Da, dio Meganeovih kupaca zasigurno je završio i za upravljačem povišene inačice, no činjenica jest i da je Clio u međuvremenu postao znatno ozbiljniji (i prostraniji) automobil, te da je crossover Captur već godinama u velikom uzletu. Uz to, oba sada kotiraju i kao obiteljski automobili, čime interferiraju s ciljanom skupinom Meganeovih kupaca.

Blago dizajnersko i tehničko osvježenje

Bilo kako bilo, Megane je u svom četvrtom izdanju ušao u ‘fazu dva’ te, između ostaloga, nudi dorađen kokpit. Isti je sada opremljen 9,3-inčnim zaslonom multimedijskog sustava te 10,2-inčnim instrumentima. Naravno, riječ je o dobro poznatom Easy Linku, koji se u suštini nije mnogo promijenio. Isto tako, Megane je opremljen i nekim novim sustavima asistencije među kojima je i sustav za pomoć u vožnji autocestom i u prometnim gužvama (0-160 km/h), te novim LED-svjetlima Pure Vision.

Osvježeno izdanje Meganea sa sobom nosi i neke stare, davno utvrđene nedostatke. Naime, kroz uske otvore u karoseriji i dalje se otežano ulazi/izlazi iz automobila, a stražnja je klupa i dalje prekratka te je njezin naslon nedovoljno precizno profiliran. S druge strane, Megane je i dalje prepoznatljiv po iznimno ugodnom i još uvijek dovoljno preciznom upravljačkom sklopu te nevjerojatno dobrom komforu ublažavanja. Naime, pravo je čudo s kakvom se lakoćom klasičan ovjes nosi sa svim vrstama neravnina na cesti, i to bez posljedica za vaša leđa ili na preciznost upravljanja.

Furiozan motor s dva lica

Benzinski 1,33-litreni četverocilindarski biser smo već imali prilike isprobati bezbroj puta, no nikako da nam ponestane inspiracije da ga uvijek iznova ponovno pohvalimo. Prisjetimo se, TCe 140 s lakoćom pogoni veliki Nissan X-Trail i nešto manji Qashqai poput furije, ali se dokazao i u prethodnom izdanju Meganea kada smo ga testirali u kombinaciji s ručnim mjenjačem. Njegovi su cilindri obrađeni tehnologijom kao i u Nissanu GT-R, gorivo se ubrizgava pod pritiskom od 250 bara, ima varijabilni razvod ventila te – dva karaktera. Možete ga voziti na niskim okretajima poput dizelaša, ali ga i potjerati visoko, sportski, do te granice da će vas zabavljati njegov agresivni metalni zvuk i žustrina.

Mnogi se, naravno, neće složiti s nama te isticati dizel kao prvi izbor, no morate znati da dizelaš sa sobom ne nosi toliku količinu poletnosti (25 KS slabiji), a s druge strane je automobil znatno tromiji pri upravljanju i promjeni smjera (50 kg veća masa). TCe 140 nudi nenadmašnu lakoću vožnje i skretanja, opuštenost u kakvoj se rijetko može uživati u ovoj klasi, ali po potrebi i sportski štih koji će vas itekako zabaviti.

Sedmostupanjski EDC-mjenjač se na otvorenoj cesti pokazao kao izvrstan izbor. Naime, toliko brzo mijenja stupnjeve prijenosa da stječete dojam da ni u jednom trenutku ne pada, već da u milisekundi nastavlja točno ondje gdje ste ga prekinuli. Motor je kao cjelina nevjerojatno harmoničan i uglađen, u svakom se trenutku dozira bez zatrzavanja. Baš u svakom? No dobro, u režimu kretanja s mjesta ima problem naglog zatrzavanja ili poskakivanja, baš kao i svi mjenjači s dvostrukom spojkom. Nije to ništa alarmantno ili nepodnošljivo, s vremenom ćete se priviknuti i svojom odmjerenošću ovaj negativni efekt sniziti na najmanju mjeru.

Male razlike u potrošnji

Tijekom testa smo se uvjerili da se Megane TCe 140 na otvorenoj magistralnoj cesti, pratite li ograničenja brzine, može voziti štedljivo (5,2 l/100 km), a ni u gradu – s obzirom na performanse – nije bio pretjerano rastrošan (7,7 l/100 km). Autocestu smo pak zaključili sa 7,4 l/100 km, dok je prosjek testa na kraju bio 6,8 litara. Iznesene brojke blizu su deklariranih WLTP-vrijednosti, no iz njih se može zaključiti da kod TCe-a 140 zapravo nema nekih velikih oscilacija u potrošnji s obzirom na uvjete. Vozili ga nježno ili dinamično, potrošnja će zapravo odstupati minimalno.

Na kraju, nešto i o cijeni. Megane TCe 140 starta s cijenom od 158.900 kuna (oprema Intens, ručni mjenjač), a dodavanjem EDC-mjenjača i opreme Edition One ta se cijena penje na 183.900 kuna. Odabirom solar smeđe boje (3800 kuna), paketa navigacija (6800 kuna), parkiranje (3500 kuna) i sigurnost premium+ (5400 kuna), sve zajedno završava na poprilično visokih 210.348 kuna. Primjerice, za isti ćete novac uspjeti konfigurirati Kadjar u srednjem paketu opreme Limited s identičnim pogonskim sklopom. Čime ponovno dolazimo na početak naše priče…

TEHNIČKI PODACI

Renault Megane TCe 140 EDC FAP Edition One

Karoserija

DxŠxV 4359 x 1814 x 1447 mm, međuosovinski razmak 2669 mm, prtljažnik 473-1367 litara, masa 1300 kg, nosivost 522 kg

Motor

Turbobenzinac, 1330 ccm, 4 cilindra, 16 ventila, 103 kW (140 KS) pri 5000 o/min, 240 Nm od 1600 o/min

Prijenos

Automatski mjenjač s dvostrukom spojkom, sedam stupnjeva, pogon na prednje kotače

Vozne osobine

0-100 km/h…… 9,5 s

Najviša brzina…..205 km/h

Potrošnja (WLTP)….5,8-6,3 l/100 km

Potrošnja na testu…. 6,8 l/100 km

Emisija CO2…….132-142 g/km

Konkurenti

Peugeot 308 1,2 Puretech sa 130 KS od 181.000 kn, Mazda3 G150 AT Plus od 194.765 sa 122 KS od 177.685 kn, Hyundai i30 1,0 TGDI 7DCT sa 120 KS Premium od 179.600 kuna

Cijena

Osnovni model……183.900 kn

Testirani model……210.348 kn

Ocjena

+ uglađen i potentan pogon, komfor, ugoda u vožnji, razina buke, potrošnja

– trzaj pri kretanju s mjesta, komfor straga, intuitivnost multimedije